Solo
Radek Chwieralski
Miesiąc temu omówiłem ogólne założenia tematu budowy kompozycji oraz aranżu. Tym razem wracamy jednak do nieco bardziej teoretycznych zagadnień.
W odcinku warsztatów dotyczącym improwizacji wspominałem o tym, że powinna mieć ona swój początek, rozwinięcie oraz zakończenie.
W tym miesiącu opowiem o akordach zmniejszonych, skupiając się na genezie ich powstania i omawiając ich zastosowanie.
W tym miesiącu opowiem więcej o samej filozofii improwizacji, odpowiadając na pytanie: czym jest improwizacja, jak do niej podejść i jak ...
Ostatnio mówiliśmy o środkach artykulacyjnych, takich jak: bending, tremolo, wibrato, hammer-on, pull-off czy glissando.
W tym miesiącu coś o artykulacji, czyli o sposobach wydobywania dźwięku. Pod tym względem gitara zdecydowanie należy do czołówki instrumentów, ...
Podczas naszego poprzedniego spotkania zapoznaliśmy się ze strukturą bluesa oraz jego przykładowym rozwinięciem pod względem harmonii i ...
Co wiemy o bluesie? Czym byłaby dzisiejsza muzyka, gdyby on w ogóle nie istniał?
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią zajmiemy się w tym numerze zagadnieniem związanym z pojęciem metrum.
W tym miesiącu odejdziemy od zagadnień dotyczących harmonii i przejdziemy bardziej w stronę rytmu.
Poprzednia
1
...