Jazz
Piotr Lemański
Dwa miesiące temu rozpoczęliśmy omawianie problemu łączenia skal pochodzących z różnych tonacji. Przerobiliśmy łączenie tonacji różniącychsię ...
Jak zapewne pamiętacie, miesiąc temu próbowaliśmy ogrywać akordy należące do tonacji oddalonych o jeden, dwa lub trzy znaki przykluczowe.
Kiedy przystępujemy do analizy harmonicznej dowolnego standardu, to najczęściej już po kilku taktach pojawiają się akordy albo - co gorsza ...
Kilka ostatnich spotkań poświęciliśmy technice akordowej i domyślam się, że niektórzy z Was starali się wyćwiczyć zapisane w nutach przykłady.
Miesiąc temu, rozważając problemy gry akordowej, przerabialiśmy bluesa opartego na fragmencie utworu z repertuaru Counta Basiego.
Trzy miesiące temu postanowiłem odpocząć na chwilę od wszelkiego rodzaju skal stosowanych w improwizacji i pomyślałem sobie, że nie zaszkodzi ...
Zgodnie z obietnicą złożoną miesiąc temu, tym razem opowiem o technice akordowej.
Myślę, że 10 miesięcy rozmawiania o skalach to wystarczający powód, aby zrobić sobie małą przerwę i na chwilę skupić się na różnych ...
Zgodnie z tym, co obiecałem miesiąc temu, tym razem porozmawiamy o kolejnej skali molowej - skali frygijskiej
Nie da się ukryć, że skale dominantowe są chyba najczęściej występującymi skalami, których nie da się w muzyce jazzowej przecenić
...
11