• Sprzęt
    • Newsy
    • Testy
    • Marki
    • Dystrybutorzy
  • Muzyka
    • Newsy
    • Koncerty
    • Relacje
    • Wywiady
    • Recenzje
    • Demosfera
  • Warsztat
    • Lekcje
    • Porady
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Newsletter
Zapisz się na newsletter
Logo MagazynGitarzysta
  • Sprzęt
    • Sprzęt
    • Ibanez V40WSCE-OPB – naturalne brzmienie w świeżym wydaniu Ibanez V40WSCE-OPB – naturalne brzmienie w świeżym wydaniu Newsy PRS SE Silver Sky 2025 – nowe wykończenia, stary styl, świeża energia PRS SE Silver Sky 2025 – nowe wykończenia, stary styl, świeża energia Newsy Ibanez AAM50CE Sapphire Blue Burst – nowy kolor, ta sama doskonałość Ibanez AAM50CE Sapphire Blue Burst – nowy kolor, ta sama doskonałość Newsy Nux Amp Academy Stomp 4K – nowa era modelowania wzmacniaczy w kompaktowym stompboxie Nux Amp Academy Stomp 4K – nowa era modelowania wzmacniaczy w kompaktowym stompboxie Newsy Ortega GRANDSUITE-CE – gitara klasyczna z najwyższej półki Ortega GRANDSUITE-CE – gitara klasyczna z najwyższej półki Newsy
    • Newsy
    • Testy
    • Marki
    • Dystrybutorzy
  • Muzyka
    • Muzyka
    • Joe Perry (Aerosmith) Joe Perry (Aerosmith) Wywiady Deftones wracają z nowym albumem i singlem Deftones wracają z nowym albumem i singlem Newsy Jim Root (Slipknot) Jim Root (Slipknot) Wywiady ATAN – Andrzej Czaplewski ATAN – Andrzej Czaplewski Wywiady DÖLLY CRÜE: Mötley Crüe i Dolly Parton razem w nowej wersji "Home Sweet Home" DÖLLY CRÜE: Mötley Crüe i Dolly Parton razem w nowej wersji "Home Sweet Home" Newsy
    • Newsy
    • Koncerty
    • Relacje
    • Wywiady
    • Recenzje
    • Demosfera
  • Warsztat
    • Warsztat
    •  Philip Sayce - porady mistrzów Philip Sayce - porady mistrzów Porady Nili Brosh - porady mistrzów Nili Brosh - porady mistrzów Porady Davey Johnstone - porady mistrzów Davey Johnstone - porady mistrzów Porady Gretchen Menn - porady mistrzów Gretchen Menn - porady mistrzów Porady Tommy Emmanuel - porady mistrzów Tommy Emmanuel - porady mistrzów Porady
    • Lekcje
    • Porady
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Newsletter

Lekcje

  • Wszystkie
  • Akustyk
  • Bas
  • Blues
  • Funky
  • Jazz
  • Jazz-rock
  • Klasyk
  • Metal
  • Rock
  • Solo
  • Tapping

Jazz-rock

Akordy z pustymi strunami

Akordy z pustymi strunami

Robert Lewandowski

Prawie każdy gitarzysta, będący na etapie uczenia się podstawowych akordów, próbuje przesuwania ich diagramów w różne miejsca gryfu.

Akustyk

"Happy Again"

"Happy Again"

Piotr Słapa

W tym miesiącu pozostaniemy w klimatach rodem z Nashville i zmierzymy się z niezwykle wesołym utworem Cheta Atkinsa.

Metal

Figury rytmiczne, cz. 4

Figury rytmiczne, cz. 4

Sławomir Sobczak

W tym miesiącu już po raz czwarty zajmiemy się jednym z fundamentalnych elementów gry rytmicznej, a mianowicie kolejną figurą rytmiczną.

Jazz

Gitara solo i "Blue Moon"

Gitara solo i "Blue Moon"

Piotr Lemański

Skale, wprawki, tercje, akordy... Można by na ten temat mówić całymi godzinami, ale na pewno każdy z Was ma czasami ochotę wziąć gitarę i po prostu zagrać jakiś fajny standard.

Jazz-rock

Interwały harmoniczne

Interwały harmoniczne

Robert Lewandowski

Elementem wielu solówek są frazy oparte na melodycznych ćwiczeniach interwałowych. Równie ciekawe, a może nawet ciekawsze efekty uzyskamy, stosując interwały grane jako współbrzmienia.

Tapping

Melodie w tercji i sekście

Melodie w tercji i sekście

Adam Fulara

Sporo powiedzieliśmy już sobie o tercjach. Wiecie już, że granie w tercji nie polega na zwykłym dorabianiu linii melodycznej o tercję wyżej od oryginalnej melodii.

Blues

Solo z wykorzystaniem techniki slide

Solo z wykorzystaniem techniki slide

Katarzyna Maliszewska

Przy okazji tego odcinka warsztatu powtórzymy prawie cały przedstawiony do tej pory materiał.

Blues

Bottleneck w dropped D

Bottleneck w dropped D

Katarzyna Maliszewska

W tym odcinku z cyklu prezentowanych od jakiegoś już czasu różnych form bluesa zajmiemy się - zgodnie z zapowiedzią - dość trudną, przez co nieczęsto stosowaną techniką gry na gitarze - slide.

Akustyk

Chet Atkins

Chet Atkins

Piotr Słapa

W tym miesiącu mam przyjemność zaprezentować sylwetkę Cheta Atkinsa - gitarzysty, który wywarł olbrzymi wpływ na obecną gitarę fingerstyle.

Metal

Stare dobre legato

Stare dobre legato

Sławomir Sobczak

Gra rytmiczna w mocniejszych odmianach rocka kojarzy się przede wszystkim z dźwiękami wydobywanymi za pomocą kostki, gdzie nie ma miejsca na techniki typu legato.

Jazz-rock

Smutna bossa

Smutna bossa

Robert Lewandowski

Sztuka improwizowania bez przygotowania do zadanej harmonii jest jedną z podstawowych umiejętności muzyka grającego jazz lub gatunki pokrewne.

Tapping

"W grocie Króla Gór"

"W grocie Króla Gór"

Adam Fulara

W tym odcinku warsztatów gitarowych będziemy kontynuować rozważania dotyczące grania głosów w tercji.

Jazz

"Blue Monk", czyli dwudźwięki w praktyce

"Blue Monk", czyli dwudźwięki w praktyce

Piotr Lemański

Tytuł tego workshopu wyjaśnia w zasadzie wszystko.

Blues

Seksta wielka i septyma mała w bluesowym chorusie

Seksta wielka i septyma mała w bluesowym chorusie

Katarzyna Maliszewska

Ostatnio poznaliśmy dźwięki na gryfie, ich zapis nutowy oraz ich podstawowe wartości rytmiczne. Potrafimy namalować już formę 12-taktowego bluesa, dobierając właściwe dla danej tonacji akordy.

Akustyk

Świat Jerry’ego Reeda po raz drugi

Świat Jerry’ego Reeda po raz drugi

Piotr Słapa

Tym razem kontynuujemy temat z zeszłego miesiąca, kiedy to przedstawiłem wielką postać gitary fingerstyle - Jerry’ego Reeda Hubbarda.

Jazz

Dwudźwięki

Dwudźwięki

Piotr Lemański

Gitara zawsze była instrumentem wielogłosowym, udawanie więc, że melodię można grać tylko single note przypomina trochę chowanie głowy w piasek.

Metal

Tylko (albo aż) dwie struny

Tylko (albo aż) dwie struny

Sławomir Sobczak

Chociaż gitara ma z reguły sześć strun, to podczas gry rytmicznej zazwyczaj wykorzystujemy tylko dwie lub trzy z nich.

Jazz-rock

Kwartowe problemy

Kwartowe problemy

Robert Lewandowski

Standardowy strój gitary, zwany również włoskim, oparty jest na kwartach. Wynika stąd wiele nie zawsze przyjemnych konsekwencji dla gitarzysty.

Blues

Ósemkowe wartości rytmiczne w bluesie

Ósemkowe wartości rytmiczne w bluesie

Katarzyna Maliszewska

Rozpoczęty cykl "Formy bluesa" kontynuowaliśmy ostatnio na przykładzie kompozycji W. C. Handy’ego zatytułowanej "St. Louis Blues".

Tapping

Tercje

Tercje

Adam Fulara

O przydatności prowadzenia melodii w tercji przekonywać nikogo nie trzeba. Wiedzą o tym zwłaszcza gitarzyści inspirowani twórczością zespołów rockowych i metalowych.

Poprzednia
1

...

16 17 18

19

20 21 22

...

30
Następna
Nasze serwisy

Dom, Ogród i Wnętrza

  • BudujemyDom.pl
  • Projekty.BudujemyDom.pl
  • CoZaIle.pl
  • Informator Budownictwa
  • ZielonyOgródek.pl
  • CzasNaWnetrze.pl

Muzyka i Dźwięk

  • Audio.com.pl
  • MagazynGitarzysta.pl
  • MagazynPerkusista.pl
  • EstradaiStudio.pl

Elektronika i Automatyka

  • ElektronikaB2B.pl
  • AutomatykaB2B.pl
  • Elektronika Praktyczna
  • Elportal.pl
  • Świat Radio

Fotografia, Edukacja i Hi-Tech

  • Fotopolis.pl

Zdrowie i Rodzina

  • KtoCieWyleczy.pl
Na skróty
  • Strona główna
  • Newsy sprzętowe
  • Testy
  • Newsy muzyczne
  • Koncerty
  • Relacje
  • Wywiady
  • Recenzje
  • Demosfera
  • Lekcje
  • Porady
  • Magazyn
  • Kontakt
  • Newsletter
Sklep AVT
Copyright © AVT 2021