Jazz
#50
Piotr Lemański
Kiedy rok temu zaczęliśmy omawiać tematy oparte na bluesowej harmonii, jedną z rzeczy, które zauważyłem, było to, że wiele z nich zostało ...
#49
Wybór tematu do kolejnego artykułu spędzał mi niejednokrotnie sen z powiek. Trudno bowiem skoncentrować się na jednym temacie, jeśli mamy ...
#48
Miesiąc temu zabawiliśmy się w wycieczkę po kole kwintowym, więc myślę, że po takim doświadczeniu żaden schemat harmoniczny nie będzie ...
#47
O tym, że teoretyczne opanowanie gamy durowej w dwunastu tonacjach jest podstawowym warunkiem jakiegokolwiek myślenia o muzyce, nie muszę ...
#46
Miesiąc temu omówiliśmy, jak sądzę, większość spraw związanych z jazzową improwizacją, ale jak zwykle w takim przypadku nie było ...
#45
Przez kilka ostatnich miesięcy zajmowaliśmy się bądź to harmonią w bluesie, bądź też grą wielogłosową.
#44
Tak jak obiecałem miesiąc temu, tym razem zabierzemy się za kolejny standard opracowany na sposób "fortepianowy".
#43
Skale, wprawki, tercje, akordy... Można by na ten temat mówić całymi godzinami, ale na pewno każdy z Was ma czasami ochotę wziąć gitarę ...
#42
Tytuł tego workshopu wyjaśnia w zasadzie wszystko.
#41
Gitara zawsze była instrumentem wielogłosowym, udawanie więc, że melodię można grać tylko single note przypomina trochę chowanie głowy w piasek.
...
8