Fender Next 2021 - nowa odsłona programu dla artystów
Fender zapowiedział start kolejnej odsłony Fender Next. To już trzecia edycja programu wsparcia dla rokujących muzyków z całego świata. Firma zaprezentowała także artystów, którzy wezmą udział w akcji w 2021 roku.
Fender Next to program przeznaczony dla rokujących, wschodzących gwiazd muzyki gitarowej, mający na celu wsparcie ich rozwoju. W jego ramach artyści uzyskują dostęp do zasobów Fendera, nie tylko w postaci gitar, wzmacniaczy czy innego sprzętu, ale także możliwość szerszego zaprezentowania się i dotarcia ze swoją muzyką do około dziewięciu milionów fanów marki na całym świecie. Fender Next 2021 będzie trzecią odsłoną tego programu.
Fender Next 2021
Od debiutu w 2019 roku program współpracował z ponad 75 artystami, takimi jak: King Princess, Joy Crookes, Tash Sultana i Cautious Clay, a także nominowanymi do nagrody Grammy Phoebe Bridgers i Black Pumas oraz gwiazdą country Ashley McBryde, która zdobyła nagrodę Grammy. Tegoroczna lista obejmuje różnorodnych artystów reprezentujących różne style i gatunki muzyczne:
- Alex Hall
- Alfie Templeman
- Ambar Lucid
- Arlo Parks
- Ayron Jones
- Beach Bunny
- Blu DeTiger
- CAIN
- Drax Project
- Fiokee
- Fousheé
- Gabriel Garzon-Montano
- Griff
- Hannah Dasher
- Hitsuji Bungaku
- Holly Humberstone
- Lime Cordaile
- Noreh
- Nova Twins
- Remi Wolf
- Ritt Momney
- Sports Team
- Stand Atlantic
- Suspended 4th
- TENDRE
Pierwsza edycja Fender Next zakończyła się bardzo dużym sukcesem, a jego uczestnicy, jak Sam Fender, Idles czy Little Simz zostali wyróżnieni nominacjami do takich nagród jak BRIT, Mercury Prize czy Grammy. W 2020 roku Fender rozszerzył udział fanów marki w Fender Next, za pośrednictwem różnych platform.
Jubileusz Fendera
Rok 2021 to 75. rocznica powstania Fendera. Założona w roku 1946 firma Fender Electric Instrument Company na zawsze zmieniła oblicze światowego rynku muzycznego. Ale nie tylko z tego powodu rok 2021 jest wyjątkowy. Pandemia COVID-19 drastycznie wpłynęła na sposób, w jaki artyści łączą się z fanami marki. Fender oraz artyści Fender Next są w stanie dotrzeć do dziewięciu milionów fanów muzyki na całym świecie za pośrednictwem mediów społecznościowych i mimo przeciwności losu godnie się zaprezentować.
Jako liderzy w dziedzinie muzyki, mamy obowiązek wspierać nowych artystów, którzy chcą rozpocząć karierę w dłuższej perspektywie. Mamy wyjątkową możliwość prezentowania i rozwijania możliwości twórczych wschodzących artystów na skalę globalną. Naszym celem jest być dla nich najlepszym w swojej klasie partnerem marketingowym, wykorzystując pełen zakres naszych możliwości i inwestycji w markę w ich imieniu. Uważamy, że program Fender Next jest fundamentem naszej wielkiej misji i kluczową częścią naszego długoterminowego zaangażowania w pokazanie głębi i różnorodności współczesnych artystów, którzy posuwają gitarowe rzemiosło naprzód w muzyce i kulturze.
- powiedział szef działu marketingu Fendera, Evan Jones.
Tegoroczna grupa obejmuje 25 artystów (10 z Ameryki Północnej, 3 z Australii/ Nowej Zelandii, 7 z Europy, 3 z Azji i 2 z Ameryki Łacińskiej. Muzycy reprezentują dziesięć krajów na pięciu kontynentach, różne gatunki (pop, country/Americana, R&B, hip hop, indie i rock alternatywny) oraz pokolenia. Ponad połowę uczestników stanowią kobiety. Grupa wyselekcjonowana przez zespół marketingu muzycznego Fendera.
https://www.fender.com
https://www.fender.com/next/