SEYMOUR DUNCAN Vapor Trail Analog Delay

Rodzaj sprzętu: Efekty

Pozostałe testy marki SEYMOUR DUNCAN
Testy
2021-01-05
SEYMOUR DUNCAN - Vapor Trail Analog Delay

Delay jest jednym z najczęściej używanych efektów przez gitarzystów – pozycja obowiązkowa w każdym pedalboardzie. Ilość obecnych urządzeń tego typu dostępnych na rynku może oszołomić, ale pokazuje też, że muzycy nieustannie poszukują inspiracji w tym obszarze brzmień.

Seymour Duncan większość muzycznego życia poświęcił brzmieniu – największe sukcesy odnosząc w dziedzinie projektowania i produkowania gitarowych pickupów – jednak kalifornijska marka od dłuższego czasu sporo wysiłku wkłada w konstruowanie gitarowych efektów, które szybko zyskały popularność i renomę w gitarowym świecie. Przykładem tego jest obecny w teście analogowy delay Vapor Trail, będący odświeżoną wersją zaprezentowanego po raz pierwszy w 2014 roku stompboxu. Przypomnijmy też, że firma W-Distribution udziela 4-letniej gwarancji na zakupione i zarejestrowane urządzenia.

Seymour Duncan Vapor Trail Analog Delay to prawdziwie analogowy delay łączący najlepsze cechy obwodów BBD (bucket brigade device) z nowoczesną, wyróżniającą się niskimi szumami, analogową elektroniką. Zaprezentowane w 1969 roku urządzenia ‘Bucket Brigade’ składały się z kilku sekcji kondensatorów, przez które przechodził zapisany analogowy sygnał, co zapewniało ciepłe, pełne i głębokie brzmienie echa. Vapor Trail oferuje ten sam charakter vintage wykorzystując dwa chipy BBD, a dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii zapewnia też wyjątkowo czysty, krystaliczny sygnał. Całość umieszczono w kompaktowej, nieco zmniejszonej w stosunku do poprzednika obudowie, wykończonej w niebieskim kolorze.

Do dyspozycji mamy trzy główne gałki potencjometrów MIX, REPEATS i DELAY – odpowiadające za poziom efektu, ilość powtórzeń oraz czas odbić, w zakresie od 15 do 600 ms. Trzecia z gałek jest przezroczysta odsłaniając pierwszą z ciekawostek – w środku umieszczono diodę, która niebieskim pulsowaniem informuje o ustawionym czasie. Znajdujące się wyżej dwa małe czarne potencjometry służą do regulacji parametrów modulacji odbić – prędkości RATE i głębokości DEPTH. Przy gałkach skręconych na minimum modulacja jest wyłączona. Na górze umieszczono gniazda wejścia i wyjścia oraz zasilania 9-18V DC, do którego możemy użyć zasilacza o napięciu od 9 do 18V. Efekt może też pracować na wewnętrznej baterii 9V – plastikowa, zatrzaskowa klapka komory baterii znajduję się na spodzie.

Na prawej ściance znalazło się też trzecie gniazdo 1/4” WET INSERT typu TRS, będące wewnętrznym obwodem pętli efektów. Pozwala ono na przetwarzanie toru samego efektu wet innymi, zewnętrznymi kostkami, sterowanie poziomem efektu wpiętym pedałem głośności, bądź też dzięki rozdzieleniu sygnałów dry i wet, wyprowadzenie brzmienia do dwóch wzmacniaczy. Potencjometr MIX może też podbić w maksymalnym ustawieniu poziom głośności efektu o 3 dB. Całość dopełnia przełącznik nożny oferujący tryb true bypass.

WRAŻENIA

Po włączeniu efektu uwagę zwraca brak szumów, oraz pełne i ciepłe brzmienie z zachowaniem perkusyjnego charakteru przy ataku oraz definicji charakterystycznej dla studyjnych, cyfrowych konstrukcji. Całość bardzo muzycznie oddaje dynamikę instrumentu, a przyciemniające się odbicia nie tracą czytelności. Sam charakter delay’a jest bardzo rasowy, ciepłe odbicia mają bardzo organiczny, analogowy charakter, Vapor Trail nie ma w sobie nic z cyfrowej sterylności, zachowując wysoką czytelność rzadko spotykaną w liniach opóźniających spod znaku vintage. Ponieważ odbicia tak miękko i płynnie przyciemniają się, można ustawić feedback dosyć wysoko nie przysłaniając sygnału dry instrumentu, uzyskując bardzo przestrzenne tekstury.

Pokładowa modulacja potrafi w szerokim zakresie zarówno wzbogacić subtelnie barwę, jak i dołożyć efektu chorusa lub wibrata do odbić. Przy ustawionym maksymalnie regulatorze powtórzeń uzyskujemy napędzający się efekt oscylatora, który możemy modulować w stronę nietypowych brzmień typu dive-bomb czy zmieniających się wysokości za pomocą gałki DELAY. Również gałka MIX działa ponadstandardowo – ponad połową poziom wet efektu zwiększa głośność ponad sygnał bazowy, wprowadzając mocniejszy, niekonwencjonalny charakter delay’a. Nowe możliwości otwiera dodatkowe wejście WET INSERT. Tu możemy dołożyć dowolny, wpięty efekt tylko do barwy odbić, jak phaser, flanger, tremolo czy drive. Bardzo funkcjonalnie można też wykorzystać tę opcję wpinając pedał głośności, by sterować poziomem dołożonego delay’a.

Seymour Duncan Vapor Trail Analog Delay to znakomita propozycja dla gitarzystów szukających analogowego delay’a o organicznym charakterze starszego echa, które można w szerokim zakresie modyfikować za pomocą znakomitej, pokładowej modulacji, a wszystko przy wyjątkowej czystości barwy. Nie można nie wspomnieć o dosyć unikalnej pętli efektów, pozwalającej zagłębić się w soniczne eksperymenty z echem dokładając do odbić dowolne, zewnętrzne efekty.

www.seymourduncan.com
www.w-distribution.de

 

Konstrukcja: analogowa, chipy Bucket Brigade
Regulatory: MIX, REPEATS, DELAY, RATE, DEPTH
Gniazda: IN, OUT, 9-18 V DC, WET INSERT
Przełączniki: ON/OFF True bypass
Zasilanie: bateria lub zasilacz 9-18 V DC

 

Wynik testu
Funkcjonalność:
5.5
Wykonanie:
5.5
Brzmienie:
6
Jakość / Cena:
5.5
Cena
897.00 zł
Dystrybutor
Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie MagazynGitarzysta
Magazyn Gitarzysta
październik 2020
Kup teraz