Nowe efekty Fender Acoustic Preverb i Trapper Bass Distortion
Fender rozszerzył kolekcję swoich efektów o dwa nowe modele dedykowane dla gitarzystów akustycznych oraz basistów.
Nowe kostki - Acoustic Preverb i Trapper Bass Distortion - zachowują estetyczną stylistykę designu poprzednich modeli i podobnie jak one są wyposażone w oryginalne obwody Fendera, obudowę wykonaną z lekkiego, wytrzymałego anodyzowanego aluminium a także podświetlane diodami LED pokrętła, które ułatwiają ich używanie na ciemnej scenie.
Fender Acoustic Preverb
Reverb wzmacnia brzmienie i naturalny ton gitary akustycznej, a Fender zapewnia, że Acoustic Preverb gwarantuje jeszcze więcej korzyści. Efekt został zaprojektowany w celu uzyskania optymalnego brzmienia z szerokopasmowych urządzeń, takich jak PA i wzmacniacze akustyczne. Wyposażono go w trzy odrębne ustawienia pogłosu dla gitary akustycznej (przełącznik Type) oraz przedwzmacniacz wysokiej jakości. Filtr Notch i przełącznik polaryzacji służą wyeliminowaniu sprzężenia zwrotnego, podczas gdy pokrętło Tilt pozwala kontrolować ogólny balans EQ.
Fender Acoustic Preverb posiada ponadto footswitche Reverb (uruchamiający urządzenie) i Mute (wycisza efekt na przykład przy zmianie instrumentu), a także pokrętła Level (kontrola ogólnego poziomu wyjściowego), Damping (określa szybkość zanikania wysokich częstotliwości w pogłosie), Time (kontroluje czas zanikania pogłosu) i Gain (ustawia ogólną czułość pedału i pozwala na użycie szerokiego zakresu instrumentów).
Fender Trapper Bass Distortion
Dopasowany do brzmieniowych potrzeb basistów grających na elektrycznych instrumentach, Trapper Bass Distortion został wyposażony w dwa oddzielne, analogowe obwody przesterowania, z możliwością ich łączenia. Główny kanał przesterowany posiada obwód crossover-blend, który zachowuje czyste niskie częstotliwości, zapewniając klarowność i uderzenie, podczas gdy dodatkowy kanał przesterowany 'solo' przynosi dodatkowe wzmocnienie i crunch. Pokrętła Frequency i Sub Level umożliwiają wybranie podstawowego tonu.
Efekt posiada ponadto dwa footswitche Distortion 1 i Distortion 2, służące do wyboru obwodu (lub funkcji true-bypass), a dwa komplety regulatorów dedykowanych do każdego obwodu to Level, Tone i Gain.