• Sprzęt
    • Newsy
    • Testy
    • Marki
    • Dystrybutorzy
  • Muzyka
    • Newsy
    • Koncerty
    • Relacje
    • Wywiady
    • Recenzje
    • Demosfera
  • Warsztat
    • Lekcje
    • Porady
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Newsletter
Zapisz się na newsletter
Logo MagazynGitarzysta
  • Sprzęt
    • Sprzęt
    • Skrzynia na moduły, mikser sumujący oraz interfejs Dante - nowości od Harrison Audio Skrzynia na moduły, mikser sumujący oraz interfejs Dante - nowości od Harrison Audio Newsy Epiphone rozszerza serię gitar Inspired by Gibson Custom Epiphone rozszerza serię gitar Inspired by Gibson Custom Newsy Aktualizacja oprogramowania Nano Cortex - jeszcze więcej efektów, jeszcze lepsze brzmienie Aktualizacja oprogramowania Nano Cortex - jeszcze więcej efektów, jeszcze lepsze brzmienie Newsy LTD SN-1 HT 2025 - tegoroczna propozycja ESP Guitars LTD SN-1 HT 2025 - tegoroczna propozycja ESP Guitars Newsy JAM BUDDY III - nowa wersja uniwersalnego wzmacniacza gitarowego JAM BUDDY III - nowa wersja uniwersalnego wzmacniacza gitarowego Newsy
    • Newsy
    • Testy
    • Marki
    • Dystrybutorzy
  • Muzyka
    • Muzyka
    • Carlos O’Connell (Fontaines D.C.) Carlos O’Connell (Fontaines D.C.) Wywiady Wybitni gitarzyści Joe Satriani i Steve Vai w trasie z nowym zespołem – SatchVai Band Wybitni gitarzyści Joe Satriani i Steve Vai w trasie z nowym zespołem – SatchVai Band Newsy Carlos Santana z trasą Oneness Tour 2025 Carlos Santana z trasą Oneness Tour 2025 Newsy Herman Li Herman Li Wywiady Gary Hoey Gary Hoey Wywiady
    • Newsy
    • Koncerty
    • Relacje
    • Wywiady
    • Recenzje
    • Demosfera
  • Warsztat
    • Warsztat
    •  Philip Sayce - porady mistrzów Philip Sayce - porady mistrzów Porady Nili Brosh - porady mistrzów Nili Brosh - porady mistrzów Porady Davey Johnstone - porady mistrzów Davey Johnstone - porady mistrzów Porady Gretchen Menn - porady mistrzów Gretchen Menn - porady mistrzów Porady Tommy Emmanuel - porady mistrzów Tommy Emmanuel - porady mistrzów Porady
    • Lekcje
    • Porady
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Newsletter

Lekcje

  • Wszystkie
  • Akustyk
  • Bas
  • Blues
  • Funky
  • Jazz
  • Jazz-rock
  • Klasyk
  • Metal
  • Rock
  • Solo
  • Tapping

Blues

Styl Robbena Forda

Styl Robbena Forda

Katarzyna Maliszewska

Przy okazji ostatniego warsztatu napisałam parę słów o gitarzyście, któremu warto poświęcić chwilę uwagi. Robben Ford - bo o nim mowa - w ciekawy sposób potrafi zagrać nutę jazzową w utworze, którego stylistyka jest charakterystyczna raczej dla bluesa.

Akustyk

Zagraj jak Paul Yandell

Zagraj jak Paul Yandell

Piotr Słapa

W dzisiejszym odcinku warsztatów akustycznych zagramy ciekawą aranżacje utworu "After You’ve Gone" amerykańskiej legendy gitary fingerstyle.

Metal

Rytmiczne połamańce

Rytmiczne połamańce

Sławomir Sobczak

W tym miesiącu zajmiemy się tematem polimetrii, czyli mówiąc prosto: nałożymy na siebie dwa odmienne rodzaje metrum - parzyste i nieparzyste.

Rock

Magia pięciu dźwięków, czyli wracamy do korzeni

Magia pięciu dźwięków, czyli wracamy do korzeni

Piotr Szarna

Witam wszystkich w pierwszym odcinku nowego, rockowego cyklu warsztatów.

Jazz

Ćwiczenia techniczne na lewą rękę

Ćwiczenia techniczne na lewą rękę

Piotr Lemański

Nie od dzisiaj hasło "ćwiczenia techniczne" kojarzy się przede wszystkim z poprawą szybkości gry. W rzeczywistości, chodzi jednak bardziej o opanowanie swobodnej artykulacji.

Blues

Blues i diminished scale - cz.1

Blues i diminished scale - cz.1

Katarzyna Maliszewska

Poznaliśmy ostatnio paletę kolorów diminished scale (tzw. skali zmniejszonej), funkcjonującej również pod nazwą "półton - cały ton". Naszkicowaliśmy ją na gryfie, wymalowaliśmy znane nam i mieszczące się w tej skali akordy...

Akustyk

Akompaniament: gra kostką cz.2

Akompaniament: gra kostką cz.2

Piotr Słapa

W dzisiejszym odcinku warsztatów akustycznych będziemy kontynuować temat gry rytmicznej. W poprzednim warsztacie pracowaliśmy nad akompaniamentem przy użyciu palców.

Metal

Sposób na prosty rytm

Sposób na prosty rytm

Sławomir Sobczak

Rytm składający się z jednej ósemki i dwóch szesnastek stał się znakiem rozpoznawczym zespołów heavymetalowych z lat 80., choć nie tylko.

Jazz

Dwudźwięki, cz. 2

Dwudźwięki, cz. 2

Piotr Lemański

Gitara od zarania dziejów była zawsze instrumentem polifonicznym. Niestety, wielu dzisiejszych gitarzystów zapomina o tym, poświęcając tysiące godzin na coraz szybsze wydobywanie pojedynczych dźwięków.

Jazz-rock

Idziemy do przodu

Idziemy do przodu

Robert Lewandowski

"Dobre improwizowanie polega na nuceniu melodii w głowie i jednoczesnym graniu tej melodii na instrumencie".

Blues

7, 9 oraz 13 w 12-taktowym bluesie

7, 9 oraz 13 w 12-taktowym bluesie

Katarzyna Maliszewska

Wiemy już, że fundament dla bluesa 12-taktowego tworzą trzy akordy z septymą małą, a każdy z nich pełni ściśle określoną rolę.

Akustyk

One-man band

One-man band

Piotr Słapa

W tym warsztacie gitary akustycznej stworzymy iluzję brzmienia całego zespołu na jednym instrumencie.

Metal

Kwarty i legato

Kwarty i legato

Sławomir Sobczak

Zagranie dwóch dźwięków oddalonych od siebie o interwał kwarty nie jest wielkim wyczynem, w czym duża zasługa kwartowego stroju gitary.

Jazz

Dwudźwięki: tercje

Dwudźwięki: tercje

Piotr Lemański

W świadomości większości gitarzystów ciągle jeszcze istnieje przekonanie, że na gitarze można grać albo pojedynczym dźwiękiem, albo akordami.

Jazz-rock

Łączenie akordów

Łączenie akordów

Robert Lewandowski

Opanowanie podstawowych akordów na gryfie to dopiero początek przygody z gitarową harmonią.

Blues

Na początek zagrajmy bluesa w E

Na początek zagrajmy bluesa w E

Katarzyna Maliszewska

Przy okazji majowego warsztatu zapoznaliśmy się z 12-taktową formą bluesa w tonacji A. Idąc za Waszymi głosami, poruszyłam temat dotyczący techniki grania palcami, a przedstawiony materiał ukierunkowałam również na gitarzystów, którzy chcą poznać zapis nutowy.

Akustyk

Z kciukiem czy bez?

Z kciukiem czy bez?

Piotr Słapa

W tym warsztacie gitary akustycznej popracujemy nad elementem, który często jest zaniedbywany przez gitarzystów, czyli nad sprawnością kciuka lewej ręki.

Metal

Akcent w górę

Akcent w górę

Sławomir Sobczak

Zazwyczaj akcentujemy te nuty, które wypadają na silnych częściach taktów i jednocześnie są kostkowane z góry na dół.

Jazz-rock

Cały blues

Cały blues

Robert Lewandowski

Blues jazzowy różni się od klasycznego czarnego bluesa, a główne różnice to rozbudowana harmonia i odmienne podejście do improwizacji.

Blues

Na początek… 12-taktowa forma bluesa

Na początek… 12-taktowa forma bluesa

Katarzyna Maliszewska

Kontynuując myśl warsztatu bluesowego sprzed miesiąca chcę Wam tym razem zaproponować 12-taktową formę bluesa w tonacji A.

Poprzednia
1

...

6 7 8

9

10 11 12

...

30
Następna
Nasze serwisy

Dom, Ogród i Wnętrza

  • BudujemyDom.pl
  • Projekty.BudujemyDom.pl
  • CoZaIle.pl
  • Informator Budownictwa
  • ZielonyOgródek.pl
  • CzasNaWnetrze.pl

Muzyka i Dźwięk

  • Audio.com.pl
  • MagazynGitarzysta.pl
  • MagazynPerkusista.pl
  • EstradaiStudio.pl

Elektronika i Automatyka

  • ElektronikaB2B.pl
  • AutomatykaB2B.pl
  • Elektronika Praktyczna
  • Elportal.pl
  • Świat Radio

Fotografia, Edukacja i Hi-Tech

  • Fotopolis.pl

Zdrowie i Rodzina

  • KtoCieWyleczy.pl
Na skróty
  • Strona główna
  • Newsy sprzętowe
  • Testy
  • Newsy muzyczne
  • Koncerty
  • Relacje
  • Wywiady
  • Recenzje
  • Demosfera
  • Lekcje
  • Porady
  • Magazyn
  • Kontakt
  • Newsletter
Sklep AVT
Copyright © AVT 2021