Pośród wielu urządzeń podłogowych marki Way Huge, których twórcą jest ceniony inżynier Jeorge Tripps, szczególne miejsce zajmują różnorodne efekty przesterowujące.
Od bardzo prostych, jak na przykład Red Llama, do mocno rozbudowanych, często wyposażonych w dodatkowe mikropotencjometry wewnątrz obudowy, czego przykładem są chociażby modele Pork Loin czy Swollen Pickle. Oferta jest równie szeroka pod względem charakteru brzmienia - od overdrive po mocny distortion, i oczywiście fuzz.
"Pudełko sosu", bo chyba w ten sposób należy przetłumaczyć nietuzinkową nazwę urządzenia z logo o rzadko spotykanym liternictwie, to prosty efekt typu overdrive z tradycyjnym układem kontroli: głośność, barwa, czułość. Jest on zamknięty w fantazyjnie pomalowanej czarno-różowej obudowie złożonej z dwóch profili ze szczotkowanej blachy. Gniazda - wejściowe, wyjściowe, zasilanie 9 V - umieszczono na tylnej ściance, z kolei w przednią wbudowano plastikową komorę baterii. Duże gałki z trójkątnymi wskazówkami na różowych wzorkach ułatwiają orientację w ustawieniach. Poniżej znajduje się solidny wyłącznik z układem true bypass. Sprawdzona w wielu innych modelach obudowa daje gwarancję wieloletniego użytkowania bez jakichkolwiek problemów technicznych.
Załączenie efektu sygnalizuje jaskrawa niebieska dioda. Jak na układ true hardwire bypass, wyłącznik jest stosunkowo cichy - w trakcie naciskania odczuwa się w delikatny opór, jednak pracuje on miękko, bez radykalnego skoku i głośnego stuknięcia po przezwyciężeniu oporu. Od pierwszego włączenia efekt przyjemnie zaskakuje żywym, organicznym brzmieniem i charakterem przypominającym przester we wzmacniaczu lampowym oraz minimalnym stopniu koloryzuje brzmienie. Kontrola barwy nie ma radykalnie dużego zakresu działania, a raczej jest ograniczona do najbardziej użytecznego zakresu. Pasmo jest wyrównane, góra bardzo łatwa do opanowania filtrem, nawet przy maksymalnym jego rozkręceniu. Jedynie na jasno brzmiących wzmacniaczach (ewentualnie po włączeniu filtrów typu Bright) wskazane jest lekkie przykręcenie gałki TONE w efekcie (ewentualnie w gitarze).
Efekt wyjątkowo płynnie i harmonijnie uzyskuje przesterowanie, znakomicie reaguje na siłę ataku i nie traci szczegółów artykulacji. Nie pojawia się swoisty próg przesterowania poniżej którego dźwięk jest zupełnie czysty, a przy mocnym uderzeniu zniekształcony. Delikatny overdrive jest w tym przypadku integralnym składnikiem brzmienia pojawiającym się jak naturalny cień za obiektem, by wyjaśnić to bardziej obrazowo. Efekt bardziej eksponuje koloryt brzmieniowy instrumentu i zastosowanych w nim przetworników, niż własną specyfikę. Bardzo dobrze akcentuje dźwięczny sound Stratocastera, szczególnie z przetwornika przy gryfie.
Przy mocniejszym odkręceniu czułości dźwięk staje się bardziej tłusty i lejący - w tym momencie okazuje się, że nazwa jest nie tylko nieprzypadkowa, ale idealnie oddaje charakter brzmieniowy efektu, który istotnie kojarzy się z ostrym sosem, który rozlewa się na smakowite danie na talerzu wyciągając z niego maksimum smaku. Brzmienie humbuckerów staje się śpiewne, jednak nie ma nadzwyczaj długiego, ciągnącego się, spłaszczonego wybrzmienia, co potwierdza przynależność do typu overdrive/crunch, a nie distortion. Saucy Box umożliwia uzyskanie rasowego, nasyconego przesteru o lampowym charakterze nawet przy niewielkiej głośności.
www.jimdunlop.com
www.musicdealer.pl
Impedancja wejściowa: 500 kOhm
Impedancja wyjściowa: < 5 kOhm
Zasilanie: 9 V - 15 mA
Bypass: true hardwire
Wymiary: 121 × 95 × 45 mm