VICTORY V4 The Sheriff Preamp

Rodzaj sprzętu: Wzmacniacz

Pozostałe testy marki VICTORY
Testy
2019-12-30
VICTORY - V4 The Sheriff Preamp

Victory V4 to seria podłogowych, lampowych kompaktowych preampów wprowadzonych do oferty w zeszłym roku przez brytyjską firmę, z powodzeniem od lat prowadzoną przez Martina Kidda.

W skład serii wchodzą obecnie trzy modele: The Countess, The Sheriff i The Kraken, których charakterystyka brzmieniowa oparta jest o lampowe wzmacniacze V30 The Countess, Sheriff 22 i Sheriff 44 oraz VX The Kraken. Testowany w lipcowym numerze preamp V4 The Countess to konstrukcja powstała przy udziale Guthriego Govana, V4 The Kraken jest propozycją dla fanów cięższego, metalowego brzmienia zaprojektowaną przy współpracy z Rabea Massaadem, a testowany obecnie V4 The Sheriff łączy cechy kanałów przesterowanych modeli Sheriff 22 i Sheriff 44, odzwierciedlających szeroki zakres barw overdrive bluesowych i rockowych w stylu Plexi. Urządzenie otrzymaliśmy do testu dzięki łódzkiemu sklepowi Guitar Center.

Wszystkie trzy preampy posiadają tę samą funkcjonalność, układ regulatorów i przełączników oraz możliwości podłączeń. Victory V4 The Sheriff zamknięto w obudowie z giętej stali wykończonej w złotym kolorze. Gumowe nóżki na spodzie zapewniają stabilną pozycję na podłożu. Wymiary 225 × 140 × 79 mm pozwalają na komfortowe przenoszenie lub bezproblemowy montaż w pedalboardzie, waga nieco ponad 1,6 kg nie powinna również sprawić nikomu problemów.

Wewnątrz umieszczono aż cztery lampy – 1 x EC900 i 3 x CV4014, by jak najwierniej oddać charakter barwy i odpowiedź lampowych układów znanych ze wzmacniaczy Sheriff 22 i Sheriff 44. Czarna poprzeczka nad dwoma przełącznikami nożnymi CHANNEL 1/2 i BYPASS chroni umieszczone wyżej gałki potencjometrów VOL 1, VOL 2, MASTER 1 i MASTER 2, odpowiedzialne za nasycenie gainu oraz głośność każdego z kanałów. Trzy diody, fioletowa, zielona i czerwona sygnalizują odpowiednio, załączenie efektu i wybór kanałów. Do korekcji barwy służy wspólna sekcja regulatorów BASS, MIDDLE i TREBLE oraz trzypozycyjny przełącznik Bright (-1, 0, -2) służący do dopasowania brzmienia w zależności od podłączonego urządzenia.

Preamp można podłączyć na dwa sposoby: w trybie Standalone Mode i Amp Through Mode – z tyłu umieszczono 5 gniazd: INPUT, THROUGH, LOOP IN, LOOP OUT, EFFECT OUT wraz z czytelnym opisem sposobu połączeń. W przypadku wpięcia bezpośrednio w Input wzmacniacza, końcówkę mocy lub np. interfejs audio przy nagrywaniu stosujemy tylko dwa skrajne gniazda opisane w wyższym rzędzie GUITAR i AMP INPUT. Drugi tryb wykorzystujący wejście instrumentu i trzy środkowe gniazda pozwala na dodanie dwóch dodatkowych kanałów do wzmacniacza – podłączamy go wtedy 3 przewodami wraz z pętlą efektów. Całość dopełnia gniazdo zasilania 12V DC (zasilacz jest dołączony w zestawie) oraz wejście REMOTE SWITCH na bocznej ściance, pozwalające przełączać kanały zewnętrznym przełącznikiem bądź sterownikiem.

WRAŻENIA

Dzięki kompaktowym wymiarom preamp sprawdzi się w wielu sytuacjach – zamontowany w pedalboardzie, jako przenośny wzmacniacz do studia bądź na biurku w domu. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest możliwość podłączenia przez pętlę z innym wzmacniaczem, gdzie zyskujemy dodatkowe dwa kanały z V4. Po aktywacji preampu Victory wyłącza on z toru przedwzmacniacz naszego wzmacniacza – korzystamy wtedy z kanałów V4, a po wyłączeniu go przełącznikiem BYPASS, wracamy do kanału wzmacniacza. Przełącznik Bright umożliwia łatwe dopasowanie barwy w razie potrzeby – górna pozycja subtelnie przyciemnia barwę wyjściową, co wykorzystamy jako lekką korekcję góry, dolna robi to już zauważalnie mocniej, co sprawdzi się w przypadku wpięcia preampu Victory bezpośrednio w wejście innego wzmacniacza.

V4 The Sheriff oferuje dwa kanały overdrive o brytyjskim charakterze, jednak mocno różniące się od siebie. Pierwszy to ciemniejsza, okrągła barwa bluesowa o bardzo dobrej dynamice, przechodząca w mocny, blues- rockowy overdrive o tłustym charakterze. Nie ma tu kanału czystego, jednak po ustawieniu gainu (VOL 1) na początku skali i skręceniu gałki głośności gitary uzyskamy ładne, ciepłe brzmienie czyste. Kanał 2 to mocniejszy, bardziej agresywny i jasny drive w stylu rasowego Plexi – barwa startuje od artykulacyjnego blues-rocka, jadnak w połowie skali mamy już nasycony, rockowy sound o pięknej lampowej kompresji, idealnie podkreślający harmoniczne oraz niuanse gry, szczególnie w przypadku stratowych singli. Przy humbuckerze i podkręceniu VOL 2 uzyskamy dynamiczny i wyjątkowo klarowny high-gain.

Victory V4 The Sheriff to prawdziwie lampowy, bardzo funkcjonalny preamp w podłogowej formie, który oferuje dwa kanały overdrive o bardzo odmiennych charakterach, zapewniające szeroką paletę brzmień od ciepłego bluesa, przez blues-rockowe przestery po mocny rockowy sound o wyjątkowym oddaniu artykulacji, który z powodzeniem zakwalifikować nawet można do wysokiej klasy barw typu high-gain.

www.guitarcenter.pl

 

Lampy: EC900 × 1, CV4014 × 3
Gniazda: GUITAR INPUT, THROUGH, LOOP IN, LOOP OUT, EFFECT OUT, FOOT SWITCH (TRS 1/4”)
Regulatory: BASS, MIDDLE, TREBLE, VOL 1, VOL 2, MASTER 1, MASTER 2
Przełączniki: CHANNEL 1/2, BYPASS, BRIGHT
Zasilanie: 12 V DC, 800 mA, zasilacz w zestawie
Wymiary: 225 × 140 × 79 mm
Masa: 1650 g
Wynik testu
Funkcjonalność:
5.5
Wykonanie:
6
Brzmienie:
5.5
Jakość / Cena:
5.5
Cena
1 689.00 zł
Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie MagazynGitarzysta
Magazyn Gitarzysta
październik 2019
Kup teraz