Jazz
Piotr Lemański
O tym, że teoretyczne opanowanie gamy durowej w dwunastu tonacjach jest podstawowym warunkiem jakiegokolwiek myślenia o muzyce, nie muszę ...
Miesiąc temu omówiliśmy, jak sądzę, większość spraw związanych z jazzową improwizacją, ale jak zwykle w takim przypadku nie było ...
Przez kilka ostatnich miesięcy zajmowaliśmy się bądź to harmonią w bluesie, bądź też grą wielogłosową.
Tak jak obiecałem miesiąc temu, tym razem zabierzemy się za kolejny standard opracowany na sposób "fortepianowy".
Skale, wprawki, tercje, akordy... Można by na ten temat mówić całymi godzinami, ale na pewno każdy z Was ma czasami ochotę wziąć gitarę ...
Tytuł tego workshopu wyjaśnia w zasadzie wszystko.
Gitara zawsze była instrumentem wielogłosowym, udawanie więc, że melodię można grać tylko single note przypomina trochę chowanie głowy w piasek.
Myślę, że są dwa powody, ażeby zakończyć naszą wędrówkę po bluesach w tonacjach durowych.
Kiedy tak słucham kolejnych standardów opartych na bluesowej harmonii, to nasuwa mi się myśl, że te najładniejsze zostały chyba jednak ...
Miesiąc temu zaczęliśmy rozmowę na temat bluesa, ściślej mówiąc jazzowego bluesa, a nasze rozważania przerwaliśmy w chwili, kiedy pojawiło ...
...
9