D’Angelico kupuje marki Supro USA i Pigtronix
Firma D’Angelico Guitars sfinalizowała umowę, na podstawie której nabyła dwie inne nowojorskie marki związane ze sprzętem gitarowym - Supro USA i Pigtronix.
D’Angelico Guitars i Supro od lat współpracowały w swoich działaniach marketingowych, jako para gitara - wzmacniacz. "Zawsze docenialiśmy produkty i markę Supro, więc kiedy pojawiła się okazja do jej nabycia, nie zastanawialiśmy się dwa razy" - mówi prezes D’Angelico, John Ferolito Jr.
"Dzięki temu wszystkie trzy marki będą jeszcze silniejsze", dodaje dyrektor generalny, Brenden Cohen. "Nie mogę się doczekać, kiedy nasi klienci zobaczą, co dla nich przygotowaliśmy".
Wraz z Supro, D’Angelico Guitars nabyło również Pigtronix. Zarówno Supro, jak i Pigtronix były wcześniej własnością Absara Audio z Long Island w stanie Nowy Jork. "Połączenie wszystkich trzech firm mających siedzibę w Nowym Jorku tylko wzmacnia harmonię, którą marki te dzieliły już wcześniej" - mówi dyrektor operacyjny D’Angelico, Jimmy Lovinggood. "Ostatnie miesiące były niezwykle trudnym okresem dla firm w całym kraju i na całym świecie - szczególnie w Nowym Jorku. Rozmowy na temat nabycia tych marek rozpoczęliśmy wiele miesięcy przed wybuchem epidemii COVID-19 i chociaż jest to trudny czas dla każdej branży, naprawdę wierzymy w Supro USA i Pigtronix, postanowiliśmy więc iść naprzód z pełnym zaangażowaniem."
Supro zostało założone w Chicago w latach 30 XX wieku. Działając do 1968 roku firma wyprodukowała wzmacniacze, które znajdziemy na wielu największych rockowych albumach wszech czasów. Marka została przywrócona do życia w 2013 roku i na nowo zyskała popularność w branży, produkując również m.in. vintage'owe modele gitar. Pigtronix jest szybko rozwijającym się liderem wśród producentów butikowych efektów gitarowych, oferując nowoczesny design i koncepcje.
"Nabycie Supro i Pigtronix przez D’Angelico tworzy triadę" - mówi Dave Koltai, były współwłaściciel Supro i Pigtronix. "Te marki idealnie do siebie pasują i jestem podekscytowany, że mogę nadal tworzyć nowy sprzęt dla muzyków na całym świecie”. Koltai pozostanie na pokładzie obejmując stanowisko dyrektora ds. Technologii i będzie nadal projektować i rozwijać zarówno wzmacniacze Supro, jak i efekty Pigtronix, wraz z wiceprezesem ds. Rozwoju produktu D’Angelico, Ryanem Kershawem. "Umowa pozwoli nam na przeniesienie całej naszej działalności na jeszcze wyższy poziom" - mówi Kershaw.
Choć przejęcie jest już zakończone, marki wejdą teraz w fazę przejściową opracowując nową strukturę firmy i zmieniony plan produktów na 2021 rok. "Nie moglibyśmy być bardziej zachwyceni nadchodzącą przyszłością" - dodaje Cohen. "To jest firma, którą zawsze sobie wyobrażałem".
https://dangelicoguitars.com/
https://suprousa.com/
https://pigtronix.com/