Jazz
Piotr Lemański
…czyli trochę techniki! Nastawieni na poznawanie skal i akordów zapominamy czasami o podstawowych narzędziach do kreowania dźwięku: o naszych rękach. Pora więc nadrobić zaległości.
Akustyk
Piotr Słapa
W dzisiejszym warsztacie akustycznym zmierzymy się z balladą kultowego brytyjskiego zespołu The Beatles w aranżacji gitarzysty jazzowego Pata Metheny’ego.
Metal
Sławomir Sobczak
W tym miesiącu zajmiemy się kostkowaniem, które zakłada wykorzystanie różnych kierunków ataku struny w zależności od sytuacji. Nie będziemy się więc trzymać kostkowania naprzemiennego.
Miesiąc temu zaczęliśmy omawiać kolejne zagadnienie, związane, tak prawdę powiedziawszy, nie tylko z jazzowym wykonawstwem, a mianowicie sposoby tworzenia wstępów i zakończeń utworów...
W dzisiejszym warsztacie akustycznym zmierzymy się z rockową balladą brytyjskiego zespołu Led Zeppelin.
Miesiąc temu zajmowaliśmy się szesnastkami granymi w taki sposób, aby wytłumić tylko część z nich. W tym odcinku naszych warsztatów rozwiniemy ten temat o pewien dodatkowy element.
Dobry akompaniament to przede wszystkim zdolność budowania akordów w różnych przewrotach - ze szczególnym uwzględnieniem linii melodycznej tworzonej przez najwyższy dźwięk akordu…
W dzisiejszym warsztacie pokażę Wam jak wykorzystać capo podczas aranżowania gitary rytmicznej na przykładzie fragmentu popularnego utworu „Hotel California” zespołu The Eagles.
Gra rytmiczna nie polega jedynie na kostkowaniu, dlatego też stosowanie innych środków wyrazu jest doskonałym sposobem na ożywienie każdego nudnego i monotonnego riffu.
Mieliście dość czasu na opanowanie podstawowych wprawek. Pora więc na praktyczne zastosowanie pentatonik na którymś ze znanych jazzowych standardów.
Warsztat skierowany jest do osób początkujących oraz średniozaawansowanych. Pokażę Wam w jaki sposób urozmaicić akompaniament na przykładzie podstawowych akordów.
W grze riffowej najczęściej poruszamy się w obszarze ósemek i szesnastek, dlatego to właśnie te dwie wartości rytmiczne są najpopularniejsze. A zatem spróbujmy nad nimi nieco mocniej popracować.
Po naszych niedawnych wycieczkach na jazzowe szczyty (mam tu na myśli "Giant Steps"), przyszła pora na chwilę oddechu czyli na prostego, opartego na czterech akordach bluesa molowego.
Dzisiejszy warsztat skierowany jest do osób początkujących. Wykonamy podstawowe ćwiczenia rozwijające sprawność prawej ręki oraz rozciągniemy palce lewej ręki.
W ciągu dwóch ostatnich miesięcy zajmowaliśmy się grą na dwóch strunach. W tym odcinku warsztatów pozostaniemy przy tej liczbie strun, jednak świadomie pominiemy jedną z nich, a mianowicie A5.
Rock
Tomasz Andrzejewski
Nie chcę aby zabrzmiało to egocentrycznie, lecz naprawdę wspaniale jest pracować nad spełnianiem własnych marzeń.
Nie ma chyba gitarzysty, który nie otarł by się o sprawę wykorzystania pentatonik w improwizacji. Temat ten jak bumerang powraca z reguły na każdych muzycznych warsztatach.
...z dźwiękiem melodii - w dzisiejszym odcinku akustycznych warsztatów będziemy trenować jedną z podstawowych technik w fingerstyle.
W tym odcinku warsztatów metalowych poćwiczymy grę gęstych faktur dźwiękowych, przy czym postaramy się wykorzystać do tego celu nie jedną, a dwie struny.
...palce! Tak moi drodzy. Koniec odpoczynku. Ten rok nie będzie jak każdy inny, ponieważ zadbam o to, byśmy wszyscy skutecznie parli do przodu.
...
4