Jazz
Piotr Lemański
Nasze poprzednie spotkanie zakończyliśmy na prezentacji fragmentu parkerowskiego bluesa w tonacji F, fragmentu, przypomnę, zawierającego ...
Każdy z nas pamięta te czasy, kiedy to do ogrywania "Autumn Leaves" używał gamy Bb-dur nie zawracając sobie głowy poszczególnymi skalami ...
Pamiętam, jak na lekcji fortepianu pytałem się mojego nauczyciela po co mam ćwiczyć te wszystkie nudne gamy i pasaże, na dodatek w różnych ...
Dzisiaj zajmiemy się po raz kolejny skalą zmniejszoną, będzie to skala „półton-cały ton”, czyli skala, którą czasami będziemy używać ...
Zafascynowani skalami, dźwiękami akordowymi, wszelkiego rodzaju substytutami trytonowymi, skoncentrowani na tajemnicach improwizacji zapominamy, ...
Standardy jazzowe od dziesięcioleci stanowiły i nadal w wielu przypadkach stanowią podstawę repertuaru jazzowych muzyków. Jednak na początku ...
Wydawać by się mogło, że w dobie komputerów i wszelkiego rodzaju urządzeń wzbogacających brzmienie gitary, technika oktawowa przechodzi ...
Współczesny gitarzysta jazzowy musi być przygotowany na wszelkie propozycje repertuarowe, stylistyczne, bądź też dotyczące zadań, jakie ...
Zgodnie z obietnicą z poprzedniego miesiąca popatrzymy dzisiaj jak w praktyce wygląda zastosowanie różnych skal przy ogrywaniu takiego samego akordu.
Akompaniament gitarowy, szczególnie ten w duecie, stanowił zawsze wdzięczne pole do indywidualnych poszukiwań.
Poprzednia
1
...