Jazz
Piotr Lemański
Zgodnie z obietnicą z poprzedniego miesiąca popatrzymy dzisiaj jak w praktyce wygląda zastosowanie różnych skal przy ogrywaniu takiego samego akordu.
Akompaniament gitarowy, szczególnie ten w duecie, stanowił zawsze wdzięczne pole do indywidualnych poszukiwań.
Profesjonalny akompaniament, to przede wszystkim dobrze opanowane najprostsze połączenia akordowe, czyli II-V-I, bo one to nadal stanowią ...
Blues bez względu na stopień harmonicznego zaawansowania pozostanie zawsze dwunastotaktową formą, w której tonika, subdominanta i dominanta ...
W przypadku bluesa, każdy akord ogrywamy inną skalą, a na dodatek, właśnie te, zmieniające się wraz z harmonią dźwięki, stanowią bardzo ...
Na przykładzie nawet najprostszej muzyki rozrywkowej widać wyraźnie, że jakiekolwiek przejawy dwugłosowości zwiększają natychmiast atrakcyjność ...
Ponieważ praca nad techniką wymaga od każdego muzyka wielogodzinnych ćwiczeń, nie bez znaczenia jest to, z jakim materiałem melodycznym ...
Występujące w jazzowych standardach akordy nie pojawiają się przypadkowo, ale są używane według ogólnie znanych i stosowanych od dziesięcioleci ...
W zeszłym roku minęło 50 lat od nagrania przez Franka Sinatrę płyty z muzyką Jobima. Gitarzysta John Pizzarelli wraz z wnukiem Jobima – ...
…czyli trochę techniki! Nastawieni na poznawanie skal i akordów zapominamy czasami o podstawowych narzędziach do kreowania dźwięku: o ...
2
...