EARTHQUAKER DEVICES Acapulco Gold

Rodzaj sprzętu: Efekty

Pozostałe testy marki EARTHQUAKER DEVICES
Testy
2020-03-20
EARTHQUAKER DEVICES - Acapulco Gold

Firma EarthQuaker Devices powstała w roku 2004 z inicjatywy Jamiego Stillmana, który był muzykiem kilku awangardowych grup, m.in. The Party Of Helicopters, Relaxer, Fringe Candidate, Teeth of the Hydra czy Drummer. Artysta ten był także wydawcą kilkudziesięciu albumów m.in. z kręgu punku i metalu.

Droga do stworzenia własnej manufaktury produkującej efekty przebiegała od pierwszych prób własnoręcznej naprawy popsutego overdrive’u. Jak mówi Stillman, doświadczenie to sprawiło, że zafascynował się elektroniką i w końcu stał się prawdziwym maniakiem dobrze zaprojektowanych układów do kreowania barwy. Pierwszy efekt z logo EarthQuaker Devices (jeszcze jako jednoosobowa działalność) ujrzał światło dzienne w 2007 roku – był to fuzz o nazwie Hoff. Produkt spotkał się z tak dobrym odbiorem, że Stillman zatrudnił pierwszych pracowników i rozpoczął pracę nad kolejnymi kostkami, takimi jak Grand Orbiter, Disaster Transport, Hummingbird czy Ghost Echo. Warto dodać, że producent deklaruje, iż do budowy swoich kostek używa tylko najwyższej klasy komponentów i że na swoje urządzenia udziela dożywotniej gwarancji.

Prezentowany tu efekt (Acapulco Gold) to klasyczny fuzz zamknięty w solidnej, metalowej obudowie, na której znajdziemy tylko jedno pokrętło, przycisk nożny i kontrolkę LED. Znaczącą część panelu sterującego zajmuje olbrzymia gałka, która służy do regulacji nasycenia sygnału. Pisząc „olbrzymia” nie przesadzamy, ponieważ rozmiar tego elementu jest naprawdę duży. Producent nie jest pozbawiony poczucia humoru, gdyż w instrukcji obsługi kostki Acapulco Gold znajdziemy informację, że jest to regulator o nazwie BIG KNOB (duża gałka). Nic dodać, nic ująć.

EarthQuaker Devices Acapulco Gold to efekt wyjątkowo prosty w obsłudze, w którym nie znajdziemy żadnych zbędnych elementów. Wspomniany regulator BIG KNOB do kontroli nasycenia oraz przełącznik nożny w zupełności wystarczą do uzyskania rasowego, surowego przesteru typu fuzz. Naprawdę trudno się tu pogubić. Co ważne, ta prostota użytkowania nie idzie w parze z banalnością brzmieniową, wręcz przeciwnie. Producentowi udało się stworzyć bardzo praktyczne i dobrze brzmiące urządzenie, które odnajdzie się w wielu sytuacjach brzmieniowych. Tu właściwie nie da się uzyskać niegrywalnego soundu, co oznacza, że w każdej pozycji gałki BIG KNOB otrzymujemy mniej lub bardziej atrakcyjną barwę.

Producent opisuje tę dużą gałkę jako BIG KNOB, co nie pozostawia wątpliwości co do jej rozmiaru...

Brzmienie kostki zostało opracowane na bazie dźwięku rozkręconego wzmacniacza Sunn Model T, który jest chętnie stosowany przez gitarzystów z kręgu stoner rocka. Przesterowanie sygnału nie zatyka dźwięku, dzięki czemu można uzyskać surowy ton z zachowaniem klarowności. Acapulco Gold daje rasowe brzmienie, które daje się łatwo kontrolować – wiadomo, im mniej regulatorów, tym łatwiej skupić się na brzmieniu. Poza tym pozwala to uzyskać odpowiednią barwę bez konieczności użycia mocno rozkręconego wzmacniacza lampowego. Kostka dobrze współpracuje z regulacją VOLUME w gitarze i skłania do większego polegania na własnych umiejętnościach kształtowania barwy za pomocą starannej artykulacji.

Na tylnej ściance kostki umieszczono zestaw przyłączy, czyli wejście instrumentalne, wyjście oraz złącze zasilacza.

We wnętrzu urządzenia znajdziemy komorę na baterię 9V oraz płytkę drukowaną.

www.earthquakerdevices.com
www.w-distribution.de

 

regulatory: BIG KNOB
przełączniki: ON/OFF
przyłącza: INPUT, OUTPUT, DC IN
pobór mocy: 18 mA
impedancja wejściowa: 50 kOhm
impedancja wyjściowa: <10 kOhm
wymiary: 121 x 64 x 57 mm (WxSxG)
zasilanie: bateria 9V lub zasilacz (minus w środku, brak w zestawie)
Wynik testu
Funkcjonalność:
5
Wykonanie:
5.5
Brzmienie:
5.5
Jakość / Cena:
5.5
Cena
683.00 zł
Dystrybutor
Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie MagazynGitarzysta
Magazyn Gitarzysta
styczeń 2020
Kup teraz