Fender wkracza w świat efektów gitarowych
Firma Fender wprowadziła do oferty całkowicie nową rodzinę efektów gitarowych składającą się z sześciu eleganckich, jednolitych stylistycznie modeli dla wszystkich typów gitarzystów.
W ten sposób, wraz z nowymi, oryginalnymi konstrukcjami Fendera, zaprojektowanymi przez wewnętrznych specjalistów firmy, Fender oficjalnie wkroczył na rynek efektów gitarowych. Seria obejmuje zróżnicowany set stompboxów - reverb, delay, overdrive, distortion, kompresor i buffer - przeznaczonych dla wszystkich gitarzystów - zarówno weekendowych graczy jak i profesjonalistów.
"Od ponad 70 lat gitarzyści opierają się na naszych instrumentach i wzmacniaczach, aby stworzyć swoje unikalne brzmienie - mówi prezes Fendera, Andy Mooney. "Od dziś integralną częścią tego procesu staną się nasze efekty. Z prawdziwą radością prezentujemy grupę naszych innowacyjnych stompboxów - pierwszy krok w kierunku długoterminowego zaangażowania w ten segment."
Nowe zostały zaprojektowane i stworzone w Południowej Kalifornii przez eksperta firmy, Stana Cotey'a, który wykorzystał również spostrzeżenia artystów, koncertujących i studyjnych gitarzystów oraz innych specjalistów z branży. Cotey spędził 25 lat pracując w profesjonalnym segmencie audio i 12 lat jako dźwiękowy inżynier Fendera. To on stworzył m.in pierwszy, sygnowany przez Erica Claptona wzmacniacz Fendera i brał udział w projektowaniu wielu innych lampowych i cyfrowych wzmacniaczy gitarowych firmy, pracując bezpośrednio z takimi artystami jak The Edge czy Joe Bonamassa. "Już od zarania Fendera budowaliśmy narzędzia pracy dla pracujących muzyków - mówi Cotey. "Były one tworzone przede wszystkim z myślą o funkcjonalności i takie same podejście zastosowaliśmy przy tych efektach".
Nowe stompboxy zachowują jednolitą stylistykę, charakterystyczną dla Fendera oraz klasyczne dla firmy rozwiązania jak LEDowa lampka typu jewel. Elegancka i nowoczesna prezencja efektów koresponduje z lekkimi i wytrzymałymi obudowami zbudowanymi z anodowanego aluminium, zaprojektowanymi do intensywnego używania oraz z podświetlonymi ledowo regulatorami widocznymi nawet na najciemniejszych scenach. Każda z kostek posiada również unikalną, zgłoszoną w urzędzie patentowym zamykaną magnetycznie klapkę gniazda baterii 9V, dzięki czemu ich wymiana jest szybka i łatwa.
Marine Layer Reverb
Reverb posiada tryby Hall, Room i Special (Shimmer) wraz z ich wariacjami, opcję Dry Kill on/off, wycinająca sygnał podstawowy gitary i dopasowująca efekt do pracy w pętli równoległej wzmacniacza, a użycie bypassa wycisza pogłos w sposób naturalny, zamiast nienaturalnie go ucinać.
Mirror Image Delay
Delay wyposażono sześć opcji brzmieniowych w postaci trybów Digital, Analog i Tape, z których każdy posiada po dwie wariacje, a także przełącznik Dotted 1/8 Note pozwalający na ustawienie odbić na ósemkę z kropką. Użycie bypassa wycisza pogłos w sposób naturalny, zamiast nienaturalnie go ucinać.
Santa Ana Overdrive
Wrażliwy overdrive, który został zaprojektowany do wiernego oddania brzmienia klasycznego, lampowego, przesterowanego wzmacniacza, co uzyskano dzięki zastosowaniu technologii FET. Stompbox posiada dwa tryby pracy "A" i "B" zmieniane przełącznikiem Voice oraz trzypasmowy korektor (Bass, Middle, Treble) i pokrętło Presence kształtujące brzmienie.
Pugilist Distortion
Dwukanałowy Pugilist Distortion posiada dwa pokrętła Gainu z niezależnymi regulatorami barwy a jeszcze większą różnorodność brzmienia zapewnia przełącznik Series/Blend. Pokrętło Blend miesza czysty i zniekształcony sygnał tworząc kompleksowy sound, a przełącznik Bass Boost dodatkowo wzmacnia ton.
The Bends Compressor
The Bends to kompresor o studyjnej jakości w poręcznej formie stompboxa, który oswaja skoki głośności nie dodając żadnych dodatkowych zanieczyszczeń do sygnału. Pokrętła Drive i Recove pozwalają na powiększenie kompresji lub wydłużenie sustainu, natomiast pokrętłem Blend można kontrolować poziom czystego sygnału.
Level Set Buffer
To elastyczny buffer pozwalający na zachowanie jakości i czystości sygnału bez żadnych zmian z gitarowym rigu, a więc zapobiega częstej bolączce w przypadku stosowania długich kabli lub przy wielu połączeniach w pedalboardzie. Buffer radzi sobie bez względu na to, czy gitara wyposażona jest w pickupy single-coil czy humbuckery i pozwala na ustawienie sygnału wyjściowego bez ingerencji w ton. Efekt posiada regulatory Level i Hi-Freq, footswitch Main Mute oraz przełącznik Load wyrównujący wysokie częstotliwości.