BOSS EQ-200 Graphic Equalizer

Rodzaj sprzętu: Efekty

Pozostałe testy marki BOSS
Testy
2020-01-24
BOSS - EQ-200 Graphic Equalizer

Zaprezentowana w tym roku nowa generacja efektów BOSS 200, oferuje zaawansowane możliwości i bardzo dobrą jakość brzmienia w rozmiarze, który pozwala na zaoszczędzenie miejsca w pedalboardzie.

Po testowanym ostatnio, znakomitej jakości modelu DD-200 Digital Delay przyszedł czas na stompbox EQ-200, będący najbardziej funkcjonalnym i wszechstronnym, kompaktowym EQ jaki został stworzony dla gitarzystów i basistów. Linię 200 uzupełniają jak dotychczas jeszcze dwa efekty: OD-200 Hybrid Drive oraz MD-200 Modulation.

Modele serii 200 oferują najwyższą jakość audio z 32 bitowym AD/DA, 32-bitowym wewnętrznym przetwarzaniem oraz częstotliwością próbkowania 96 kHz plus obsługę dodatkowej kontroli przez zewnętrzne przełączniki, pedały ekspresji lub MIDI. BOSS EQ-200 zamknięty jest w zgrabnej, 2-przyciskowej obudowie z umieszczonymi na górze 11 suwakami korektora graficznego (10 dla pasm i 1 poziomu), pod którymi znajduje się wyświetlacz graficzny obrazujący aktualnie zapisaną w pamięci krzywą korekcji – dostępne są 4 programowalne presety plus tryb Manual, wybierane cyklicznie przełącznikiem nożnym Memory.

Opisane pod suwakami pasma regulowane są w zakresie +- 15 dB, jest też możliwość zmiany pasm, optymalizując wydajność dla różnych instrumentów. Trzy różne ustawienia zakresu to 30 Hz - 12.8 kHz, 32 Hz - 16 kHz oraz 28 Hz - 14 kHz. EQ-200 udostępnia dwa 10-pasmowe kanały A i B, które mogą być skonfigurowane do pracy w trybie stereo, równoległym lub szeregowym z możliwością wstawienia w tor zewnętrznych pedałów. Na górnej ściance zlokalizowano pary gniazd A i B w sekcji wejścia i wyjścia, gniazdo zewnętrznych przełączników lub pedału ekspresji CTL 1,2/ EXP oraz wejście zasilania DC IN. Stompbox może tez pracować na 3 bateriach AA umieszczanych w komorze na spodzie.

Z lewej strony znajdziemy wejścia / wyjścia MIDI wyposażone w gniazda mini TRS (kabel adaptera BMIDI-5-35 dostępny jest osobno) MIDI I / O , pozwalające na obsługę różnych funkcji z zewnętrznych kontrolerów MIDI i łączenie kilku pedałów serii 200 oraz wybranie ustawienia na nich wszystkich jednocześnie. Gniazdo Micro USB służy do aktualizacji oprogramowania.

W PRAKTYCE

Obsługa EQ-200 jest szybka i intuicyjna, białe suwaki zapewniają bezpośredni dostęp do 10 pasm EQ i poziomu kanału, a wyświetlacz informuje o aktualnie wybranym presecie pokazując przebieg korekcji. Tryb Manual to w zasadzie 5 ustawienie odpowiadające aktualnej pozycji suwaków. Mamy też możliwość zawężenia cyklicznego zakresu lub wyboru określonych presetów. 4 ustawienia w zupełności wystarczą do gry live – ustawić tu możemy różne barwy diametralnie zmieniające brzmienie, do czego na szybko korektor graficzny nadaje się idealnie, potraktować EQ-200 jako zaawansowany, niezwykle funkcjonalny booster bądź po prostu użyć go do podrasowania barwy. Poza podbiciem poziomu (z opcją umieszczenia EQ-200 zarówno przed jak i za preampem czy sekcją efektów) możemy ustawić precyzyjną zmianę charakteru, np. zdjąć niski bas, podbić ciepły środek zmiękczając jednocześnie wyższy i dostosowując idealnie górę, uzyskując np. perkusyjną, przebijającą się barwę riffową, podbicie na solo czy ‘jazzowe’ ocieplenie brzmienia.

Efekt ma bardzo niskie szumy i jest wyjątkowo transparentny, a po chwili używania zarówno na kanale czystym jak i przesterowanym wzmacniacza po wyłączeniu zaczyna go po prostu brakować. Sterowanie jest również możliwe za pomocą zewnętrznych przełączników nożnych, które można dowolnie przypisywać. Alternatywnie możemy podłączyć pedał ekspresji, aby kontrolować poziomy kanałów A lub B, czy ogólny poziom wyjściowy. Tryb serii uruchamia dwa korektory jeden po drugim, co pozwala na kształtowanie podstawowego tonu jednym kanałem i ustawienie drugiego na solówki lub dodatkowe kształtowanie dźwięku.

Ci którzy omijali dotychczas korektory szerokim łukiem w EQ-200 odnajdą całą masę profesjonalnych, przede wszystkim scenicznych zastosowań, z programowaniem presetów, rozbudowanym routingiem oraz niezwykle szybką i skuteczną korekcją barwy na czele.

www.boss.info

 

Przetwarzanie: 32-bit AD/DA, 96 kHz
Kanały: 2 (A/B) – stereo, równolegle lub szeregowo
Presety: 4 plus Manual
Korekcja: graficzna, 10 pasm plus Level
Przyłącza: Input (A i B), Output (A i B), CLT 1,2 / EXP, DC IN, MIDI IN/OUT (jack 1/8” TRS), micro USB
Przełączniki: ON/OFF, MANUAL
Zasilanie: 9 V DC lub baterie (3 x AA)
Wymiary: 101 x 138 x 60
Waga: 630 g
Wynik testu
Funkcjonalność:
6
Wykonanie:
5.5
Brzmienie:
6
Jakość / Cena:
5.5
Cena
1 000.00 zł
Dystrybutor
Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie MagazynGitarzysta
Magazyn Gitarzysta
listopad 2019
Kup teraz