BOSS MT-2W Metal Zone

Rodzaj sprzętu: Efekty

Pozostałe testy marki BOSS
Testy
2019-03-27
BOSS - MT-2W Metal Zone

Metal Zone to od ponad ćwierć wieku jeden z najpopularniejszych efektów przesterowujących w ofercie Bossa, ustępujący pod względem ilości sprzedawanych sztuk jedynie kostce DS-1 Distortion.

Nowa wersja MT-2W to kolejny model produkowanej w Japonii prestiżowej serii Waza Craft, której nazwa jest synonimem sztuki i techniki. Z roku na rok obejmuje ona coraz więcej urządzeń, są wśród nich m.in. Blues Driver BD-2W, Chorus CE-2W, Delay DM-2W, Super Over Drive SD-1W, Vibrato VB-2W, a także stroik Chromatic Tuner TU-3W.

Metal Zone wprowadzono do sprzedaży w 1991 roku. Od tamtej pory zyskał rzesze zadowolonych użytkowników, którzy cenią jego grube, nasycone zniekształcenie, które uzyskano dzięki dwustopniowemu obwodowi. Rewolucją na owe czasy były również podwójne współosiowe potencjometry, które umożliwiły zmieszczenie w kompaktowej obudowie trójpasmowego korektora z parametrycznym środkiem regulowanym w zakresie 200 Hz – 5 kHz. Jego możliwości są bardzo duże – potencjometrami LOW, MID, HIGH można kontrolować poszczególne pasma w zakresie +/– 15 dB.

Razem z regulacją intensywności przesterowania i poziomu wyjściowego efekt jest wyposażony w sześć potencjometrów opisanych czytelnie białym liternictwem na czarnej płytce panelu sterowania. Charakterystyczna, znana z fizycznej odporności i funkcjonalności obudowa ma w tym przypadku grafitowy kolor oraz pomarańczowe oznaczenie modelu, gniazd wejścia i wyjścia zamontowanych symetrycznie w bocznych ściankach. W stosunku do podstawowej wersji Metal Zone, MT-2W wzbogacono o przełącznik trybów działania opisany jako S / C (STANDARD / CUSTOM).

W trybie standardowym mamy ulepszony Metal Zone, czyli układ z nieco zmodyfikowanym dwustopniowym obwodem dającym mocniejszy atak i lepszą przejrzystość dźwięku. Zmniejszono również poziom szumów, o które nietrudno w przypadku tak intensywnego przesteru. Tryb niestandardowy daje szerokie brzmienie, które nadaje się do gry w różnorodnych stylach muzycznych, nie tylko tych wymagających ekstremalnego zniekształcenia, ale przede wszystkim takich, w których wskazane jest wzmocnienie precyzyjnie dostrojonego środka pasma. Dolne pasmo pozostaje czytelne nawet przy maksymalnym przesterowaniu a zrównoważenie pasmowe utrzymuje się również w przypadku skręcenia głośności w gitarze.

Efekt ma wyłącznik z buforem – stanowiąc opozycję do konstrukcji z układem true bypass jednocześnie zapobiega degradacji sygnału na kolejnych odcinkach ścieżki za efektem. Wprowadzenie drugiego trybu pracy CUSTOM z szybkim, precyzyjnym atakiem i zaakcentowanym środkiem pasma jest bardzo dobrym posunięciem. Warto też pamiętać o tym, że wbrew nazwie efekt sprawdza się też w spokojniejszych klimatach – bez problemów można z niego uzyskać ciepły overdrive i crunch.

https://www.roland.com/pl/

 

Gniazda: INPUT, OUTPUT, 9 V DC
Regulacje: LEVEL, LOW, HIGH, MIDDLE, MID FREQ, DIST
Przełącznik: S/C
Zasilanie: 9 V DC, 35 mA
Wymiary: 129 × 73 × 59 mm
Masa: 440 g
Wynik testu
Funkcjonalność:
5.5
Wykonanie:
6
Brzmienie:
5.5
Jakość / Cena:
5.5
Cena
650.00 zł
Dystrybutor
Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie MagazynGitarzysta
Magazyn Gitarzysta
styczeń 2019
Kup teraz