W tym miesiącu przetestujemy pięć efektów podłogowych firmy Behringer. Będą to dwa przestery typu overdrive, chorus, tremolo, a także konstrukcja, której zadaniem jest modelowanie brzmienia gitary akustycznej.
BO100 BLUES OVERDRIVE
Blues Overdrive to klasyczny efekt przesterowania adresowany, jak sama nazwa wskazuje, do gitarzystów, którzy chcą uzyskać klasyczne bluesowe brzmienie. Znajdzie on oczywiście zastosowanie również w innych gatunkach muzycznych, jednak przesterowanie ma wyraźnie charakter typu vintage. Na niebiesko-fioletowej obudowie urządzenia znajdziemy trzy potencjometry: GAIN (poziom przesterowania), TONE (barwa dźwięku) oraz LEVEL (poziom sygnału wyjściowego).
Blues Overdrive to efekt dający brzmienie typu crunch, charakterystyczne dla elektrycznego bluesa i klasycznego rocka w jego łagodniejszych odmianach. Współpraca urządzenia ze wzmacniaczem lampowym nie budzi zastrzeżeń, brzmienie jest dość soczyste i wyraźne, aczkolwiek przy niektórych ustawieniach nieco mało dynamiczne.
BO100 ma dosyć szeroki zakres regulacji czułości i dzięki temu można uzyskać dość szeroką paletę brzmień poczynając, od bardzo lekkiego przesteru, który słychać tylko przy mocniej zagranych dźwiękach, przez ciepły overdrive, aż po mocny crunch, a nawet łagodniejszy distortion. Muszę przyznać, że BO100 to całkiem dobrze brzmiący przester, który powinien zadowolić nie tylko gitarzystów bluesowych, ale również rockowych. Jest idealnym rozwiązaniem dla osób posiadających proste wzmacniacze lampowe bez odrębnego kanału przesterowanego. W takim zastosowaniu sprawdza się bardzo dobrze, dając pożądany efekt przy umiarkowanym nakładzie finansowym.
Rafał Rogulski
BO100 (GAIN, TONE, LEVEL), UC100 (LEVEL, TONE, RATE, DEPTH),
UT100 (RATE, WAVE, DEPTH), AM100 (LEVEL, ENHANCE, RES, MODE);
zasilanie: bateria 9V lub zasilacz Behringer
PSU-SB DC (nie wchodzący w skład zestawu);
wymiary: 54×70×123mm (W×S×D)