MARKBASS Little Marcus

Rodzaj sprzętu: Wzmacniacz

Pozostałe testy marki MARKBASS
Testy
2018-07-06
MARKBASS - Little Marcus

Na tegorocznych targach NAMM marka Markbass, należąca do firmy Parsek SRL, zaprezentowała nowy wzmacniacz o nazwie Little Marcus. Urządzenie to jest kolejnym efektem trwającej ponad rok współpracy firmy z Marcusem Millerem.

Trudno wyobrazić sobie lepszego endorsera marki Markbass niż Miller, ponieważ ten utalentowany basista należy do ścisłej światowej czołówki. Muzyk ma na swoim koncie współpracę z takimi artystami, jak Herbie Hancock, Miles Davis czy Aretha Franklin.

Nazwa Little Marcus sugeruje, że mamy tu do czynienia z urządzeniem o niewielkich – przynajmniej jak na sprzęt basowy – rozmiarach. Marco De Virgiliis stojący za sukcesem Markbassa zdążył już nas przyzwyczaić do tego, że słowo little jest chętnie stosowane w nazewnictwie produktów firmy. Jest ono jak najbardziej adekwatne w odniesieniu do niewielkich wymiarów oraz małej wagi produktów z logo Markbass, jednak nie ma niczego wspólnego z osiąganą przez nie mocą. Na przykład prezentowany Little Marcus dysponuje mocą 500 W, natomiast pozostałe wersje tego wzmacniacza są dostępne w wersjach o mocy 250, 800 1000 W. Sprawdźmy, co może zaoferować to „maleństwo”.

BUDOWA

Little Marcus to wzmacniacz typu head zamknięty w typowej dla produktów marki Markbass obudowie o niewielkich (w stosunku do mocy) wymiarach. Podobnie jak w przypadku pozostałych urządzeń tego producenta, także tutaj mamy rozbudowany panel sterujący z szeregiem regulatorów. Na pokładzie urządzenia znalazły się dwie niezależne sekcje korekcji: EQ1 i EQ2. Pierwsza z nich jest standardowym 5-zakresowym układem EQ, natomiast druga to specjalny, zaprojektowany wraz z Millerem moduł najlepiej oddający preferencje brzmieniowe artysty. Oto lista regulatorów sekcji EQ1 wraz z odpowiadającymi im częstotliwościami: ULTRALOW (65 Hz), LOW (180 Hz), MID (500 Hz), HIGH MID (1,4 kHz) oraz HIGH (3,8 kHz). W sekcji EQ2 mamy do dyspozycji dwa regulatory, z których pierwszy to OLD SCHOOL (filtr dolnoprzepustowy pracujący w zakresie od 200 Hz do 20 kHz), a drugi to MILLERIZER (filtr pasmowy działający w zakresie 5-12 kHz).

Na panelu tylnym znajdziemy wentylator służący do chłodzenia urządzenia, przyciski EQ PRE/ POST (do wybrania lokalizacji układu korekcji w torze sygnałowym) i GND LIFT (do eliminowania problemów biorących się z powstania pętli mas poprzez odłączenie masy elektrycznej wzmacniacza od masy sygnałowej). Do podłączenia zewnętrznego zestawu głośnikowego służy złącze SPEAKER OUT w postaci gniazda SPEAKON, natomiast wyjście liniowe LINE OUT zrealizowano w formie zbalansowanego przyłącza typu XLR. Pozostałe gniazda to FSW (do podłączenia przełącznika nożnego), wyjście dla tunera TUNER OUT oraz dwa złącza pętli efektów (RETURN EFFECT oraz SEND EFFECT).

WRAŻENIA

Przy załączeniu sekcji EQ1 i ustawieniu gałek w pozycjach neutralnych otrzymujemy masywne, ciepłe brzmienie o naturalnym charakterze. Ładnie wyeksponowany środek, delikatnie przycięta góra oraz dynamiczny bas sprawiają, że otrzymujemy uniwersalne brzmienie możliwe do wykorzystania w wielu sytuacjach. Za sprawą dużego zakresu filtrów praca z korektorem pozwala znacznie zmodyfikować sygnał wyjściowy i sprawić, że bas zabrzmi bardziej konturowo, ciepło czy ostro i dynamicznie. Przycięcie środka daje bezpieczny popowy ton dający się łatwo zmiksować z pozostałymi składnikami aranżu.

Bogate pasmo i duży zakres pracy korektora pozwala modyfikować dźwięk w dużym zakresie. Za każdym razem otrzymujemy jednak naturalne, przyjemne brzmienie o dużym headroomie. Sekcja EQ2 jest przeznaczona dla miłośników stylu gry Marcusa Millera i jego charakterystycznego brzmienia, dlatego po załączeniu tego układu szybko przeniesiemy się w świat brzmień typowych dla artysty. Gałka OLD SCHOOL pozwala na uzyskanie przybrudzonego dźwięku o charakterze vintage, natomiast MILLERIZER dodaje barwie konturu przydatnego przy technice slap. Obsługa sekcji EQ2 jest bardzo prosta, co pozwala na szybkie i niemal intuicyjne odnalezienie odpowiednich ustawień. Najlepiej oddają to słowa samego Marcusa Millera, który stwierdził, że Little Marcus pozwala mu bardzo szybko uzyskać jego charakterystyczne brzmienie. Muzyk dodał, że dzięki tradycyjnemu układowi korekcji EQ1 Little Marcus daje także możliwość ukręcenia praktycznie każdego brzmienia, bez żadnych ograniczeń. Rzeczywiście możliwości kształtowania końcowego brzmienia są bardzo szerokie. Bez problemu można tu stworzyć zarówno głęboki bas, jak i dynamiczny, konturowy sound przydatny przy klangu.

PODSUMOWANIE

Markbass Little Marcus to bardzo udany wzmacniacz, w którym znajdziemy niejako dwa niezależne urządzenia, z których jedno (z układem EQ2) to rasowa sygnatura Millera, z którą bez trudu uzyskamy dźwięk znany z nagrań artysty, a drugie (z 5-pasmową korekcją EQ1) daje szerokie możliwości w zakresie ustawienia indywidualnego brzmienia. Urządzenie zostało bogato wyposażone w profesjonalne złącza, takie jak SPEAKON do podłączenia kolumny głośnikowej i zbalansowane wyjście XLR do wpięcia w linię, dzięki czemu idealnie sprawdzi się w rękach doświadczonego muzyka. Duża moc osiągająca wartość aż 500 W przy 4 Ohmach zamknięta w obudowie o niewielkich wymiarach i małej wadze to kolejne atuty urządzenia.

www.konsbud-audio.pl

 

moc: 500 W RMS (4 Ohm), 300 W RMS (8 Ohm)
impedancja wejściowa: 500 KOhm
regulatory: GAIN, MASTER, LINE OUT, OLD SCHOOL, MILLERIZER, ULTRALOW, LOW, MID, HIGH MID, HIGH MID, HIGH.
przełączniki: MUTE, EQ (PRE/POST), GND LIFT
przyłącza: INPUT, SPEAKER OUT, FSW, TUNER OUT, RETURN EFFECT, SEND EFFECT, LINE OUT
wymiary: 276 x 83 x 250 mm (SxWxG)
waga: 2,4 kg
Wynik testu
Funkcjonalność:
6
Wykonanie:
5.5
Brzmienie:
6
Jakość / Cena:
5.5
Cena
2 500.00 zł
Dystrybutor
Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie MagazynGitarzysta
Magazyn Gitarzysta
kwiecień 2018
Kup teraz