BEHRINGER UC100

Rodzaj sprzętu: Efekty

Pozostałe testy marki BEHRINGER
Testy
2006-06-02
BEHRINGER - UC100

W tym miesiącu przetestujemy pięć efektów podłogowych firmy Behringer. Będą to dwa przestery typu overdrive, chorus, tremolo, a także konstrukcja, której zadaniem jest modelowanie brzmienia gitary akustycznej.

Wszystkie przedstawione efekty zostały umieszczone w obudowach wykonanych z tworzywa sztucznego. Całość sprawia raczej solidne i miłe dla oka wrażenie. Spód pokryty jest warstwą antypoślizgowej gumy, natomiast na środku górnej części obudowy umieszczono regulatory oraz czerwoną diodę sygnalizującą włączenie efektu. Obudowa użyta do produkcji prezentowanych urządzeń nie jest niestety pozbawiona wad, co szczególnie widać w przypadku gniazda zasilacza, które jest umieszczone obok wejścia dla instrumentu, co według mnie może stanowić problem w przypadku łączenia kilku efektów i umieszczenia ich w typowym floorboardzie. Umieszczenie baterii pod wyłącznikiem jest znanym patentem w świecie efektów gitarowych, jednak w przypadku kostek Behringera jej wymiana jest dosyć skomplikowana. Klapkę komory baterii zdejmuje się bowiem wciskając dwa plastikowe sworznie tworzące jej zawias. Potrzebne jest do tego celu jakieś narzędzie lub na przykład długopis.

UC100 ULTRA CHORUS


Ultra Chorus to typowy efekt modulacyjny polegający na minimalnym przestrajaniu sygnału lekko opóźnionego w stosunku do dźwięku oryginalnego, co pozwala uzyskać charakterystyczne, nieco "pływające" brzmienie. Z uwagi na dość jaskrawy kolor obudowy, opisy wejść i wyjść są bardzo dobrze widoczne. Urządzenie zostało wyposażone w następujące regulatory: LEVEL (poziom zawartości efektu w sygnale czystym), TONE (barwa dźwięku), RATE (częstotliwość modulacji) oraz DEPTH (głębokość modulacji).

UC100 pozwala uzyskać charakterystyczne brzmienie chorusa, przy czym regulatory dają bardzo duże możliwości ustawień, od delikatnych i ciepłych, przez dźwięczne i zimne, do współczesnych o mocno cyfrowym charakterze. W każdym przypadku efekt brzmi czysto i poprawnie. Jest to chorus stereofoniczny, więc został wyposażony w dwa wyjścia, które można podłączyć do dwóch wzmacniaczy lub stereofonicznej końcówki mocy. Regulacja częstotliwości działa poprawnie i pozwala precyzyjnie dopasować ją do tempa utworu. Za to kontrola głębokości modulacji we współpracy z potencjometrem poziomu efektu działa niezbyt skutecznie i moim zdaniem przydałby się tu jakiś zapas.

Przy maksymalnym ustawieniu gałek LEVEL i DEPTH efekt nie jest zbyt głęboki, przez co lepiej sprawdza się zapięty przed preampem, niż w pętli efektowej. Urządzenie cechuje niski poziom szumów, co sugeruje, iż do jego budowy wykorzystano wysokiej jakości podzespoły. Prezentowany chorus doskonale sprawdzi się praktycznie z każdą gitarą i wzmacniaczem, pozwalając na stworzenie poprawnej modulacji nawet w przypadku gitary basowej czy elektroakustycznej. Umiejętne zastosowanie dostępnych potencjometrów pozwala na uzyskanie bogatej palety brzmień. Myślę, że w tej kategorii cenowej trudno będzie znaleźć konkurencyjny produkt.

 

Rafał Rogulski

regulatory i przełączniki: TO100 (DRIVE, TONE, LEVEL),
BO100 (GAIN, TONE, LEVEL), UC100 (LEVEL, TONE, RATE, DEPTH),
UT100 (RATE, WAVE, DEPTH), AM100 (LEVEL, ENHANCE, RES, MODE);
zasilanie: bateria 9V lub zasilacz Behringer
PSU-SB DC (nie wchodzący w skład zestawu);
wymiary: 54×70×123mm (W×S×D)


Wynik testu
Funkcjonalność:
5
Wykonanie:
4
Brzmienie:
5
Jakość / Cena:
6