Nowa seria Fender American Professional II
Debiutująca na początku 2017 roku flagowa seria Fendera - American Professional doczekała się drugiej, udoskonalonej odsłony - American Professional II.
Ręcznie budowana w USA - przez profesjonalistów, dla profesjonalistów - seria American Professional łączy ponadczasową jakość instrumentów marki, umiejętności i doświadczenie jej lutników oraz technologiczne innowacje dostosowane do potrzeb współczesnych gitarzystów. W wyniku licznych konsultacji z artystami oraz wsłuchaniu się w opinie użytkowników, nowa seria American Professional II przynosi wszystkie cechy, które zadecydowały o sukcesie American Pro (instrumentów tej serii używa 60% artystów marki) i jeszcze je ulepsza.
"W ciągu ostatnich kilku lat udoskonaliliśmy i podnieśliśmy jakość serii American Professional w wyniku ciągłych rozmów z naszymi partnerami - artystami. Ich opinie i innowacje pomogły nam przeanalizować każdy element instrumentów w serii i wprowadzić nowe specyfikacje, takie jak na nowo wyprofilowane łączenie gryfu z korpusem, przetworniki, wykończenie gryfu i różne udoskonalenia estetyczne, w tym odważne kolory, drewno takie jak sosna poddana wysokiej temperaturze, a także szylkretowe pickguardy w wybranych modelach" - mówi Justin Norvell, wiceprezes Fender Products. "Wspieramy wszystkich artystów, zapewniając im narzędzia, których potrzebują, bez względu na to, gdzie tworzą lub występują, i nieustannie angażujemy się w ulepszanie każdego instrumentu poprzez przemyślane innowacje. Muzyka ma szczególną, jednoczącą siłę, a gitara - i artyści władający tym instrumentem - odgrywają w tym dużą rolę".
Konstruktorzy Fendera zachowali wszystkie elementy, które pokochali gitarzyści i dodali ulepszone funkcje, aby poprawić brzmienie, grywalność i stylistykę. Zachowano ulubiony profil gryfu "C" (Deep C dla gitar, Slim C dla Jazz Bass i 1963 C dla Precision Bass), ale dla większego komfortu zaokrąglono krawędzie podstrunnicy. Gryf posiada również nowe wykończenie (nazwane 'Super Natural'), które zapewni bardziej naturalne odczucia, szczególnie w czasie wielogodzinnej gry. Nowe, wyprofilowane łączenie gryfu z korpusem przynosi bardziej ergonomiczne wrażenia, pozwalając na pewniejszą grę w wyższych pozycjach.
Asymetryczna, ścięta płytka i nowe wyprofilowanie łączenia gryfu
W ramach serii American Professional II, Fender zmodernizował również osprzęt, między innymi przeprojektowując mostki we wszystkich modelach gitar. Nowa, asymetryczna płytka łączenia gryfu została ścięta dla większego komfortu. Nowe humbuckery V-Mod II Double Tap doskonale uzupełniają się z nowymi przetwornikami V Mod II single coil. Pokrętła potencjometrów typu push-push umożliwiają zastosowanie specjalnej elektroniki, w tym dodatkowych kombinacji przetworników, ustawienia szeregowego / równoległego i technologii Double Tap, która pozwala na przełączanie między brzmieniem humbuckera a single-coil.
W ramach serii pojawił się również nowy typ drewna - poddana wysokiej temperaturze sosna. Sosna jest lekkim drewnem o mocnym, bogatym brzmieniu i Fender używał jej w swoich gitarach od 1950 roku. Wersja Roasted Pine pozwala dodatkowo na zaobserwowanie pięknego układu słojów drewna.
Nowości w serii Fender American Professional II:
• zaokrąglone krawędzie podstrunnicy (Stratocaster, Telecaster, Jazzmaster, Precision Bass, Jazz Bass)
• nowe, satynowe wykończenie gryfu 'Super Natural' (Stratocaster, Telecaster, Jazzmaster, Precision Bass, Jazz Bass)
• nowy kontur łączenia gryfu z korpusem (Stratocaster, Telecaster, Jazzmaster, Precision Bass, Jazz Bass)
• nowa, ścięta płytka łączenia gryfu (Stratocaster, Telecaster, Jazzmaster, Precision Bass, Jazz Bass)
• nowy docisk strun (Stratocaster, Telecaster, Jazzmaster)
• nowe przetworniki V Mod II single coil (Stratocaster, Telecaster, Jazzmaster, Precision Bass, Jazz Bass)
• nowe humbuckery V-Mod II Double Tap (Stratocaster)
• nowe opcje pokręteł push-push (Stratocaster, Telecaster)
• nowy układ elektroniki (Jazzmaster)
• blok tremolo z walcowanej na zimno stali (Stratocaster)
• nowy kontur siodełek (Telecaster)
• nowe tremolo Panorama z wciskanym ramieniem (Jazzmaster)
• modele dla graczy leworęcznych (Jazzmaster, Precision Bass, Jazz Bass)
• pięciostrunowe basy (Precision Bass, Jazz Bass)
• basy bezprogowe (Jazz Bass)
W skład serii Fender American Professional II wchodzą gitary i basy obejmujące modele:
• American Professional II Stratocaster, Stratocaster HSS i Stratocaster Left-Hand
• American Professional II Telecaster, Telecaster Left-Hand i Telecaster Deluxe
• American Professional II Jazzmaster
• American Professional II Precision Bass, Precision Bass Left-Hand, Precision Bass V
• American Professional II Jazz Bass, Jazz Bass Left-Hand, Jazz Bass V i Jazz Bass Fretless
Instrumenty serii Fender American Professional II oferowane są w nowych wykończeniach Dark Night, Miami Blue, Mercury i Roasted Pine. Ponadto wybór obejmuje wersje: Olympic White, 3-Color Sunburst, Black, Butterscotch Blonde, Sienna Sunburst i Mystic Surf Green.
American Professional II Stratocaster i Stratocaster Left-Hand
Stratocaster SSS posiada korpus z olchy lub przypiekanej sosny (w wykończeniu Sienna Sunburst i Roasted Pine) oraz klonowy gryf. Do budowy podstrunnicy o promieniu 9,5” posłużył palisander (3-Color Sunburst, Dark Night, Mercury, Miami Blue, Mystic Surf Green, Olympic White, Roasted Pine) lub klon (3-Color Sunburst, Black, Dark Night, Miami Blue, Mystic Surf Green, Olympic White, Roasted Pine, Sienna Sunburst). W zależności od wykończenia zastosowano różne kolory pickguardów - szylkretowy, Aged White, czarny i miętowy.
Stratocaster z palisandrową podstrunnicą i wykończeniem Mercury
Stratocaster z klonową podstrunnicą i wykończeniem Roasted Pine
Stratocaster Left-Hand posiada korpus z olchy a do budowy podstrunnicy posłużył palisander (Dark Night, Miami Blue) lub klon (Mystic Surf Green, Olympic White, Mercury). W zależności od wykończenia zastosowano różne kolory pickguardów - szylkretowy, czarny i miętowy.
Osprzęt: 22 progi, mostek z kości, klucze Fender Standard oraz mostek tremolo z siodełkami z giętej blachy, wciskanym ramieniem i blokiem ze stali walcowanej na zimno
Elektronika: przetworniki V-Mod II Single-Coil Strat, pięciopozycyjny przełącznik, potencjometry Master Volume, Tone 1 (gryf/środek), Tone 2 (mostek). Funkcja push-push w pokrętle Tone dodaje przetwornik gryfowy przy pierwszej i drugiej pozycji przełącznika.
American Professional II Stratocaster HSS
Stratocaster HSS posiada korpus z olchy lub przypiekanej sosny (w wykończeniu Sienna Sunburst i Roasted Pine) oraz klonowy gryf. Do budowy podstrunnicy o promieniu 9,5” posłużył palisander (3-Color Sunburst, Dark Night, Mercury, Miami Blue, Olympic White) lub klon (3-Color Sunburst, Mystic Surf Green, Olympic White, Roasted Pine, Sienna Sunburst). W zależności od wykończenia zastosowano różne kolory pickguardów - szylkretowy, Aged White, czarny i miętowy.
Stratocaster HSS z palisandrową podstrunnicą i wykończeniem 3-Color Sunburst
Stratocaster HSS z klonową podstrunnicą i wykończeniem Sienna Sunburst
Osprzęt: 22 progi, mostek z kości, klucze Fender Standard oraz mostek tremolo z siodełkami z giętej blachy, wciskanym ramieniem i blokiem ze stali walcowanej na zimno
Elektronika: humbucker V-Mod II Double Tap (mostek) i przetworniki V-Mod II Single-Coil Strat (środek, gryf), pięciopozycyjny przełącznik, potencjometry Master Volume, Tone 1 (gryf/środek), Tone 2 (mostek). Funkcja push-push w pokrętle Tone aktywuje technologię Double Tap.
American Professional II Telecaster i Telecaster Left-Hand
Telecaster posiada korpus z olchy lub przypiekanej sosny (w wykończeniu Sienna Sunburst, Butterscotch Blonde i Roasted Pine) oraz klonowy gryf. Do budowy podstrunnicy o promieniu 9,5” posłużył palisander (3-Color Sunburst, Dark Night, Mercury, Mystic Surf Green, Olympic White) lub klon (3-Color Sunburst, Black, Butterscotch Blonde, Miami Blue, Roasted Pine, Sienna Sunburst). W zależności od wykończenia zastosowano różne kolory pickguardów - szylkretowy, Aged White, czarny i miętowy.
Telecaster z palisandrową podstrunnicą i wykończeniem Olympic White
Telecaster z klonową podstrunnicą i wykończeniem Butterscotch Blonde
Telecaster Left-Hand posiada korpus z olchy lub przypiekanej sosny (Butterscotch Blonde), a do budowy podstrunnicy posłużył palisander (Miami Blue) lub klon (Mystic Surf Green, Butterscotch Blonde). W zależności od wykończenia zastosowano różne kolory pickguardów - szylkretowy, czarny i miętowy.
Osprzęt: 22 progi, mostek z kości, klucze Fender Standard oraz trzysiodełkowy mostek Top-Load/String-Through Tele z kompensowanymi, mosiężnymi siodełkami 'bullet'.
Elektronika: przetworniki V-Mod II Single-Coil Tele, trójpozycyjny przełącznik, potencjometry Master Volume, Master Tone. Funkcja push-push w pokrętle Tone aktywuje szeregowe połączenie przetworników.
American Professional II Telecaster Deluxe
Telecaster Deluxe posiada korpus z olchy z czarnym pickguardem oraz klonowy gryf. Do budowy podstrunnicy o promieniu 9,5” posłużył palisander (3-Color Sunburst, Dark Night, Mercury) lub klon (Miami Blue, Mystic Surf Green, Olympic White).
Telecaster Deluxe z klonową podstrunnicą i wykończeniem Miami Blue
Osprzęt: 22 progi, mostek z kości, klucze Fender Standard oraz trzysiodełkowy mostek Top-Load/String-Through Tele z kompensowanymi, mosiężnymi siodełkami.
Elektronika: humbuckery V-Mod II Double Tap, trójpozycyjny przełącznik, potencjometry 2x Volume, 2x Tone. Funkcja push-push w pokrętle Tone aktywuje technologię Double Tap.
American Professional II Jazzmaster
Jazzmaster posiada korpus z olchy oraz klonowy gryf. Do budowy podstrunnicy o promieniu 9,5” posłużył palisander (3-Color Sunburst, Dark Night, Mercury) lub klon (Miami Blue, Mystic Surf Green). W zależności od wykończenia zastosowano różne kolory pickguardów - szylkretowy, czarny i miętowy.
Jazzmaster z palisandrową podstrunnicą i wykończeniem Dark Night
Jazzmaster z klonową podstrunnicą i wykończeniem Mystic Surf Green
Osprzęt: 22 progi, mostek z kości, klucze Fender Standard oraz mostek Jazzmaster/Jaguar z systemem tremolo Panorama.
Elektronika: przetworniki V-Mod II Single-Coil Jazzmaster, trójpozycyjny przełącznik, suwak wyboru obwodów Rhythm/Lead, regulatory trybu Lead (switch w położeniu dolnym): gałki Master Volume i Master Tone, regulatory trybu Rhythm (switch w położeniu górnym): pokrętła Volume i Tone dla singla przy gryfie.
American Professional II Precision Bass, Precision Bass Left-Hand, Precision Bass V
Precision Bass posiada korpus z olchy oraz klonowy gryf. Do budowy podstrunnicy o promieniu 9,5” posłużył palisander (Dark Night) lub klon (3-Color Sunburst, Miami Blue, Black, Olympic White). W zależności od wykończenia zastosowano różne kolory pickguardów - szylkretowy, czarny i miętowy.
Precision Bass Left-Hand to podstrunnica z palisandru (3-Color Sunburst, Olympic White) lub klonu (Black, Mystic Surf Green). W zależności od wykończenia zastosowano różne kolory pickguardów - szylkretowy lub miętowy.
Precision Bass V to podstrunnica z palisandru (3-Color Sunburst, Olympic White) lub klonu (Miami Blue, Dark Night). W zależności od wykończenia zastosowano różne kolory pickguardów - szylkretowy, czarny lub miętowy.
Osprzęt: 20 progów, mostek z kości, klucze Fender Lightweight Vintage-Style oraz czterosiodełkowy (pięciosiodełkowy w wersji V) mostek HiMass Vintage (String-Through-Body lub Top-load).
Elektronika: przetwornik V-Mod II Split Single-Coil Precision Bass w pozycji środkowej, potencjometry Master Volume, Master Tone.
American Professional II Jazz Bass, Jazz Bass Left-Hand, Jazz Bass V i Jazz Bass Fretless
Jazz Bass posiada korpus z olchy lub przypiekanej sosny (w wykończeniu Roasted Pine) oraz klonowy gryf. Do budowy podstrunnicy o promieniu 9,5” posłużył palisander (Miami Blue, Mercury) lub klon (3-Color Sunburst, Olympic White, Mystic Surf Green, Dark Night, Roasted Pine). W zależności od wykończenia zastosowano różne kolory pickguardów - szylkretowy, czarny i miętowy.
Jazz Bass Left-Hand posiada korpus z olchy, a do budowy podstrunnicy posłużył palisander (3-Color Sunburst, Olympic White, Dark Night) lub klon (Miami Blue). W zależności od wykończenia zastosowano różne kolory pickguardów - szylkretowy, czarny i miętowy.
Jazz Bass V posiada korpus z olchy lub przypiekanej sosny (Roasted Pine), a do budowy podstrunnicy posłużył palisander (3-Color Sunburst, Olympic White) lub klon (Mystic Surf Green, Roasted Pine). W zależności od wykończenia zastosowano różne kolory pickguardów - szylkretowy, czarny i miętowy.
Jazz Bass Fretless posiada korpus z olchy, a do budowy podstrunnicy posłużył palisander (3-Color Sunburst, Olympic White, Dark Night). W zależności od wykończenia zastosowano szylkretowy lub czarny pickguard.
Osprzęt: 20 progów (w wersji Fretless zastąpione markerem w postaci białej linii), mostek z kości, klucze Fender Lightweight Vintage-Style oraz czterosiodełkowy (pięciosiodełkowy w wersji V) mostek HiMass Vintage (String-Through-Body lub Top-load).
Elektronika: przetworniki V-Mod II Single-Coil Jazz Bass przy mostku i w pozycji środkowej, potencjometry 2x Volume, Master Tone.