Jazz
Piotr Lemański
Ostatnie dwa miesiące poświęciliśmy na studiowanie najczęściej spotykanych przebiegów melodycznych opartych na dźwiękach akordowych.
Jak wspomniałem miesiąc temu, podstawową umiejętnością, jaką musi nabyć każdy szanujący się gitarzysta, jest świadome granie poszczególnych ...
Umiejętność budowania fraz w oparciu o dźwięki akordowe zawsze stanowiła podstawę każdej, nie tylko jazzowej, improwizacji.
Na temat rozwiązywania problemów rytmicznych powstało już kilka podręczników i naiwnie byłoby sądzić, że w trzech odcinkach naszego ...
Skoro już zaczęliśmy poruszać temat czytania wszelkiego rodzaju podziałów rytmicznych, to myślę, że dobrze byłoby omówić to zagadnienie ...
Oprócz wysokości podstawową cechą każdego dźwięku jest jego wartość rytmiczna.
Myślę, że trzy workshopy poświęcone bluesowi molowemu to jak na początek wystarczająca dawka informacji i przykładów.
Kiedy rok temu zaczęliśmy omawiać tematy oparte na bluesowej harmonii, jedną z rzeczy, które zauważyłem, było to, że wiele z nich zostało ...
Wybór tematu do kolejnego artykułu spędzał mi niejednokrotnie sen z powiek. Trudno bowiem skoncentrować się na jednym temacie, jeśli mamy ...
Miesiąc temu zabawiliśmy się w wycieczkę po kole kwintowym, więc myślę, że po takim doświadczeniu żaden schemat harmoniczny nie będzie ...
...
8