• Sprzęt
    • Newsy
    • Testy
    • Marki
    • Dystrybutorzy
  • Muzyka
    • Newsy
    • Koncerty
    • Relacje
    • Wywiady
    • Recenzje
    • Demosfera
  • Warsztat
    • Lekcje
    • Porady
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Newsletter
Zapisz się na newsletter
Logo MagazynGitarzysta
  • Sprzęt
    • Sprzęt
    • Skrzynia na moduły, mikser sumujący oraz interfejs Dante - nowości od Harrison Audio Skrzynia na moduły, mikser sumujący oraz interfejs Dante - nowości od Harrison Audio Newsy Epiphone rozszerza serię gitar Inspired by Gibson Custom Epiphone rozszerza serię gitar Inspired by Gibson Custom Newsy Aktualizacja oprogramowania Nano Cortex - jeszcze więcej efektów, jeszcze lepsze brzmienie Aktualizacja oprogramowania Nano Cortex - jeszcze więcej efektów, jeszcze lepsze brzmienie Newsy LTD SN-1 HT 2025 - tegoroczna propozycja ESP Guitars LTD SN-1 HT 2025 - tegoroczna propozycja ESP Guitars Newsy JAM BUDDY III - nowa wersja uniwersalnego wzmacniacza gitarowego JAM BUDDY III - nowa wersja uniwersalnego wzmacniacza gitarowego Newsy
    • Newsy
    • Testy
    • Marki
    • Dystrybutorzy
  • Muzyka
    • Muzyka
    • Carlos O’Connell (Fontaines D.C.) Carlos O’Connell (Fontaines D.C.) Wywiady Wybitni gitarzyści Joe Satriani i Steve Vai w trasie z nowym zespołem – SatchVai Band Wybitni gitarzyści Joe Satriani i Steve Vai w trasie z nowym zespołem – SatchVai Band Newsy Carlos Santana z trasą Oneness Tour 2025 Carlos Santana z trasą Oneness Tour 2025 Newsy Herman Li Herman Li Wywiady Gary Hoey Gary Hoey Wywiady
    • Newsy
    • Koncerty
    • Relacje
    • Wywiady
    • Recenzje
    • Demosfera
  • Warsztat
    • Warsztat
    •  Philip Sayce - porady mistrzów Philip Sayce - porady mistrzów Porady Nili Brosh - porady mistrzów Nili Brosh - porady mistrzów Porady Davey Johnstone - porady mistrzów Davey Johnstone - porady mistrzów Porady Gretchen Menn - porady mistrzów Gretchen Menn - porady mistrzów Porady Tommy Emmanuel - porady mistrzów Tommy Emmanuel - porady mistrzów Porady
    • Lekcje
    • Porady
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Newsletter

Lekcje

  • Wszystkie
  • Akustyk
  • Bas
  • Blues
  • Funky
  • Jazz
  • Jazz-rock
  • Klasyk
  • Metal
  • Rock
  • Solo
  • Tapping

Akustyk

Windy And Warm

Windy And Warm

Piotr Słapa

W tym odcinku warsztatów akustycznych zagramy utwór będący klasykiem na gitarę fingerstyle - "Windy And Warm".

Metal

Wyrwane z kontekstu

Wyrwane z kontekstu

Sławomir Sobczak

Grając riffy, bardzo łatwo popaść w rutynę, której najbardziej wyraźnymi objawami jest mała różnorodność granych dźwięków.

Jazz

II-V-I: ogrywanie akordu dominantowego

II-V-I: ogrywanie akordu dominantowego

Piotr Lemański

Kiedy kilka miesięcy temu rozpocząłem pisanie pierwszego artykułu na temat realizacji II- V-I , nie przypuszczałem, że materiał ten rozrośnie się do tak dużych rozmiarów.

Jazz-rock

Ogrywanie progresji akordowych

Ogrywanie progresji akordowych

Robert Lewandowski

Jednym ze sposobów na rozwinięcie umiejętności improwizatorskich jest granie z zapętlonym schematem harmonicznym.

Jazz

II-V-I - podsumowanie

II-V-I - podsumowanie

Piotr Lemański

Na temat II- V-I można by rozmawiać jeszcze długo, wszak - jak wiemy - jest to najczęstsze połączenie harmoniczne występujące w jazzowych standardach.

Blues

Małymi krokami do celu

Małymi krokami do celu

Katarzyna Maliszewska

To najlepszy sposób niezależnie od tego, dokąd zmierzasz. Tę drogę można porównać do budowy własnego domu.

Akustyk

Pierwsze kroki w fingerstyle'u

Pierwsze kroki w fingerstyle'u

Piotr Słapa

Ten odcinek warsztatów akustycznych zaadresowany jest do początkujących gitarzystów rozpoczynających przygodę z fingerstylem.

Jazz-rock

Akordy w pigułce

Akordy w pigułce

Robert Lewandowski

Dla większości początkujących gitarzystów pierwszy etap muzycznej edukacji polega na opanowaniu kilkunastu podstawowych akordów.

Metal

Figury rytmiczne, cz. 6

Figury rytmiczne, cz. 6

Sławomir Sobczak

Tematyką popularnych wzorców rytmicznych, jakie kryją się pod pojęciem "figury rytmiczne", zajmowaliśmy się już pięciokrotnie.

Jazz

Ogrywanie II-V-I, cz. 3

Ogrywanie II-V-I, cz. 3

Piotr Lemański

Nie od dzisiaj wiadomo, że najlepszym sposobem na naukę improwizacji jest słuchanie mistrzów podczas koncertów lub - jak to teraz najczęściej bywa - ich nagrań płytowych.

Blues

Krótka bluesowa fraza

Krótka bluesowa fraza

Katarzyna Maliszewska

Często jest tak, że nabycie jednej umiejętności pociąga za sobą inną. Zdarza się niestety również tak, że opanowanie jednego zagadnienia uniemożliwia przejście do następnego.

Akustyk

Falling Slowly

Falling Slowly

Piotr Słapa

W tym odcinku warsztatów akustycznych zagramy filmowy motyw "Falling Slowly" w aranżacji na gitarę solową fingerstyle.

Jazz

Ogrywanie II-V-I, cd.

Ogrywanie II-V-I, cd.

Piotr Lemański

Jednym z najlepszych sposobów na naukę improwizacji jest bez wątpienia spisywanie i analiza choćby krótkich fragmentów zarejestrowanych na płytach partii solowych.

Metal

Tłumienie wybiórcze

Tłumienie wybiórcze

Sławomir Sobczak

Niekiedy trudno zdecydować się na to, czy w danym riffie tłumić struny, czy też zrezygnować z tej techniki.

Jazz-rock

Sprzedawca arbuzów

Sprzedawca arbuzów

Robert Lewandowski

Każdy muzyk operujący w szeroko pojętej muzyce rozrywkowej, bez względu na swoje muzyczne preferencje, powinien potrafić odnaleźć się w bluesie.

Akustyk

Free Fallin, cz. 2

Free Fallin, cz. 2

Piotr Słapa

W tym odcinku warsztatów akustycznych ponownie zagłębimy się w przepiękną balladę "Free Fallin’". Miesiąc temu zagraliśmy intro oraz zwrotkę, a teraz czas na kolejne motywy.

Metal

Grupujemy

Grupujemy

Sławomir Sobczak

Najciekawsze riffy, które na długo pozostają w pamięci słuchaczy, zazwyczaj nie są zbudowane z gęsto upakowanych dźwięków.

Jazz-rock

Dynamika solówki

Dynamika solówki

Robert Lewandowski

Dla większości gitarzystów najbardziej wyczekiwanym momentem każdego granego przez nich utworu jest ten, w którym mają zagrać solo.

Blues

Trudne początki

Trudne początki

Katarzyna Maliszewska

Nowy Rok rozpoczęliśmy od krótkiego omówienia boogie. Mam nadzieję, że poradziliście sobie z wykonaniem końcowego zadania, zamieniając w przedstawionym patternie boogie wartości rytmiczne ósemek na triole ósemkowe.

Jazz

Podstawowe połączenia akordowe: II-V-I

Podstawowe połączenia akordowe: II-V-I

Piotr Lemański

Znajomość podstawowych, używanych w muzyce jazzowej, skal nie zawsze idzie w parze z umiejętnością ogrywania nawet tych ogólnie stosowanych zwrotów harmonicznych.

Poprzednia
1

...

7 8 9

10

11 12 13

...

30
Następna
Nasze serwisy

Dom, Ogród i Wnętrza

  • BudujemyDom.pl
  • Projekty.BudujemyDom.pl
  • CoZaIle.pl
  • Informator Budownictwa
  • ZielonyOgródek.pl
  • CzasNaWnetrze.pl

Muzyka i Dźwięk

  • Audio.com.pl
  • MagazynGitarzysta.pl
  • MagazynPerkusista.pl
  • EstradaiStudio.pl

Elektronika i Automatyka

  • ElektronikaB2B.pl
  • AutomatykaB2B.pl
  • Elektronika Praktyczna
  • Elportal.pl
  • Świat Radio

Fotografia, Edukacja i Hi-Tech

  • Fotopolis.pl

Zdrowie i Rodzina

  • KtoCieWyleczy.pl
Na skróty
  • Strona główna
  • Newsy sprzętowe
  • Testy
  • Newsy muzyczne
  • Koncerty
  • Relacje
  • Wywiady
  • Recenzje
  • Demosfera
  • Lekcje
  • Porady
  • Magazyn
  • Kontakt
  • Newsletter
Sklep AVT
Copyright © AVT 2021