Jazz
Piotr Lemański
Ostatnie dwa miesiące poświęciliśmy na studiowanie najczęściej spotykanych przebiegów melodycznych opartych na dźwiękach akordowych.
Akustyk
Piotr Słapa
Witajcie w kolejnym odcinku warsztatów gitary akustycznej. Tym razem będziemy zgłębiać jeden z utworów legendarnego zespołu The Beatles.
Blues
Katarzyna Maliszewska
Często odnoszę wrażenie, że gitarzyści z kręgu bluesa unikają sytuacji skrzyżowania gryfów z adeptami jazzu. Ci z kolei z powątpiewaniem spoglądają na fanów bluesowego rzemiosła.
Jak wspomniałem miesiąc temu, podstawową umiejętnością, jaką musi nabyć każdy szanujący się gitarzysta, jest świadome granie poszczególnych składników wybranego akordu.
W tym warsztacie ponownie będziemy zgłębiać tajniki gry jednego z najwybitniejszych przedstawicieli muzyki country i gitary fingerstyle - Jerry’ego Reeda.
Metal
Sławomir Sobczak
W tym miesiącu skoncentrujemy się na pracy lewej ręki, przed którą postawimy kolejne wyzwanie, proponując kilka ćwiczeń wymagających dużego, podyktowanego przez riffy, rozciągnięcia palców
Jazz-rock
Robert Lewandowski
W drugim i ostatnim już z wakacyjnych odcinków warsztatu kontynuujemy temat łączenia melodii z akordami, w wyniku czego powstaje opracowanie na gitarę solo.
W tym odcinku warsztatów akustycznych pozostaniemy przy temacie gry w duecie. "Jerry’s Breakdown" to brawurowy numer osadzony w klimatach country autorstwa Jerry’ego Reeda.
Kamil Ursynowicz
Wakacje są okazją nie tylko do wypoczynku, ale również do wytężonej pracy z instrumentem. Czy można połączyć te dwie rzeczy? Oczywiście, że tak! Wystarczy tylko zagrać na gitarze przy ognisku!
Istnieją zespoły, o których możemy powiedzieć: "to już klasyka". Zespoły, które swoimi dokonaniami zrewolucjonizowały całą muzykę rozrywkową, a których twórczość powraca lub zostaje na nowo odkrywana przez pokolenia.
Tapping
Adam Fulara
Kolejnym etapem wyprawy w świat motywów będzie jeden z najczęściej stosowanych zabiegów: inwersja, czyli odwracanie kierunku motywu
Miesiąc temu zajmowaliśmy się ulubionym interwałem gitarzystów rockowych, czyli kwintą, a tym razem pójdziemy krok dalej, starając się urozmaicić bazujące na nim riffy.
Umiejętność budowania fraz w oparciu o dźwięki akordowe zawsze stanowiła podstawę każdej, nie tylko jazzowej, improwizacji.
Okres lata i wakacji to dla większości ludzi czas regenerowania sił po całorocznych obowiązkach.
Witajcie w czerwcowym warsztacie gitary akustycznej. W tym odcinku będziemy kontynuować temat gry w duecie. Możliwość współpracy z innym muzykiem to bardzo inspirujące doświadczenie. Utworów zaaranżowanych na dwie gitary jest mnóstwo.
Wyobraź sobie, że piszesz wypracowanie na lekcję języka polskiego. Aby uniknąć wielokrotnie powtarzających się zwrotów, szukasz innych słów, które je z powodzeniem zastąpią lub uzupełnią.
Jeśli mielibyśmy wytypować najczęściej stosowany interwał w ostrzejszych odmianach muzyki gitarowej, to z pewnością wybór padłby na kwintę.
Na temat rozwiązywania problemów rytmicznych powstało już kilka podręczników i naiwnie byłoby sądzić, że w trzech odcinkach naszego workshopu uda się wszystkie te sprawy omówić.
Kierunek w muzyce nazwany później jazz-rockiem narodził się w końcu lat 60., a swój największy rozkwit miał w pierwszej połowie lat 70.
Ostatnie odcinki warsztatów traktowały o pracy motywicznej, teraz dowiemy się o kolejnej metodzie pracy motywicznej, jaką jest granie motywów w raku.
...
15