Electro-Harmonix Oceans 12

Newsy

Szymon Kubicki

Pozostałe artykuły marki ELECTRO-HARMONIX
Electro-Harmonix Oceans 12

Firma Electro-Harmonix zapowiedziała na marzec premierę Oceans 12 - wielofunkcyjnego pogłosu stereo oferującego jeszcze więcej funkcji niż jego poprzednik.

Electro-Harmonix Oceans 12, młodszy, ale większy brat reverbu Oceans 11 sprzed dwóch lat, to jeszcze więcej pogłosów i funkcjonalności. Efekt posiada dwa niezależne, stereofoniczne silniki pogłosu, a co za tym idzie, przełączane za pomocą odrębnych footswitchy dwie sekcje reverbu (Reverb A i Reverb B). Mogą one pracować samodzielnie, albo równocześnie - połączone równolegle lub szeregowo. Zaawansowany układ wejść i wyjść mono i stereo pozwala na rozdzielenie pogłosów na kanały lewy i prawy albo użycie w pętli.

Urządzenie wyposażono w 24 presety oraz 12 typów pogłosów. Każdy z pogłosów pracuje w dwóch lub trzech trybach, co daje zdecydowanie więcej możliwości brzmieniowych w porównaniu z Oceans 11, który oferował dodatkowe tryby jedynie dla kilku typów pogłosów. Do przełączania trybów służy przycisk Mode, a do ich regulacji dwie dodatkowe gałki w sekcji Reverb type. Dodatkowo w większości ustawień Oceans 12 może wygenerować nieskończony pogłos (Infinite Reverb), możliwy do odtworzenia razem z różnymi efektami reverbu.

Typy pogłosów:

Room – dwa tryby: salon (lively room) i przestronna sala koncertowa (hall)
Spring – dwa tryby: emulacja vintage'owego sprężynowego pogłosu Fender Reverb 6G15 z 1962 roku i sprężynowy algorytm EHX Holy Grail
Plate – dwa tryby: dwie emulacje ciepłego pogłosu, do którego stworzenia pierwotnie użyto metalowego talerza, często używanego w high-endowych studiach nagraniowych w latach '60 i '70.
Reverse – dwa tryby: efekt odwróconego pogłosu oraz prawdziwe odwrócone echo
Echo – trzy tryby: cyfrowy delay z różnymi rytmami echa + plate reverb
Trem – trzy tryby: różne, klasyczne kształty fal tremolo + hall reverb (sygnał suchy i przetworzony)
Mod – trzy tryby: różne kombinacje chorusa i flangera
Dyna – trzy eksperymentalne algorytmy pogłosu dynamicznego: Swell, Gate i Duck
Auto-Inf – trzy tryby: automatyczny nieskończony pogłos (z opcją chorusa lub flangera)
Shimmer – dwa tryby: dwie konfiguracje bogatego reverbu przesuniętego o oktawę
Polyphonic – dwa tryby: dwa, konfigurowalne, dwukierunkowe pitch shiftery
Resonant – dwa tryby: pogłos wzbudzany przez przestrajalne rezonatory i konfigurowalne filtry samooscylujące

Oceans 12 posiada możliwość regulacji czasu pogłosu i barwy. Potencjometry te, odpowiednio Time i Tone, sterują również nowymi, ukrytymi parametrami Tide i Lo-fi (dostęp do nich następuje za pośrednictwem przycisku Mode). Do dyspozycji są również pokrętła Fx Level (Infinite Level) i Predelay (Send Level). Przełącznik Tails (ukryty w Oceans 11 i łatwiej dostępny w nowej wersji) daje użytkownikowi wybór, czy pogłos ma być słyszalny po wyłączeniu efektu. Pozostałe przełączniki to Exp Mode, Moment i Function.

Urządzenie wyposażono również w Tap Tempo, wejście do podłączenia trzyprzyciskowego footswitcha oraz dołączany do kompletu zasilacz EHX 9.6DC200mA.

 

https://www.ehx.com/
http://guitarcenter.pl