Metal
Sławomir Sobczak
Transkrypcja utworu "Nemesis" grupy Arch Enemy, którą przygotowaliśmy dla Was w tym miesiącu, jest świetną okazją do przybliżenia sylwetki Michaela Amotta.
Blues
Katarzyna Maliszewska
Pytanie, z którym ostatnio spotykam się bardzo często, brzmi: jaką skalę mogę zastosować w improwizacji?
Krzysztof Inglik
"Evangelion" to jedenasty album zespołu Behemoth, wypełniony kolejną dawką riffów i solówek. Każdy, kto obserwuje karierę zespołu, musi sobie zadać pytanie - kto stoi za taką masą materiału?.
Bas
W życiu każdego muzyka przychodzi taki moment, kiedy trzeba wyjść przed ludzi i coś zagrać. Dziś powiemy sobie o tym, jak wyjść na scenę i przetrwać.
Klasyk
Kamil Ursynowicz
Początki gry na gitarze nie są łatwe, szczególnie dla osób, które z różnych względów nie mogą uzyskać fachowych porad ze strony doświadczonych muzyków.
Jazz-rock
Robert Lewandowski
Gdy akompaniujemy akordami na gitarze, warto przeanalizować stosowane diagramy akordowe i sprawdzić, czy da się znaleźć takie, które będą leżały bliżej siebie.
W tym miesiącu przeniesiemy się do miejsca, które dla metalowych gitarzystów rytmicznych nie wydaje się zbyt atrakcyjne.
Tapping
Adam Fulara
Bez motywów nasze improwizacje nieuchronnie będą dryfować w kierunku shredu.
Jazz
Piotr Lemański
Miesiąc temu omówiliśmy, jak sądzę, większość spraw związanych z jazzową improwizacją, ale jak zwykle w takim przypadku nie było czasu, ażeby zatrzymać się na dłużej przy jakimkolwiek zagadnieniu.
Zazwyczaj jest tak, że gdy coś już opanowaliśmy na gryfie, staramy się wykorzystać to w praktyce. Jak to wygląda? Na przykład włączamy backing track dla bluesa w Am i próbujemy coś zagrać, opierając się na poznanym materiale dźwiękowym pentatoniki molowej.
Akustyk
Piotr Słapa
W zeszłym miesiącu przedstawiłem Wam sylwetkę amerykańskiego gitarzysty i wokalisty Johna Mayera. Tym razem będziemy zgłębiać jego gitarowy styl.
W tym miesiącu pominiemy kwestię kostkowania, tłumienia strun i innych aspektów gry, za które odpowiada prawa ręka...
Przez kilka ostatnich miesięcy zajmowaliśmy się bądź to harmonią w bluesie, bądź też grą wielogłosową.
Kończą się wakacje, kończy się lato i większość z nas wraca do codziennych obowiązków i zajęć, również tych związanych z muzyką.
W poprzednim odcinku warsztatów rozpoczęliśmy nasze rozważania dotyczące grania improwizacji na gitarze przy pomocy tappingu oburęcznego
Amerykański gitarzysta John Mayer kojarzony jest głównie ze świetnym popowym wokalem, gitarą elektryczną i bluesem. Nie każdy jednak wie, że jego gra na gitarze akustycznej jest również wybitna.
Spontanicznie zagrane melodie przypominają ulotne myśli, które czasami warto jednak zapamiętać.
Przez kilka ostatnich tygodni zajmowaliśmy się prowadzeniem głosów w tercji. Pokazaliśmy sobie na różnych przykładach, jak można aranżować różne, dość popularne melodie na dwa głosy o tych samych wartościach rytmicznych.
Tak jak obiecałem miesiąc temu, tym razem zabierzemy się za kolejny standard opracowany na sposób "fortepianowy".
Kwestia właściwej koordynacji obu rąk wykorzystywanych podczas gry na gitarze jest jednym z elementów o zasadniczym znaczeniu dla warsztatu dobrego gitarzysty.
...
18