Gibson Kazuyoshi Saito J-35

Newsy
Gibson Kazuyoshi Saito J-35

Kolejnym nowym sygnowanym modelem Gibsona jest akustyczny J-35 przygotowany dla japońskiego gitarzysty Kazuyoshi Saito.

Kazuyoshi Saito rozpoczął muzyczną karierę w 1993 roku, a dziś jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych artystów na japońskiej scenie, ma koncie wiele albumów wydanych solowo oraz muzykę do filmów. Nazywany jednym z najbardziej utalentowanych muzyków swojego pokolenia, Saito porusza się po wielu stylistykach, ale jego korzenie związane są przede wszystkim z rockiem i folkiem. 

"Kiedy zacząłem przygodę z gitarą, marzyłem o tym, że pewnego dnia będę grać na Gibsonie. Wciąż nie mogę uwierzyć, że dziś posiadam własną sygnaturę tej marki" - mówi krótko Saito. Kazuyoshi osobiście wybrał każdy detal gitary, w tym profil gryfu, pickguard firestripe, wykończenie Ebony oraz vintage'owy binding, który pasuje do charakteru gitary, ściśle nawiązującej do starych, klasycznych modeli akustycznych.

Gibson Kazuyoshi Saito J-35 posiada mahoniową płytę tylną i boczki oraz top z czerwonego świerku Adirondack, czyli pochodzącego z górskich obszarów północno-wschodniej części stanu Nowy Jork, niedaleko granicy z Kanadą. Top został poddany opracowanemu przez Gibsona procesowi termicznego starzenia, który ma zwiększyć jego trwałość i wytrzymałość. Mahoniowy gryf połączono w palisandrową podstrunnicą o promieniu 12", na której umieszczono 19 progów oraz wykonane z masy perłowej markery w kształcie kropek. Na dopasowanej kolorystycznie główce, a konkretnie na płytce pręta napinającego - umieszczono sygnaturę Kazuyoshi Saito oraz vintage'owe logo Gibsona znane m.in. z historycznych egzemplarzy najpopularniejszego akustyka firmy, J-45.

Gitarę wyposażono w klucze Gotoha z białymi główkami, mostek z siodełkiem z kości oraz pickup LR Baggs Lyric. Działa on w oparciu o mikrofon umieszczony wewnętrz gitary pod mostkiem i bez konieczności stosowania pickupa piezo. Układ LR Baggs Lyric sterowany jest kontrolerami Microphone Presence, który służy do dopasowania poziomu sygnału do akustyki instrumentu, oraz Volume mocowanym wewnątrz instrumentu, przy krawędzi otworu rezonansowego.

 

http://www.gibson.com