JHS Paul Gilbert PG-14 Signature Distortion

Rodzaj sprzętu: Efekty

Pozostałe testy marki JHS
Testy
2020-06-26
JHS - Paul Gilbert PG-14 Signature Distortion

Firma JHS Pedals od momentu założenia w 2007 roku przez Josha Scotta zaprezentowała gitarowemu światu co najmniej kilkadziesiąt autorskich konstrukcji efektów, które wykorzystywane są przez wielu profesjonalnych muzyków, a w ofercie znajdziemy też sygnatury kilku znamienitych artystów.

Jedną z ostatnich odsłon tej grupy stompboxow JHS jest distortion PG-14, sygnowany przez Paula Gilberta i zaprezentowany na ostatnich, zimowych targach NAMM 2020. Dystrybutorem marki na naszym rynku jest firma W-Distribution, która udziela 4-letniej gwarancji po zarejestrowaniu zakupionych, dostępnych w jej ofercie urządzeń.

JHS PG-14 w pedalboardzie Paula Gilberta

BUDOWA

JHS Paul Gilbert PG-14 Signature Distortion to unikalny przester, zaprojektowany specjalnie według wymagań Paula Gilberta, i wyróżniający się też mocno dosyć wyrazistą kolorystyką wykończenia, co jest zresztą jedną z charakterystycznych cech amerykańskiej marki. Sercem efektu jest układ oparty o komponent typu FET, który precyzyjnie odwzorowuje brzmienie oraz dynamikę rozkręconego wzmacniacza lampowego.

Drugą unikalną cechą tej konstrukcji, jest aktywny preamp środowych częstotliwości, ulokowany przed układem FET. Takie rozwiązanie, zapewnia szerokie możliwości brzmieniowe, niezależnie od rodzaju podpiętej gitary czy pieca. Całość umieszczono w kompaktowej, jasnoniebieskiej obudowie z grafiką buta, na której zmieszczono aż 6 gałek: cztery różowe VOL, TONE, MID i MID FREQ, czyli głośność, ilość wysokich tonów, ilość środka i pasmo środkowych częstotliwości (od 400 Hz do 7,5 kHz), oraz dwie czarne DRIVE i PUSH, odpowiedzialne za overdrive oraz nasycenie stopnia wejściowego obwodu wzmacniacza FET.

Gniazda wejścia i wyjścia zlokalizowano przeciwlegle na bocznych ściankach, wejście zasilania na górze. O aktywacji nożnym przełącznikiem działającym w trybie true bypass informuje jasna, niebieska dioda. Produkowany w USA stompbox może być zasilany tylko poprzez zewnętrzny zasilacz 9V DC. Pobór prądu wynosi około 36 mA. W pudełku z efektem znajdziemy przypinany, czarny znaczek z logo JHS oraz przezroczystą, czerwoną kostkę, również opatrzoną logiem marki.

Na przedniej ściance widoczna jest nazwa efektu z podpisem artysty.

W PRAKTYCE

JHS PG-14 Signature Distortion z uwagi na firmującego tę konstrukcję Paula Gilberta pozwala myśleć o rockowym przesterowanym brzmieniu, do którego przyzwyczaił nas muzyk przez lata, choć w ostatnim czasie artysta grawituje też mocno w stronę bluesowych klimatów. PG-14 już po włączeniu i krótkiej zabawie okazuje się być czymś znacznie więcej niż kolejnym stompboxem generującym klasyczny distortion.

Układ FET doskonale oddaje lampową specyfikę i reaguje na artykulację grającego, jednak tu zaaplikowano jeszcze aktywny preamp z regulacją środkowych częstotliwości sprzężony dodatkowo z możliwością ‘dopalenia’ stopnia wejściowego regulatorem PUSH, który zgodnie z nazwą ‘popycha’ całość w przesaturowane przesterowanie. Wyjściowo gałka ta na godzinie 9:00 nie robi ‘krzywdy’ stopniu wejściowemu, w którym standardowy gain ustalamy klasycznie poprzez potencjometr DRIVE.

Regulatory DRIVE i PUSH oferują szeroki zakres gainu jak oraz możliwość przesaturowania stopnia wejściowego drugą z gałek.

Pozostałe trzy gałki odpowiadające za korekcję oferują naturalne, transparentne brzmienie w ustawieniu na godzinę 12:00. Efekt oferuje klarowny, znakomicie reagujący na artykulację distortion, grawitujący charakterem w stronę fuzza, szczególnie przy DRIVE odkręconym ponad połowę. Gain wzmacnia się jeszcze w tę stronę poprzez odkręcanie gałki PUSH. Słyszalna jest ziarnista struktura w akordach, a solowe przebiegi wyróżnia długi sustain z tłustym okrągłym brzmieniem z bogatymi harmonicznymi pojawiającymi się przy mocniejszym ataku kostką. Dodatkowo barwę jak i nasycenie środkowego pasma możemy podbić odkręcając MID oraz wybierając częstotliwość w szerokim zakresie od 400 Hz do aż 7,5 kHz. W połączeniu z regulatorem TONE mamy tu naprawdę szerokie możliwości kreowania brzmienia.

JHS PG-14 swoje dodatkowe walory odsłania w pełnej krasie kiedy użyjemy go jako booster. Na kanale czystym przy niskim ustawieniu gainu uzyskamy transparentny boost z opcją precyzyjnej regulacji barwy, który wyjątkowo dobrze sprawdza się przy podbiciu kanału drive. Możemy tu na kilka sposobów dodać gainu, harmonicznych czy kompresji oraz wprowadzić szeroką korektę pasmową, bez utraty selektywności i przy zachowaniu reakcji na atak i dynamikę gry.

Aktywny obwód środkowych częstotliwości z bardzo szerokim zakresem regulacji środkowego pasma oferuje ponadprzeciętne możliwości kształtowania brzmienia.

PODSUMOWANIE

PG-14 to efekt, który zapewni dodatkowy, wysokiej klasy przesterowany kanał w stylu distortion/fuzz dla naszego wzmacniacza, jednak jego ukrytą bronią jest opcja pracy jako doskonale sprawdzający się booster o szerokich możliwościach korekcji i dodania gainu czy harmonicznych, szczególnie w przypadku już przesterowanego kanału wzmacniacza.

www.jhspedal.com
www.w-distribution.de

 

Regulatory: VOLUME, TONE, MID, MID FREQ, DRIVE, PUSH
Przełączniki: BYPASS (True)
Gniazda: IN, OUT, DC 9V
Zasilanie: Zasilacz 9V DC
Wynik testu
Funkcjonalność:
6
Wykonanie:
5.5
Brzmienie:
5.5
Jakość / Cena:
5
Cena
1 051.00 zł
Dystrybutor
Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie MagazynGitarzysta
Magazyn Gitarzysta
kwiecień 2020
Kup teraz