Summer NAMM 2019: Sześć nowych efektów Fendera
Coraz liczniejsza kolekcja gitarowych efektów Fendera powiększyła się o kolejnych sześć efektów, które zostały zaoprezentowane na trwających w Nashville targach Summer NAMM 2019.
Do istniejących już w portfolio kalifornijskiej firmy stompboxów - Level Set Buffer, Engager Boost, The Bends Compressor, The Pelt Fuzz, Full Moon Distortion, Pugilist Distortion, Mirror Image Delay, Santa Ana Overdrive i Marine Layer Reverb, Bubbler Chorus, Lost Highway Phaser, MTG Tube Distortion, Downtown Express, Tre-Verb i The Pinwheel dołączy sześć kolejnych, które zostały zaprezentowane na trwających właśnie letnich targach NAMM 2019.
Sześć nowych modeli efektów to: Pour Over Envelope Filter, pierwszy efekt Fendera przeznaczony dla muzyków akustycznych - Smolder Acoustic Overdrive, Compugilist Compressor/Distortion, The Trapper Fuzz, MGT:LA Tube Distortion oraz Reflecting Pool Delay/Reverb.
Efekty zostały zaprojektowane w Południowej Kalifornii przy współpracy z artystami i najlepszymi inżynierami w branży. Szefem projektu jest Stan Cotey, który może pochwalić się 25 letnim stażem w branży audio, w tym 13 letnim okresem pracy nad projektowaniem i tworzeniem wielu lampowych i cyfrowych wzmacniaczy Fendera. W skład jego zespołu weszli inżynierowie, którzy stoją za najbardziej innowacyjnymi efektami i wzmacniaczami marki.
"Gdy w 2018 roku zaprezentowaliśmy nasze pierwsze efekty gitarowe wiedzieliśmy, że zrobiliśmy wielki krok w dziedzinie kreacji brzmienia - mówi Richard Bussey, dyrektor ds. rozwoju produktu w segmencie akcesoriów i elektroniki użytkowej - Wraz z kolejnymi sześcioma modelami idziemy jeszcze dalej oferując nasze najbardziej innowacyjne i ekscytujące konstrukcje. Każdy znajdzie w nich coś dla siebie."
Każdy z oryginalnych obwodów efektów został zaprojektowany przez ekspertów firmy. Urządzenia zostały utrzymane w tej samej stylistyce co wcześniejsze. Efekty posiadają wytrzymałe obudowy ze szczotkowanego aluminium, mają wbudowane w gałki podświetlane diody znakomicie ułatwiające kontrolę ustawień na ciemnej scenie oraz wskaźniki włączenia LED w stylu lampek wzmacniaczy Fendera przypominających kamienie szlachetne. Wyróżniają się również unikalną, zamykaną magnetycznie klapkę gniazda baterii 9V, dzięki czemu ich wymiana jest szybka i komfortowa.
Reflecting Pool Delay/Reverb
Zgodnie z nazwą, Reflecting Pool łączy w sobie dwa klasyczne efekty delay i reverb w jednej, wszechstronnej konstrukcji, łatwej do zintegrowania z każdym pedalboardem. Dzięki wbudowanemu procesorowi DSP, odpowiadającemu za tworzenie bogatych i kompleksowych algorytmów, Reflecting Pool wiernie odtwarza klasyczne brzmienia oraz tworzy zupełnie nowe. Przełączniki Type, Variation i Quality pozwalają na precyzyjne kształtowanie brzmienia, Time dodaje elementy rytmiczne a footswitch Tap Tempo pozwala na zachowanie właściwego timingu.
Pour Over Envelope Filter
Urządzenie rozszerza tradycyjne podejście do efektów typu Envelope Filter (zwanych również jako Auto-wah), zapewniając nie tylko reakcję na dynamikę kostkowania. Inżynierowie Fendera dodali bowiem również obwód distortion z dedykowaną mu kontrolą. Efekt posiada m.in. możliwość wyboru między trzema rodzajami filtrów (High-Pass, Low-Pass i Band-Pass), a zestaw regulatorów pozwala na precyzyjne dostosowanie brzmienia do swoich potrzeb.
Smolder Acoustic Overdrive
To pierwszy efekt Fendera opracowany z myślą o muzykach akustycznych. Analogowy Smolder Acoustic Overdrive dostarcza przesterowanego brzmienia dla akustycznych gitarzystów korzystających z tradycyjnych akustycznych wzmacniaczy lub systemu nagłośnieniowego albo nagrywających swoją twórczość. W celu złagodzenia jasnego ataku pickupa piezo, nowy stompbox Fendera posiada gałkę Pickup Compensation, która pozwala na złagodzenie górnego pasma. Pokrętło Drive reguluje poziom przesteru, a trzypasmowa korekcja i regulatory filtra pozwalają na właściwe kształtowanie brzmienia. Dodatkowo efekt posiada pokładową symulację kolumny, przydatną podczas korzystania z pełnozakresowego wzmacniacza akustycznego albo systemu PA.
Compugilist Compressor/Distortion
Stompbox łączy w sobie dwa efekty - kompresor i distortion. Obydwa oddzielne, w pełni analogowe efekty można niezależnie przełączać, w danym czasie korzystając z jednego z nich albo równocześnie z obydwu. Dla obydwu przewidziana jest również odrębna i klarowna sekcja kontroli, w tym m.in. przełącznik Bass Boost.
The Trapper Fuzz
Fuzz to bez wątpienia jeden z ulubionych efektów rockmanów. The Trapper łączy dwa oddzielne brzmienia fuzza w jednym urządzeniu regulowane wspólnymi gałkami Tone i Contour. Łagodniejsza, pierwsza z barw fuzza posiada dedykowany jej przełącznik Octave pozwalający na tworzenie quazi-symfonicznych tonów, podczas gdy bardziej ziarnista barwa druga dysponuje interaktywną bramką szumów.
MGT:LA Tube Distortion
Efekt oparty został na wyprodukowanej w USA lampie przedwzmacniacza NOS 6205. Regulatory Tone, Bass, Treble i Tight pozwalają na łatwe znalezienie właściwego brzmienia, a footswitch Boost zwiększa głośność lub dodaje gainu albo też podnosi obydwa parametry. MGT:LA Tube Distortion brzmi inaczej niż oryginalny efekt Fender MTG, również wyposażony w lampę NOS 6205 i zaprezentowany w styczniu tego roku. Wersja LA cechuje się większym przeniesieniem basu i inną teksturą przesteru, a zamiast pokrętła Middle posiada gałkę Tone.