Fender American Acoustasonic Stratocaster Exotic
Podobnie jak w przypadku modelu Acoustasonic Telecaster, również tegoroczna nowość - Acoustasonic Stratocaster doczekała się ekskluzywnych wersji z egzotycznego drewna.
Fender American Acoustasonic to hybrydowa seria, której mottem jest "Acoustic. Electric. Everything in between". Ma ona zatem w założeniu zaoferować realistyczne brzmienia akustyczne, elektryczne, a także paletę barw łączących oba światy. W 2019 roku światło dzienne ujrzał Acoustasonic Telecaster, w wersji standardowej oraz z drewna egzotycznego, a na zimowych targach NAMM 2020 zaprezentowano Stratocastera. Teraz przyszedł czas na jego ekskluzywną wersję Acoustasonic Stratocaster Exotic.
Fender oferuje dwa egzotyczne modele: American Acoustasonic Stratocaster Ziricote oraz American Acoustasonic Stratocaster Cocobolo.
Top z drewna zircote oraz korpus i gryf z czarnej limby
Top z drewna cocobolo oraz korpus i gryf z białej limby
Obydwa modele posiadają hebanową podstrunnicę o promieniu 12" (305 mm), która mieści 22 wąskie progi. Znajome odczucia gry ma zapewnić profil gryfu Modern "Deep C". Zastosowano mostek Modern Asymmetrical, siodełko oraz kołki mostka GraphTech Tusq, a także klucze Fender Standard.
Podobnie jak w standardowej odsłonie, również na pokładzie modeli Acoustasonic Stratocaster Exotic znalazły się trzy systemy pickupów: umieszczony pod siodełkiem przetwornik Fishman, znajdujący się pod płytą mostka, wewnętrzny Fishman Acoustasonic Enhancer oraz umieszczony przy mostku pickup magnetyczny Fender Acoustasonic Noiseless, który ma zapewnić bezszumowe elektryczne brzmienie i może być używany samodzielnie albo w połączeniu z jedną z barw systemu Acoustic Engine.
System Acoustic Engine, opracowany wspólnie przez inżynierów Fendera i Fishmana, ma zapewnia kolekcje brzmień elektrycznych i akustycznych oraz różnych rodzajów drewna zgodnych z charakterem Stratocastera. Instrument posiada dziesięć rodzajów brzmień - siedem akustycznych i trzy elektryczne, których wybór następuje za pomocą pięciopozycyjnego przełącznika oraz pokrętła Mod. Pokrętło to daje możliwość wyboru między voicingiem A i B (w każdej pozycji przełącznika - stąd wspomniane 10 brzmień), nie jest to jednak wybór statyczny i brzmienia mogą być w sposób płynny mieszane ze sobą. Układ uzupełnia pokrętło Master Volume.
Nie zabrakło również znanego już, opatentowanego systemu Stringed Instrument Resonance System (SIRS), wspierającego brzmienia akustyczne i oferującego głośniejszą projekcję oraz żywe harmoniczne.