• Sprzęt
    • Newsy
    • Testy
    • Marki
    • Dystrybutorzy
  • Muzyka
    • Newsy
    • Koncerty
    • Relacje
    • Wywiady
    • Recenzje
    • Demosfera
  • Warsztat
    • Lekcje
    • Porady
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Newsletter
Zapisz się na newsletter
Logo MagazynGitarzysta
  • Sprzęt
    • Sprzęt
    • Bad Cat Ocelot – kompaktowa bestia z pazurem Bad Cat Ocelot – kompaktowa bestia z pazurem Newsy  JOYO JAM Buddy II – małe urządzenie, wielkie możliwości JOYO JAM Buddy II – małe urządzenie, wielkie możliwości Newsy PRS przedstawia CE 24 Special Limited Edition PRS przedstawia CE 24 Special Limited Edition Newsy Fender prezentuje Limited Edition Masterbuilt Adrian Younge Jazz Bass Fender prezentuje Limited Edition Masterbuilt Adrian Younge Jazz Bass Newsy Blackstar Debut Bass – kompaktowe wzmacniacze dla basistów Blackstar Debut Bass – kompaktowe wzmacniacze dla basistów Newsy
    • Newsy
    • Testy
    • Marki
    • Dystrybutorzy
  • Muzyka
    • Muzyka
    • Brian May Brian May Wywiady Mark Morton (Lamb of God) i Bill Kelliher (Mastodon) Mark Morton (Lamb of God) i Bill Kelliher (Mastodon) Wywiady Joe Perry (Aerosmith) Joe Perry (Aerosmith) Wywiady Deftones wracają z nowym albumem i singlem Deftones wracają z nowym albumem i singlem Newsy Jim Root (Slipknot) Jim Root (Slipknot) Wywiady
    • Newsy
    • Koncerty
    • Relacje
    • Wywiady
    • Recenzje
    • Demosfera
  • Warsztat
    • Warsztat
    •  Philip Sayce - porady mistrzów Philip Sayce - porady mistrzów Porady Nili Brosh - porady mistrzów Nili Brosh - porady mistrzów Porady Davey Johnstone - porady mistrzów Davey Johnstone - porady mistrzów Porady Gretchen Menn - porady mistrzów Gretchen Menn - porady mistrzów Porady Tommy Emmanuel - porady mistrzów Tommy Emmanuel - porady mistrzów Porady
    • Lekcje
    • Porady
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Newsletter

Lekcje

  • Wszystkie
  • Akustyk
  • Bas
  • Blues
  • Funky
  • Jazz
  • Jazz-rock
  • Klasyk
  • Metal
  • Rock
  • Solo
  • Tapping

Blues

Styl Robbena Forda

Styl Robbena Forda

Katarzyna Maliszewska

Przy okazji ostatniego warsztatu napisałam parę słów o gitarzyście, któremu warto poświęcić chwilę uwagi. Robben Ford - bo o nim mowa - w ciekawy sposób potrafi zagrać nutę jazzową w utworze, którego stylistyka jest charakterystyczna raczej dla bluesa.

Akustyk

Zagraj jak Paul Yandell

Zagraj jak Paul Yandell

Piotr Słapa

W dzisiejszym odcinku warsztatów akustycznych zagramy ciekawą aranżacje utworu "After You’ve Gone" amerykańskiej legendy gitary fingerstyle.

Metal

Rytmiczne połamańce

Rytmiczne połamańce

Sławomir Sobczak

W tym miesiącu zajmiemy się tematem polimetrii, czyli mówiąc prosto: nałożymy na siebie dwa odmienne rodzaje metrum - parzyste i nieparzyste.

Rock

Magia pięciu dźwięków, czyli wracamy do korzeni

Magia pięciu dźwięków, czyli wracamy do korzeni

Piotr Szarna

Witam wszystkich w pierwszym odcinku nowego, rockowego cyklu warsztatów.

Jazz

Ćwiczenia techniczne na lewą rękę

Ćwiczenia techniczne na lewą rękę

Piotr Lemański

Nie od dzisiaj hasło "ćwiczenia techniczne" kojarzy się przede wszystkim z poprawą szybkości gry. W rzeczywistości, chodzi jednak bardziej o opanowanie swobodnej artykulacji.

Blues

Blues i diminished scale - cz.1

Blues i diminished scale - cz.1

Katarzyna Maliszewska

Poznaliśmy ostatnio paletę kolorów diminished scale (tzw. skali zmniejszonej), funkcjonującej również pod nazwą "półton - cały ton". Naszkicowaliśmy ją na gryfie, wymalowaliśmy znane nam i mieszczące się w tej skali akordy...

Akustyk

Akompaniament: gra kostką cz.2

Akompaniament: gra kostką cz.2

Piotr Słapa

W dzisiejszym odcinku warsztatów akustycznych będziemy kontynuować temat gry rytmicznej. W poprzednim warsztacie pracowaliśmy nad akompaniamentem przy użyciu palców.

Metal

Sposób na prosty rytm

Sposób na prosty rytm

Sławomir Sobczak

Rytm składający się z jednej ósemki i dwóch szesnastek stał się znakiem rozpoznawczym zespołów heavymetalowych z lat 80., choć nie tylko.

Jazz

Dwudźwięki, cz. 2

Dwudźwięki, cz. 2

Piotr Lemański

Gitara od zarania dziejów była zawsze instrumentem polifonicznym. Niestety, wielu dzisiejszych gitarzystów zapomina o tym, poświęcając tysiące godzin na coraz szybsze wydobywanie pojedynczych dźwięków.

Jazz-rock

Idziemy do przodu

Idziemy do przodu

Robert Lewandowski

"Dobre improwizowanie polega na nuceniu melodii w głowie i jednoczesnym graniu tej melodii na instrumencie".

Blues

7, 9 oraz 13 w 12-taktowym bluesie

7, 9 oraz 13 w 12-taktowym bluesie

Katarzyna Maliszewska

Wiemy już, że fundament dla bluesa 12-taktowego tworzą trzy akordy z septymą małą, a każdy z nich pełni ściśle określoną rolę.

Akustyk

One-man band

One-man band

Piotr Słapa

W tym warsztacie gitary akustycznej stworzymy iluzję brzmienia całego zespołu na jednym instrumencie.

Metal

Kwarty i legato

Kwarty i legato

Sławomir Sobczak

Zagranie dwóch dźwięków oddalonych od siebie o interwał kwarty nie jest wielkim wyczynem, w czym duża zasługa kwartowego stroju gitary.

Jazz

Dwudźwięki: tercje

Dwudźwięki: tercje

Piotr Lemański

W świadomości większości gitarzystów ciągle jeszcze istnieje przekonanie, że na gitarze można grać albo pojedynczym dźwiękiem, albo akordami.

Jazz-rock

Łączenie akordów

Łączenie akordów

Robert Lewandowski

Opanowanie podstawowych akordów na gryfie to dopiero początek przygody z gitarową harmonią.

Blues

Na początek zagrajmy bluesa w E

Na początek zagrajmy bluesa w E

Katarzyna Maliszewska

Przy okazji majowego warsztatu zapoznaliśmy się z 12-taktową formą bluesa w tonacji A. Idąc za Waszymi głosami, poruszyłam temat dotyczący techniki grania palcami, a przedstawiony materiał ukierunkowałam również na gitarzystów, którzy chcą poznać zapis nutowy.

Akustyk

Z kciukiem czy bez?

Z kciukiem czy bez?

Piotr Słapa

W tym warsztacie gitary akustycznej popracujemy nad elementem, który często jest zaniedbywany przez gitarzystów, czyli nad sprawnością kciuka lewej ręki.

Metal

Akcent w górę

Akcent w górę

Sławomir Sobczak

Zazwyczaj akcentujemy te nuty, które wypadają na silnych częściach taktów i jednocześnie są kostkowane z góry na dół.

Jazz-rock

Cały blues

Cały blues

Robert Lewandowski

Blues jazzowy różni się od klasycznego czarnego bluesa, a główne różnice to rozbudowana harmonia i odmienne podejście do improwizacji.

Blues

Na początek… 12-taktowa forma bluesa

Na początek… 12-taktowa forma bluesa

Katarzyna Maliszewska

Kontynuując myśl warsztatu bluesowego sprzed miesiąca chcę Wam tym razem zaproponować 12-taktową formę bluesa w tonacji A.

Poprzednia
1

...

6 7 8

9

10 11 12

...

30
Następna
Nasze serwisy

Dom, Ogród i Wnętrza

  • BudujemyDom.pl
  • Projekty.BudujemyDom.pl
  • CoZaIle.pl
  • Informator Budownictwa
  • ZielonyOgródek.pl
  • CzasNaWnetrze.pl

Muzyka i Dźwięk

  • Audio.com.pl
  • MagazynGitarzysta.pl
  • MagazynPerkusista.pl
  • EstradaiStudio.pl

Elektronika i Automatyka

  • ElektronikaB2B.pl
  • AutomatykaB2B.pl
  • Elektronika Praktyczna
  • Elportal.pl
  • Świat Radio

Fotografia, Edukacja i Hi-Tech

  • Fotopolis.pl

Zdrowie i Rodzina

  • KtoCieWyleczy.pl
Na skróty
  • Strona główna
  • Newsy sprzętowe
  • Testy
  • Newsy muzyczne
  • Koncerty
  • Relacje
  • Wywiady
  • Recenzje
  • Demosfera
  • Lekcje
  • Porady
  • Magazyn
  • Kontakt
  • Newsletter
Sklep AVT
Copyright © AVT 2021