Fender Next 2021 - nowa odsłona programu dla artystów

Newsy

Krzysztof Inglik

Fender Next 2021 - nowa odsłona programu dla artystów

Fender zapowiedział start kolejnej odsłony Fender Next. To już trzecia edycja programu wsparcia dla rokujących muzyków z całego świata. Firma zaprezentowała także artystów, którzy wezmą udział w akcji w 2021 roku.

Fender Next to program przeznaczony dla rokujących, wschodzących gwiazd muzyki gitarowej, mający na celu wsparcie ich rozwoju. W jego ramach artyści uzyskują dostęp do zasobów Fendera, nie tylko w postaci gitar, wzmacniaczy czy innego sprzętu, ale także możliwość szerszego zaprezentowania się i dotarcia ze swoją muzyką do około dziewięciu milionów fanów marki na całym świecie. Fender Next 2021 będzie trzecią odsłoną tego programu.

Fender Next 2021

Od debiutu w 2019 roku program współpracował z ponad 75 artystami, takimi jak: King Princess, Joy Crookes, Tash Sultana i Cautious Clay, a także nominowanymi do nagrody Grammy Phoebe Bridgers i Black Pumas oraz gwiazdą country Ashley McBryde, która zdobyła nagrodę Grammy. Tegoroczna lista obejmuje różnorodnych artystów reprezentujących różne style i gatunki muzyczne:

  • Alex Hall
  • Alfie Templeman
  • Ambar Lucid
  • Arlo Parks
  • Ayron Jones
  • Beach Bunny
  • Blu DeTiger
  • CAIN
  • Drax Project
  • Fiokee
  • Fousheé
  • Gabriel Garzon-Montano
  • Griff
  • Hannah Dasher
  • Hitsuji Bungaku
  • Holly Humberstone
  • Lime Cordaile
  • Noreh
  • Nova Twins
  • Remi Wolf
  • Ritt Momney
  • Sports Team
  • Stand Atlantic
  • Suspended 4th
  • TENDRE

Pierwsza edycja Fender Next zakończyła się bardzo dużym sukcesem, a jego uczestnicy, jak Sam Fender, Idles czy Little Simz zostali wyróżnieni nominacjami do takich nagród jak BRIT, Mercury Prize czy Grammy. W 2020 roku Fender rozszerzył udział fanów marki w Fender Next, za pośrednictwem różnych platform.

Jubileusz Fendera

Rok 2021 to 75. rocznica powstania Fendera. Założona w roku 1946 firma Fender Electric Instrument Company na zawsze zmieniła oblicze światowego rynku muzycznego. Ale nie tylko z tego powodu rok 2021 jest wyjątkowy. Pandemia COVID-19 drastycznie wpłynęła na sposób, w jaki artyści łączą się z fanami marki. Fender oraz artyści Fender Next są w stanie dotrzeć do dziewięciu milionów fanów muzyki na całym świecie za pośrednictwem mediów społecznościowych i mimo przeciwności losu godnie się zaprezentować.

Jako liderzy w dziedzinie muzyki, mamy obowiązek wspierać nowych artystów, którzy chcą rozpocząć karierę w dłuższej perspektywie. Mamy wyjątkową możliwość prezentowania i rozwijania możliwości twórczych wschodzących artystów na skalę globalną. Naszym celem jest być dla nich najlepszym w swojej klasie partnerem marketingowym, wykorzystując pełen zakres naszych możliwości i inwestycji w markę w ich imieniu. Uważamy, że program Fender Next jest fundamentem naszej wielkiej misji i kluczową częścią naszego długoterminowego zaangażowania w pokazanie głębi i różnorodności współczesnych artystów, którzy posuwają gitarowe rzemiosło naprzód w muzyce i kulturze.

- powiedział szef działu marketingu Fendera, Evan Jones.

Tegoroczna grupa obejmuje 25 artystów (10 z Ameryki Północnej, 3 z Australii/ Nowej Zelandii, 7 z Europy, 3 z Azji i 2 z Ameryki Łacińskiej. Muzycy reprezentują dziesięć krajów na pięciu kontynentach, różne gatunki (pop, country/Americana, R&B, hip hop, indie i rock alternatywny) oraz pokolenia. Ponad połowę uczestników stanowią kobiety. Grupa wyselekcjonowana przez zespół marketingu muzycznego Fendera.

https://www.fender.com
https://www.fender.com/next/