BEHRINGER BO100

Rodzaj sprzętu: Efekty

Pozostałe testy marki BEHRINGER
Testy
2006-06-02
BEHRINGER - BO100

W tym miesiącu przetestujemy pięć efektów podłogowych firmy Behringer. Będą to dwa przestery typu overdrive, chorus, tremolo, a także konstrukcja, której zadaniem jest modelowanie brzmienia gitary akustycznej.

Wszystkie przedstawione efekty zostały umieszczone w obudowach wykonanych z tworzywa sztucznego. Całość sprawia raczej solidne i miłe dla oka wrażenie. Spód pokryty jest warstwą antypoślizgowej gumy, natomiast na środku górnej części obudowy umieszczono regulatory oraz czerwoną diodę sygnalizującą włączenie efektu. Obudowa użyta do produkcji prezentowanych urządzeń nie jest niestety pozbawiona wad, co szczególnie widać w przypadku gniazda zasilacza, które jest umieszczone obok wejścia dla instrumentu, co według mnie może stanowić problem w przypadku łączenia kilku efektów i umieszczenia ich w typowym floorboardzie. Umieszczenie baterii pod wyłącznikiem jest znanym patentem w świecie efektów gitarowych, jednak w przypadku kostek Behringera jej wymiana jest dosyć skomplikowana. Klapkę komory baterii zdejmuje się bowiem wciskając dwa plastikowe sworznie tworzące jej zawias. Potrzebne jest do tego celu jakieś narzędzie lub na przykład długopis.

BO100 BLUES OVERDRIVE

Blues Overdrive to klasyczny efekt przesterowania adresowany, jak sama nazwa wskazuje, do gitarzystów, którzy chcą uzyskać klasyczne bluesowe brzmienie. Znajdzie on oczywiście zastosowanie również w innych gatunkach muzycznych, jednak przesterowanie ma wyraźnie charakter typu vintage. Na niebiesko-fioletowej obudowie urządzenia znajdziemy trzy potencjometry: GAIN (poziom przesterowania), TONE (barwa dźwięku) oraz LEVEL (poziom sygnału wyjściowego).

Blues Overdrive to efekt dający brzmienie typu crunch, charakterystyczne dla elektrycznego bluesa i klasycznego rocka w jego łagodniejszych odmianach. Współpraca urządzenia ze wzmacniaczem lampowym nie budzi zastrzeżeń, brzmienie jest dość soczyste i wyraźne, aczkolwiek przy niektórych ustawieniach nieco mało dynamiczne.

BO100 ma dosyć szeroki zakres regulacji czułości i dzięki temu można uzyskać dość szeroką paletę brzmień poczynając, od bardzo lekkiego przesteru, który słychać tylko przy mocniej zagranych dźwiękach, przez ciepły overdrive, aż po mocny crunch, a nawet łagodniejszy distortion. Muszę przyznać, że BO100 to całkiem dobrze brzmiący przester, który powinien zadowolić nie tylko gitarzystów bluesowych, ale również rockowych. Jest idealnym rozwiązaniem dla osób posiadających proste wzmacniacze lampowe bez odrębnego kanału przesterowanego. W takim zastosowaniu sprawdza się bardzo dobrze, dając pożądany efekt przy umiarkowanym nakładzie finansowym.

 

Rafał Rogulski

regulatory i przełączniki: TO100 (DRIVE, TONE, LEVEL),
BO100 (GAIN, TONE, LEVEL), UC100 (LEVEL, TONE, RATE, DEPTH),
UT100 (RATE, WAVE, DEPTH), AM100 (LEVEL, ENHANCE, RES, MODE);
zasilanie: bateria 9V lub zasilacz Behringer
PSU-SB DC (nie wchodzący w skład zestawu);
wymiary: 54×70×123mm (W×S×D)


Wynik testu
Funkcjonalność:
6
Wykonanie:
4
Brzmienie:
5
Jakość / Cena:
6