• Sprzęt
    • Newsy
    • Testy
    • Marki
    • Dystrybutorzy
  • Muzyka
    • Newsy
    • Koncerty
    • Relacje
    • Wywiady
    • Recenzje
    • Demosfera
  • Warsztat
    • Lekcje
    • Porady
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Newsletter
Zapisz się na newsletter
Logo MagazynGitarzysta
  • Sprzęt
    • Sprzęt
    • Skrzynia na moduły, mikser sumujący oraz interfejs Dante - nowości od Harrison Audio Skrzynia na moduły, mikser sumujący oraz interfejs Dante - nowości od Harrison Audio Newsy Epiphone rozszerza serię gitar Inspired by Gibson Custom Epiphone rozszerza serię gitar Inspired by Gibson Custom Newsy Aktualizacja oprogramowania Nano Cortex - jeszcze więcej efektów, jeszcze lepsze brzmienie Aktualizacja oprogramowania Nano Cortex - jeszcze więcej efektów, jeszcze lepsze brzmienie Newsy LTD SN-1 HT 2025 - tegoroczna propozycja ESP Guitars LTD SN-1 HT 2025 - tegoroczna propozycja ESP Guitars Newsy JAM BUDDY III - nowa wersja uniwersalnego wzmacniacza gitarowego JAM BUDDY III - nowa wersja uniwersalnego wzmacniacza gitarowego Newsy
    • Newsy
    • Testy
    • Marki
    • Dystrybutorzy
  • Muzyka
    • Muzyka
    • Carlos O’Connell (Fontaines D.C.) Carlos O’Connell (Fontaines D.C.) Wywiady Wybitni gitarzyści Joe Satriani i Steve Vai w trasie z nowym zespołem – SatchVai Band Wybitni gitarzyści Joe Satriani i Steve Vai w trasie z nowym zespołem – SatchVai Band Newsy Carlos Santana z trasą Oneness Tour 2025 Carlos Santana z trasą Oneness Tour 2025 Newsy Herman Li Herman Li Wywiady Gary Hoey Gary Hoey Wywiady
    • Newsy
    • Koncerty
    • Relacje
    • Wywiady
    • Recenzje
    • Demosfera
  • Warsztat
    • Warsztat
    •  Philip Sayce - porady mistrzów Philip Sayce - porady mistrzów Porady Nili Brosh - porady mistrzów Nili Brosh - porady mistrzów Porady Davey Johnstone - porady mistrzów Davey Johnstone - porady mistrzów Porady Gretchen Menn - porady mistrzów Gretchen Menn - porady mistrzów Porady Tommy Emmanuel - porady mistrzów Tommy Emmanuel - porady mistrzów Porady
    • Lekcje
    • Porady
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Newsletter

Lekcje

  • Wszystkie
  • Akustyk
  • Bas
  • Blues
  • Funky
  • Jazz
  • Jazz-rock
  • Klasyk
  • Metal
  • Rock
  • Solo
  • Tapping

Solo

skale orientalne

skale orientalne

Radek Chwieralski

Większość gitarzystów zaczyna improwizację od pentatoniki (molowej i durowej) lub od podstawowych gam

Metal

Tłumienie strun lewą ręką

Tłumienie strun lewą ręką

Sławomir Sobczak

Chociaż w ostrzejszych odmianach muzyki rockowej najczęściej stosujemy tłumienie strun prawą ręką spoczywającą na mostku, to druga ręka też może mieć tu coś do powiedzenia

Jazz-rock

Pasaże i gamy nieco inaczej

Pasaże i gamy nieco inaczej

Robert Lewandowski

Jeśli chwilowo mamy dość standardowego ćwiczenia gam i pasaży, możemy spróbować wyjść poza utarte ścieżki na gryfie

Jazz

Budowanie napięć przy użyciu różnych skal dominantowych

Budowanie napięć przy użyciu różnych skal dominantowych

Piotr Lemański

Jak pamiętacie, nasza trzymiesięczna wycieczka do krainy skal zmniejszonych 1-1/2 zakończyła się powrotem do "ojczyzny", czyli skal dominantowych

Blues

Maksymalna ekspresja, czyli jak bić swoją kochankę

Maksymalna ekspresja, czyli jak bić swoją kochankę

Jarek Dobrzański

Stevie Ray Yaughan powiedział kiedyś, że kiedy gra, to czuje, jakby ktoś skuł go w łańcuchy, a on - grając - próbuje się z nich uwolnić.

Solo

Akordy z dodaną noną w majorze

Akordy z dodaną noną w majorze

Radek Chwieralski

Mówiliśmy sporo o czterodźwiękach: majorseptymowych, mollseptymowych, dominantseptymowych i innych, a także graliśmy je, korzystając z konkretnych przykładów muzycznych

Metal

Coś na rozprostowanie kości, czyli stretching

Coś na rozprostowanie kości, czyli stretching

Sławomir Sobczak

Tym razem zajmiemy się sprawą riffów, które wymagają od gitarzysty dużej elastyczności i niezależności ruchowej palców lewej ręki

Jazz-rock

Łączenie melodii z akordami

Łączenie melodii z akordami

Robert Lewandowski

Gitarzystom zdarza się niekiedy spoglądać zazdrośnie na pianistów, którzy - mając do dyspozycji dwie, niezależne ręce - są w stanie bez żadnego problemu grać utwory z prymek lub z głowy, wykonując temat prawą ręką, a akompaniując sobie lewą

Jazz

Skala zmniejszona cały ton - półton cz. 3

Skala zmniejszona cały ton - półton cz. 3

Piotr Lemański

Dwa miesiące temu naiwnie sądziłem, ze uda mi się na dwóch stronach przybliżyć Wam problem skali zmniejszonej 1 - 1/2

Blues

Akcetowanie fraz bluesowych

Akcetowanie fraz bluesowych

Jarek Dobrzański

Jak to możliwe, że Albert Collins czy Robert Cray, nie mówiąc już o B.B. Kingu, potrafią w trzech prostych dźwiękach zawrzeć ogromną ekspresję, nie wspomagając się tonami przesteru, szafkami efektów ani obniżonym strojem?

Solo

Dominanta wtrącona, wychylenie modulacyjne i modulacja

Dominanta wtrącona, wychylenie modulacyjne i modulacja

Radek Chwieralski

Nasze poprzednie spotkanie kończyło się pytaniem, jak ograć akordy D7/9 oraz B7 w refrenie utworu "Love Me Tender"

Metal

Figury rytmiczne, cz. 1

Figury rytmiczne, cz. 1

Sławomir Sobczak

Żyjemy w świecie składającym się z rytmów. Jeśli interesujemy się cieższą muzą, a do tego zajmuje nas gra rytmiczna, to obowiązkowo powinniśmy zapoznać się z różnymi, popularnymi w metalu, figurami rytmicznymi

Jazz

Skala zmniejszona cały ton - półton, c.d.

Skala zmniejszona cały ton - półton, c.d.

Piotr Lemański

Jak zapewne pamiętacie, miesiąc temu ustaliliśmy, że stosowanie skali zmniejszonej 1 - 1/2, jest nierozerwalnie związane z czterodźwiękowym akordem zmniejszonym

Jazz-rock

Skala molowa harmoniczna

Skala molowa harmoniczna

Robert Lewandowski

W poprzednich odcinkach workshopu wspominałem nieraz o skali molowej harmonicznej. Dziś proponuję przyjrzeć się tej skali nieco bliżej

Blues

Call and response, czyli bluesowa rozmowa

Call and response, czyli bluesowa rozmowa

Jarek Dobrzański

Pytanie i odpowiadanie to coś naturalnego w rozmowie, ale przełożenie tego na język muzyki stanowi już pewne wyzwanie. Tym bardziej że grając bluesowe solówki, często zmuszeni jesteśmy rozmawiać sami z sobą

Metal

Powerchordy

Powerchordy

Sławomir Sobczak

Powerchordy to akordy składające się tylko z prymy i kwinty oraz ewentualnie z oktawy. Z uwagi na brak składnika tercji można o nich powiedzieć, że są one neutralne pod względem charakteru brzmieniowego. Skoro więc są czegoś pozbawione, to dlaczego w ich nazwie jest słowo power?

Jazz

Skala zmniejszona cały ton - półton

Skala zmniejszona cały ton - półton

Piotr Lemański

Ze skalą zmniejszoną spotkaliśmy się już kilka miesięcy temu, przy wstępnym omawianiu podstawowych skal dominantowych.

Jazz-rock

Dźwięki znaczące i prowadzące

Dźwięki znaczące i prowadzące

Robert Lewandowski

W dzisiejszym odcinku przyjrzymy się jeszcze wnikliwiej zagadnieniom improwizacji w jednej tonacji, a także wtedy, gdy tonacja się zmienia.

Solo

Zastosowanie dominanty wtrąconej oraz skala cygańska

Zastosowanie dominanty wtrąconej oraz skala cygańska

Radek Chwieralski

Ostatnim razem opowiedziałem m.in. o dominantach wtrąconych, zasadach ich stosowania i gdzie można je użyć.

Blues

Pentatonika durowa w bluesie

Pentatonika durowa w bluesie

Jarek Dobrzański

Tonalność bluesowa daje możliwość łączenia trybu durowego z molowym. Przeczy to zasadom klasycznej harmonii, ale tworzy niepowtarzalny język, dzięki któremu blues jest tak rozpoznawalny.

Poprzednia
1

...

24 25 26

27

28 29

...

30
Następna
Nasze serwisy

Dom, Ogród i Wnętrza

  • BudujemyDom.pl
  • Projekty.BudujemyDom.pl
  • CoZaIle.pl
  • Informator Budownictwa
  • ZielonyOgródek.pl
  • CzasNaWnetrze.pl

Muzyka i Dźwięk

  • Audio.com.pl
  • MagazynGitarzysta.pl
  • MagazynPerkusista.pl
  • EstradaiStudio.pl

Elektronika i Automatyka

  • ElektronikaB2B.pl
  • AutomatykaB2B.pl
  • Elektronika Praktyczna
  • Elportal.pl
  • Świat Radio

Fotografia, Edukacja i Hi-Tech

  • Fotopolis.pl

Zdrowie i Rodzina

  • KtoCieWyleczy.pl
Na skróty
  • Strona główna
  • Newsy sprzętowe
  • Testy
  • Newsy muzyczne
  • Koncerty
  • Relacje
  • Wywiady
  • Recenzje
  • Demosfera
  • Lekcje
  • Porady
  • Magazyn
  • Kontakt
  • Newsletter
Sklep AVT
Copyright © AVT 2021