AMPEG PF-20T
Rodzaj sprzętu: Wzmacniacz
Seria Portaflex, której korzenie sięgają lat 60. XX wieku, to wzmacniacze i kolumny basowe łączące klasyczne wzornictwo swoich poprzedników (np. B-15) z nowoczesnymi konstrukcjami tranzystorowymi (PF-350, PF-500, PF-800), co w rezultacie daje w miarę lekkie, ale skuteczne pod względem głośności zestawy.
Dla miłośników stylistyki vintage zaprojektowano dwie głowy lampowe PF-20T i PF-50T. Seria obejmuje również kolumny z charakterystycznym rozwiązaniem flip-top - wzmacniacz zamontowany na odwracanej górnej ściance można na czas transportu schować w obudowie kolumny (PF-210HE, PF-115HE). W ofercie znajdują się również tradycyjne kolumny bez tej opcji (PF-112HLF, PF- -115HLF, PF-410HLF).
PF-20T to najmniejszy wzmacniacz z serii, który podobnie jak model 50-watowy oraz dawne konstrukcje ma największe i najbardziej istotne elementy konstrukcji zamontowane na wierzchu, a nie wewnątrz obudowy. Na korpusie z dwóch kawałków pomalowanej proszkowo, giętej blachy stalowej umieszczono dwie lampy 12AX7 pracujące w przedwzmacniaczu i dwie 6V6 w końcówce mocy. Chroni je solidna siatka, a lampy preampu wyposażono dodatkowo w metalowe nakładki. Przy bokach rozmieszczono transformatory - zasilania i głośnikowy - również solidnie obudowane.
Przednia ścianka mieści gniazdo wejściowe oraz panel ze szczotkowanego aluminium, na którym są potencjometry regulacji czułości (GAIN), trójpasmowej korekcji (BASS, MIDRANGE, TREBLE) i głośności. Nad nimi, poniżej logo wkomponowano płaską kontrolkę zasilania. Z tyłu z lewej strony zamontowano podwójny wyłącznik (POWER - zasilanie i napięcie żarzenia; STANDBY - napięcie anodowe), gniazdo zasilania z bezpiecznikiem. Bliżej środka znajduje się niewielki potencjometr (obracany wkrętakiem) do regulacji prądu żarzenia z czerwoną i zieloną diodą. Regulację można przeprowadzić samodzielnie po wymianie lamp i rozgrzaniu wzmacniacza przez minimum 20 minut - należy powoli obracać potencjometrem, aż zapali się dioda zielona.
Bliżej prawej strony zamontowano dwa wyjścia symetryczne XLR. Pierwsze to PREAMP OUT, czyli wyprowadzenie sygnału z sekcji przedwzmacniacza z przełączaniem ujęcia przed / po korekcji. Drugie TRANSFORMER BALANCED LINE OUT to wyjście liniowe z ujęciem sygnału z transformatora głośnikowego. Wyjścia mają wspólny przełącznik odcięcia masy (GROUND LIFT). Z prawej strony znajduje się gniazdo TS 1/4" do podłączenia kolumny, poniżej selektor impedancji 4 / 8 Ohm.
Po włączeniu zasilania kontrolka zasilania świeci na czerwono, chwilę po załączeniu napięcia anodowego zmienia kolor na fioletowy sygnalizując gotowość do gry. Wzmacniacz brzmi tak, jak można by się spodziewać po lampowej konstrukcji tej marki - niewątpliwie ma własny charakter Ampega - lekko przydymione, nieco charkotliwe brzmienie z przyjemnie zaznaczonym niskim środkiem, szczególnie przy mocniejszych uderzeniach i mocniej odkręconej czułości. Korekcja umożliwia uzyskanie bardziej współczesnych brzmień, chociażby skonturowanej i przejrzystej barwy do slapu.
Sygnał wyprowadzony z wyjścia przedwzmacniacza jest bardziej neutralny i stonowany od tego, który po przejściu przez sekcję końcówki mocy jest pobrany z transformatora - bardziej nasycony z mocno zaznaczonym lampowym charakterem i jaśniejszą, otwartą górą pasma. Z obu tych wyjść można korzystać bez podłączania kolumny, co nie jest typowe dla konstrukcji lampowych, wymagających obciążenia głośnikiem. Dzięki temu wzmacniacz sprawdzi się w nagraniach stanowiąc znakomite rozwiązanie w studiach domowych i projektowych. Moc 20 W kwalifikuje go głównie jako wzmacniacz do ćwiczeń oraz występów na niewielkich scenach.
Moc: 20 W
Lampy: 12AX7 × 2, 6V6 × 2
Wejście: instrumentalne
Wyjścia: głośnikowe (4 / 8 Ohm),
PREAMP OUT (XLR), TRANSFORMER
BALANCED LINE OUT (XLR).
Regulacje: VOLUME, BASS, MIDRANGE,
TREBLE, VOLUME
Wymiary: 330 × 264 × 185 mm
Masa: 6,9 kg