LAKEWOOD D-32 CP
Rodzaj sprzętu: Gitara akustyczna / klasyczna
Lakewood należy do marek, które prezentują bezkompromisowe podejście w kwestii budowy gitar akustycznych. Najwyższa jakość wykonania i materiały skutkują znakomitym brzmieniem a niemal trzy dekady działalności firmy świadczą o tym, że te wcale nie tanie instrumenty znajdują wielu odbiorców doceniających prezentowaną przez gitary niemieckiego lutnika klasę.
BUDOWA
Kolejny model Lakewood D-32 CP, obecny na łamach naszego magazynu należy do nieco wyższej od Natural serii Deluxe i wyposażony został w system elektroniki L.R.Baggsa. Zawarte w nazwie litery D i C mówią odpowiednio o kształcie typu Dreadnought i pojedynczym wcięciu cutaway. Korpus posiada lekko wypukły tył i patrząc z boku zwęża się w kierunku gryfu. Na płycie wierzchniej zastosowano lity, europejski świerk klasy AAA a boczki i tył wykonano z selekcjonowanego palisandru, również klasy AAA. Uwagę przykuwa piękna rozeta, posiadająca wewnętrzną część z palisandru, otoczoną dwoma okręgami z kolorowego abalonu. Korpus polakierowany jest na wysoki połysk a dodatkowym, subtelnym elementem uzupełniającym całość jest palisandrowy binding z cienkim paskiem z szlachetnego gatunku drewna.
Wykonany z jednego kawałka mahoniu, satynowy gryf otrzymał hebanową podstrunnicę z 20 progami, którą zdobią perłowe markery w kształcie płatków śniegu. Na płaskiej główce z naklejonym palisandrowym fornirem zamontowano 6 pozłacanych kluczy Schaller M6, którym towarzyszy duże logo Lakewood z białej masy perłowej. Całość uzupełnia hebanowy mostek z siodełkiem z kości oraz hebanowymi kołkami ozdobionymi na szczycie perłowymi kropkami.
Litera P w nazwie modelu świadczy o wbudowanej elektronice, która pochodzi od renomowanego producenta, firmy L.R. Baggs. Jest to model Anthem, w którym głównym źródłem dźwięku jest montowany pod mostkiem, od spodu płyty mikrofon, uzupełniany klasycznym, ‚siodełkowym’ pickupem szerokopasmowym Elements L.R. Baggsa. Wewnątrz otworu rezonansowego przy górnej krawędzi mamy dostęp do regulacji głośności, balansu pomiędzy mikrofonem a pickupem oraz przełączania fazy. 5 miniaturowych diod po wciśnięciu drugiego przycisku pokazuje też stan umieszczonej wewnątrz baterii 9V, która wystarcza na około 170 godzin pracy. Gitara dostarczana jest standardowo w wysokiej klasy, wyściełanym miękkim pluszem futerale Hiscox, wykonanym z czarnego tworzywa z wytłoczonym logo Lakewooda.
W PRAKTYCE
Lakewood D-32 CP to już gitara zdecydowanie z najwyższej półki, o czym świadczy też cena instrumentu. Po wyjęciu z futerału możemy cieszyć się połączeniem znakomitej jakości wykonania, pięknego wyglądu każdego, najmniejszego detalu i wygody gry. Satynowy gryf jest bardzo przyjemny w dotyku a jego zaokrąglony profil D bardzo przyjemnie dopasowuje się do ręki. Struny nie były tu ustawione ultra nisko nad progami, jednak zapewniają wystarczający komfort i możliwość bardzo dynamicznego ataku bez żadnych niechcianych przydźwięków.
Od razu uderza zbalansowane wybrzmienie całego pasma. Naturalnemu środkowi o drewnianym charakterze towarzyszy dynamiczny bas oraz piękna prezencja strun wiolinowych, które idealnie wybrzmiewają i nie są przykrywane przez resztę. Nie ma tu mowy o żadnym kotłowaniu się dźwięków, wszystko jest przejrzyste i bardzo dobrze reaguje na mocniejszy atak. Przy graniu fingerstyle gitara zaskakuje wręcz idealnym balansem, które na takim poziomie jest bardzo rzadko spotykane w gitarach o konstrukcji dreadnought.
Po podłączeniu do nagłośnienia Lakewood odzywa się jednym z najlepszych brzmień, jakie miałem okazję usłyszeć z pokładowego systemu w gitarach elektroakustycznych. Przy pełnych akordach ma się wręcz wrażenie polepszenia naturalnej barwy instrumentu, bas jest pięknie zdefiniowany a całość niezwykle muzyczna i naturalna. Jednocześnie system L.R Baggsa daje spore możliwości precyzyjnego dopasowania barwy.
PODSUMOWANIE
Lakewood D-32 CP to zdecydowanie instrument z najwyższej półki wśród gitar akustycznych, łączący najwyższej klasy materiały z wzorowym, lutniczym wykonaniem. Model CP jest jeszcze uzupełniony przez genialny system L.R. Baggsa, a poniesiony nawet z bólem wydatek sporej przecież kwoty będzie z pewnością zrekompensowany przez walory estetyczne i brzmieniowe.
top: lity świerk europejski AAA
boki i tył: palisander AAA
gryf: mahoń
podstrunnica: heban
rozeta: palisander i abalon
mostek: heban z siodełkiem z kości
klucze: Schaller M6, złote
skala: 650 mm (25,6")
elektronika: L.R. Baggs Anthem
wykończenie: wysoki połysk korpusu,
satynowe gryfu
wyposażenie: futerał Lakewood Hiscox