MXR Dookie Drive - nowy efekt Billie Joe Armstronga

Newsy

Szymon Kubicki

Pozostałe artykuły marki MXR
MXR Dookie Drive - nowy efekt Billie Joe Armstronga

Jest już dostępny, anonsowany wcześniej przez MXR, efekt Dookie Drive opracowany wspólnie z gitarzystą i frontmanem Green Day, Billie Joe Armstrongiem.

Efekt powstał w związku z 25 rocznicą premiery "Dookie" - trzeciego i przełomowego albumu Green Day, który z muzyków zespołu uczynił gwiazdy i znacząco przyczynił się do wprowadzenia punkowego grania do mainstreamu. MXR Dookie Drive ma za zadanie odtworzyć charakterystyczne dla Armstronga brzmienie, które można usłyszeć na tej płycie - brudne lecz zarazem bardzo czytelne i uwypuklające szybkie, melodyjne riffy kompozycji grupy.

Do uzyskania takiego soundu podczas nagrywania "Dookie" posłużyły dwa używane przez Billie Joe Armstronga mocno zmodyfikowane wzmacniacze - pierwszy z mocno podkręconym gainem i drugi z dobrze zdefiniowanym środkowym pasmem. Kiedy przyszło do miksowania albumu, zespół postanowił połączyć obydwa sygnały w różnych proporcjach, aby dostosować go do klimatu poszczególnych kompozycji.

Jubileuszowy MXR Dookie Drive oferuje brzmienia obydwu wzmacniaczy Armstronga w jednej, kompaktowej konstrukcji, co daje jego użytkownikom możliwość uzyskania różnych wariacji brzmienia znanego z krążka "Dookie". Inżynierowie MXR, podczas pracy nad efektem, dysponowali oryginalnymi egzemplarzami wzmacniaczy, dzięki czemu mogli dokładnie przeanalizować ich brzmieniowe właściwości i oddać je zamknięte w jednej kostce. Sekcje High Gain i Clean Gain efektu mają oddzielną kontrolę, można zatem uzyskać odseparowane brzmienie wzmacniaczy, natomiast pokrętło Blend pozwala na miksowanie ich, tak jak to zrobił Green Day podczas pracy w studio 25 lat temu. Do podbicia środka służy przełącznik Scoop.

Nawet jeśli obudowa MXR Dookie Drive ozdobiona jest grafiką znaną z okładki albumu, producent zapewnia, że nowy efekt nie jest przeznaczony wyłącznie dla fanów Green Day, ale dla wszystkich gitarzystów oczekujących pełnego zakresu przesterowanych brzmień.

 

https://www.jimdunlop.com