Strymon Compadre - nowy kompresor i booster
Strymon zaprezentował właśnie najnowszy efekt Compadre, łączący w sobie funkcję kompresora i boostera.
W marcu Strymon poinformował o zaprzestaniu produkcji pierwszego efektu opracowanego przez markę w 2009 roku - OB.1 Compressor & Clean Boost - z powodu trudności w stałym pozyskiwaniu fotorezystorów. Teraz tę lukę w ofercie amerykańskiej firmy ma uzupełnić najnowszy model - Compadre, który w jednym urządzeniu łączy w sobie dwa efekty - kompresor i booster. Strymon informuje, że praca nad Compadre rozpoczęła się od dokładnego zbadania najlepszych analogowych kompresorów, jakie kiedykolwiek zostały stworzone - to było punktem wyjścia do stworzenia nowego efektu.
Każdy z elementów ścieżki sygnału Compadre (m.in. obwód kompresora VCA, układ przedwzmacniacza JFET, czy dwa typy boostera) jest w pełni analogowy i wykorzystuje "najwyższej jakości komponenty, design i wykonanie". Sygnał analogowy nigdy nie jest przekształcany cyfrowo. Jednocześnie zastosowano cyfrową kontrolę i programowalność, dzięki czemu w Compadre znajdziemy kontrolę MIDI oraz możliwość dostępu do presetów - wszystko z zachowaniem analogowej ścieżki sygnału od jednego końca do drugiego.
Cechy charakterystyczne:
• kompresor i booster mogą pracować równocześnie lub w pełni niezależnie, co zwiększa wszechstronność i sprawia, że Compadre to prawdziwy efekt 'dwa w jednym'.
• analogowy obwód kompresora VCA (voltage controlled amplifier, czyli wzmacniacz sterowany napięciowo, który uważany jest za jeden z najbardziej transparentnych pod względem brzmienia).
• dwa rodzaje kompresora: Studio i Squeeze. Pierwszy to gładka, transparentna kompresja, charakterystyczna dla najlepszych, vintage'owych racków studyjnych. Drugi to mocna kompresja w stylu pedałów gitarowych.
• kontrola kompresora: pokrętła Compression (regulacja ilości kompresji dodanej do sygnału), Level (regulacja poziomu wyjściowego od -6dB do +6dB przy działającym kompresorze), Dry (regulacja sygnału dry), dwupozycyjny przełącznik mini toggle Comp Type Studio/Squeeze do wyboru typu kompresji, footswitch załączający kompresor VCA niezależnie od obwodu boostera.
• pokrętło Dry daje możliwość równoległego połączenia sygnału dry z sygnałem skompresowanym, co dodaje powietrza i nawet przy najbardziej ekstremalnej kompresji pozwala zachować naturalny, nieskompresowany atak.
• niezależnie kontrolowane dwa układy boostera, Clean i Dirty (z dodanym overdrive), z trzypasmowym korektorem - treble, mid, flat
• kontrola boostera: pokrętło Boost (regulacja poziomu boostera, przy włączonym obwodzie), trójpozycyjny przełącznik mini toggle Boost EQ, przełącznik Boost Type Clean/Dirty umieszczony na górnej ściance efektu nad gniazdami, footswitch załączający booster niezależnie od obwodu kompresora
• oddzielny, niskoszumowy układ preampu sygnału wejściowego JFET klasy A o wysokiej impedancji
• wyjście mono o niskiej impedancji
• gniazdo Volume umożliwiające podłączenie pedału ekspresji TRS. W tym trybie Compadre może działać jako pedał głośności VCA regulowany pokrętłem Level.
• kompatybilny z przełącznikami Strymon MiniSwitch i MultiSwitch Plus w celu przywołania ulubionego ustawienia lub ustawień
• pełna kontrola MIDI z dostępem do ponad 300 presetów, za pośrednictwem kabla Strymon MIDI EXP i gniazda FAV/MIDI
• True lub Buffered Bypass
• możliwość zastosowania Compadre zarówno do gitar jak i basów
• mocna i lekka obudowa z anodyzowanego aluminium w kolorze ciemnej czerwieni
• zasilacz 9V w komplecie
• zaprojektowany i zbudowany w USA