• Sprzęt
    • Newsy
    • Testy
    • Marki
    • Dystrybutorzy
  • Muzyka
    • Newsy
    • Koncerty
    • Relacje
    • Wywiady
    • Recenzje
    • Demosfera
  • Warsztat
    • Lekcje
    • Porady
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Newsletter
Zapisz się na newsletter
Logo MagazynGitarzysta
  • Sprzęt
    • Sprzęt
    • Fender ’62 Super Amp – powrót brązowej legendy Fender ’62 Super Amp – powrót brązowej legendy Newsy IK Multimedia dodaje do portfolio TONEX Bass Editions IK Multimedia dodaje do portfolio TONEX Bass Editions Newsy PRS SE Chleo – nowa sygnatura Hermana Li PRS SE Chleo – nowa sygnatura Hermana Li Newsy  Nowe efekty Warm Audio – Throne of Tone i Tube Squealer Nowe efekty Warm Audio – Throne of Tone i Tube Squealer Newsy Mooer GL200 – nowa era loopingu i inteligentnego rytmu Mooer GL200 – nowa era loopingu i inteligentnego rytmu Newsy
    • Newsy
    • Testy
    • Marki
    • Dystrybutorzy
  • Muzyka
    • Muzyka
    • Al Di Meola Al Di Meola Wywiady Gary Clark Jr. Gary Clark Jr. Wywiady Obłęd Obłęd Recenzje Brian May Brian May Wywiady Mark Morton (Lamb of God) i Bill Kelliher (Mastodon) Mark Morton (Lamb of God) i Bill Kelliher (Mastodon) Wywiady
    • Newsy
    • Koncerty
    • Relacje
    • Wywiady
    • Recenzje
    • Demosfera
  • Warsztat
    • Warsztat
    •  Philip Sayce - porady mistrzów Philip Sayce - porady mistrzów Porady Nili Brosh - porady mistrzów Nili Brosh - porady mistrzów Porady Davey Johnstone - porady mistrzów Davey Johnstone - porady mistrzów Porady Gretchen Menn - porady mistrzów Gretchen Menn - porady mistrzów Porady Tommy Emmanuel - porady mistrzów Tommy Emmanuel - porady mistrzów Porady
    • Lekcje
    • Porady
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Newsletter

Lekcje

  • Wszystkie
  • Akustyk
  • Bas
  • Blues
  • Funky
  • Jazz
  • Jazz-rock
  • Klasyk
  • Metal
  • Rock
  • Solo
  • Tapping

Akustyk

Podstawy kostkowania

Podstawy kostkowania

Piotr Słapa

Odpocznijmy na chwilę od gry pazurkiem oraz palcami. Czas popracować nad kostkowaniem... Tym razem omówimy jeden z podstawowych sposobów wydobywania dźwięku na gitarze akustycznej. Popularna kostka ma kilka nazw,  z którymi pewnie się spotkaliście...

Bas

Feeling

Feeling

Kamil Skwara

Feeling jest bardzo istotną sprawą w muzyce, bowiem muzyka bez uczuć traci swoją moc i wartość.

Metal

Wyluzuj i Przyśpiesz

Wyluzuj i Przyśpiesz

Sławomir Sobczak

Trudno wyobrazić sobie szeroko pojętą muzykę metalową bez gitarzystów specjalizujących się w pobijaniu kolejnych rekordów prędkości.

Jazz

O Akompaniamencie Słów Kilka

O Akompaniamencie Słów Kilka

Piotr Lemański

Perfekcyjne opanowanie umiejętności grania równych swingujących ćwierćnut może niektórym z Was wydać się mało przydatne w dzisiejszych czasach, ale prawda jest taka, że bez tego nie macie dalej co myśleć o zgłębianiu tajników akompaniamentu.

Jazz-rock

Progresja II-V-I W Tonacji Durowej

Progresja II-V-I W Tonacji Durowej

Robert Lewandowski

Wśród następstw harmonicznych, stosowanych w muzyce jazzowej i gatunkach pokrewnych, progresja II-V-I jest następstwem wykorzystywanym chyba najczęściej.

Tapping

Tytułem Wstępu

Tytułem Wstępu

Adam Fulara

Witam serdecznie w pierwszym odcinku moich warsztatów tappingu.Tak się zastanawiałem, jaki właściwie postawić sobie cel, przygotowując kolejne odcinki warsztatów poświęconych tej technice, i mam pewną koncepcję.

Blues

Kolory W Bluesie, cz. 6

Kolory W Bluesie, cz. 6

Katarzyna Maliszewska

Na początek wyobraźmy sobie pewną sytuację. W Twoim mieście są organizowane regularnie otwarte, bluesowe jam session dla instrumentalistów i wokalistów, którym nieobcy jest blues...

Akustyk

Walkingowe Linie Basu

Walkingowe Linie Basu

Piotr Słapa

Czyli coś dla gitarzystów akustycznych, którzy zawsze z zazdrością patrzyli na grę basistów...

Bas

Basista w zespole

Basista w zespole

Kamil Skwara

Basista musi umieć słuchać i wyraźnie słyszeć cały zespół, ponieważ musi on grać rytmicznie z perkusistą, melodycznie z wokalistą i z całą resztą zespołu.

Metal

Teraz Tercja

Teraz Tercja

Sławomir Sobczak

Nie będzie chyba zaskoczeniem stwierdzenie, że w muzyce spod znaku cięższych brzmień często stosuje się akordy pozbawione tercji.

Jazz

Akompaniament

Akompaniament

Piotr Lemański

Złożoność i wielorakość spraw związanych z wykonywaniem muzyki jazzowej na gitarze sprawiła, że gdy tylko rozpoczynam omawianie jakiegoś problemu,to natychmiast w głębi duszy rodzi się przekonanie, iż trzeba jak najszybciej poruszyć kolejne, niecierpiące zwłoki zagadnienia.

Jazz-rock

Akompaniujemy Techniką Palcową

Akompaniujemy Techniką Palcową

Robert Lewandowski

Gitarzyści elektryczni na ogół używają kostki zarówno do gry solowej, jak i do akompaniamentu. Jednak w wielu sytuacjach znacznie lepiej jest grać akordy palcami prawej ręki.

Solo

Chromatyzacja

Chromatyzacja

Radek Chwieralski

Miesiąc temu omówiłem ogólne założenia tematu budowy kompozycji oraz aranżu. Tym razem wracamy jednak do nieco bardziej teoretycznych zagadnień.

Blues

Kolory W Bluesie, cz. 5

Kolory W Bluesie, cz. 5

Katarzyna Maliszewska

Podstawowa bluesowa paleta pięciu kolorów, które poznaliśmy w poprzednich odcinkach, to pentatonika. Melodia złożona z pięciu dźwięków.

Akustyk

Boom- Chic

Boom- Chic

Piotr Słapa

W poprzednim odcinku poruszyliśmy temat niezależności kciuka. W dzisiejszych warsztatach będziemy go kontynuować.

Bas

Trening, cd.

Trening, cd.

Kamil Skwara

Muzyka ma z reguły pozytywne i twórcze działanie na człowieka. Kiedy chwytamy za gitarę i zapominamy o wszystkich sprawach, pojawia się prawdziwa wolność.

Metal

Rhythm’N’Shred

Rhythm’N’Shred

Sławomir Sobczak

Skoro w tym wydaniu "Gitarzysty" tak wiele miejsca poświęcamy shredderom, to nie sposób pominąć ich w naszych warsztatach...

Jazz

Ogrywanie Standardów w Praktyce

Ogrywanie Standardów w Praktyce

Piotr Lemański

Kiedy tak przyglądam się ostatnim artykułom poruszającym problemy modulacji, to widzę, że zaplanowany początkowo spacer po ścieżkach harmonii niepostrzeżenie zmienił się w obóz przetrwania...

Jazz-rock

System Modalny Moll Doryckiego, cz. 1

System Modalny Moll Doryckiego, cz. 1

Robert Lewandowski

Jak wiemy, od każdego stopnia skali durowej można zbudować inną, nową skalę.

Solo

Podstawy Kompozycji i Aranżu

Podstawy Kompozycji i Aranżu

Radek Chwieralski

W odcinku warsztatów dotyczącym improwizacji wspominałem o tym, że powinna mieć ona swój początek, rozwinięcie oraz zakończenie.

Poprzednia
1

...

20 21 22

23

24 25 26

...

30
Następna
Nasze serwisy

Dom, Ogród i Wnętrza

  • BudujemyDom.pl
  • Projekty.BudujemyDom.pl
  • CoZaIle.pl
  • Informator Budownictwa
  • ZielonyOgródek.pl
  • CzasNaWnetrze.pl

Muzyka i Dźwięk

  • Audio.com.pl
  • MagazynGitarzysta.pl
  • MagazynPerkusista.pl
  • EstradaiStudio.pl

Elektronika i Automatyka

  • ElektronikaB2B.pl
  • AutomatykaB2B.pl
  • Elektronika Praktyczna
  • Elportal.pl
  • Świat Radio

Fotografia, Edukacja i Hi-Tech

  • Fotopolis.pl

Zdrowie i Rodzina

  • KtoCieWyleczy.pl
Na skróty
  • Strona główna
  • Newsy sprzętowe
  • Testy
  • Newsy muzyczne
  • Koncerty
  • Relacje
  • Wywiady
  • Recenzje
  • Demosfera
  • Lekcje
  • Porady
  • Magazyn
  • Kontakt
  • Newsletter
Sklep AVT
Copyright © AVT 2021