Metal
Sławomir Sobczak
Grając riffy, najczęściej poruszamy się w obszarze najniższych rejestrów i z reguły wykorzystujemy struny basowe. Sprawdźmy zatem, w jaki sposób można to nieco urozmaicić...
Jazz
Piotr Lemański
Współczesny gitarzysta jazzowy musi być przygotowany na wszelkie propozycje repertuarowe, stylistyczne, bądź też dotyczące zadań, jakie stawia aranżer czy lider zespołu.
Akustyk
Piotr Słapa
W dzisiejszym warsztacie poznasz jedną z podstawowych technik gry na gitarze akustycznej. Jak sama nazwa wskazuje wykorzystuje ona tylko dwa palce: kciuk oraz palec wskazujący prawej ręki.
Jeśli chodzi o kostkowanie w metalu, to sprawa jest w miarę prosta: gramy, uderzając struny z góry na dół albo stosując kostkowanie naprzemienne. W tym miesiącu zajmiemy się tą drugą opcją.
Zgodnie z obietnicą z poprzedniego miesiąca popatrzymy dzisiaj jak w praktyce wygląda zastosowanie różnych skal przy ogrywaniu takiego samego akordu.
W dzisiejszym warsztacie przedstawię kilka kluczowych wskazówek, które pomogą Wam w repertuarze balladowym na gitarze akustycznej.
W grze rytmicznej zwykle poruszamy się w okolicach z góry upatrzonych pozycji i jedynie sporadycznie przechodzimy w wyższe lub niższe rejestry. Pora to zmienić!
W dzisiejszym akustycznym warsztacie nadal będziemy szlifować technikę gry kostką.
Tym razem poćwiczymy sobie zagrywki, w których wykorzystamy kostkowanie naprzemienne przy braku tłumienia strun.
Akompaniament gitarowy, szczególnie ten w duecie, stanowił zawsze wdzięczne pole do indywidualnych poszukiwań.
W dzisiejszym akustycznym warsztacie poznacie kilka praktycznych patentów – jak przygotować solową aranżację utworu techniką fingerstyle.
W tym miesiącu będziemy kontynuować zgłębianie tematu wykorzystania szesnastek podczas gry na dwóch najgrubszych strunach.
Profesjonalny akompaniament, to przede wszystkim dobrze opanowane najprostsze połączenia akordowe, czyli II-V-I, bo one to nadal stanowią podstawę harmoniczną większości jazzowych standardów.
W dzisiejszym warsztacie akustycznym zmierzymy się z popularnym utworem legendarnego amerykańskiego gitarzysty i wokalisty Merle’a Travisa.
Jednym z najbardziej znanych riffów w historii metalu jest intro do utworu „Master Of Puppets” Metalliki. Nie będziemy tu omawiać tego kawałka w całości, lecz przećwiczymy motyw o podobnej budowie.
Blues bez względu na stopień harmonicznego zaawansowania pozostanie zawsze dwunastotaktową formą, w której tonika, subdominanta i dominanta stanowić będą podstawę harmonii.
W tym miesiącu poznacie alternatywny strój, którego zastosowanie znajdziecie w wielu gatunkach muzycznych, takich jak folk, rock, country, blues czy jazz.
W tym miesiącu zajmiemy się ćwiczeniami usprawniającymi motorykę prawej dłoni w połączeniu z umiejętnością sprawnego przechodzenia z jednej struny na drugą.
W przypadku bluesa, każdy akord ogrywamy inną skalą, a na dodatek, właśnie te, zmieniające się wraz z harmonią dźwięki, stanowią bardzo często esencję bluesowych fraz.
W dzisiejszym warsztacie zagramy akustycznego bluesa. Poznacie kilka użytecznych patentów, które będą pomocne podczas aranżowania utworów.
2
...