Metal
Sławomir Sobczak
Zagranie dwóch dźwięków oddalonych od siebie o interwał kwarty nie jest wielkim wyczynem, w czym duża zasługa kwartowego stroju gitary.
Zazwyczaj akcentujemy te nuty, które wypadają na silnych częściach taktów i jednocześnie są kostkowane z góry na dół.
Grając riffy, bardzo łatwo popaść w rutynę, której najbardziej wyraźnymi objawami jest mała różnorodność granych dźwięków.
Tematyką popularnych wzorców rytmicznych, jakie kryją się pod pojęciem "figury rytmiczne", zajmowaliśmy się już pięciokrotnie.
Niekiedy trudno zdecydować się na to, czy w danym riffie tłumić struny, czy też zrezygnować z tej techniki.
Najciekawsze riffy, które na długo pozostają w pamięci słuchaczy, zazwyczaj nie są zbudowane z gęsto upakowanych dźwięków.
W grze rytmicznej, choć oczywiście nie tylko w niej, umiejętność sprawnego tłumienia strun jest niezwykle ważna. Nie oznacza to jednak, ...
Wybór najlepszego w danym przypadku sposobu kostkowania nie zawsze jest prosty, ponieważ każdy z nich rządzi się własnymi prawami.
Partie rytmiczne w ostrzejszych odmianach rocka, szczególnie te wymagające tłumienia strun, niezbyt często tworzy się z wykorzystaniem techniki ...
Ostatnio zajmowaliśmy się riffami zbudowanymi na bazie szesnastek. T ym razem postaramy się sprawdzić, w jaki sposób konstruować nowe zagrywki ...
...
6