Tone Hammer to przedwzmacniacz i Di-box do gitary basowej zamknięty w solidnej stalowej obudowie malowanej najprawdopodobniej metodą proszkową.
Konstrukcja urządzenia została oparta na układzie cenionego preampu Aguilar OBP-3. Preamp posiada oddzielną regulację czułości wejściowej GAIN i poziomu wyjściowego MASTER, co pozwala na jego prawidłowe wysterowanie oraz dopasowanie poziomu sygnału do kolejnego urządzenia w torze audio. Korekcja trójpasmowa z parametrycznym środkiem działa w zakresach: BASS +/- 18 dB na częstotliwości 40 Hz, MID +/- 17 dB w paśmie regulowanym gałką MID FREQ od 180 Hz do 1 kHz, TREBLE +/- 18 dB na częstotliwości 4 kHz. Dwa przyciski nożne to po lewej wyłącznik preampu (ENGAGE) z niebieską diodą kontrolną na górze i po prawej wyłącznik układu Adaptive Gain Shaping (AGS) z diodą pomarańczową w środku ścianki - pod tą enigmatyczną nazwą kryje się przester.
Urządzenie działa na napięciu stałym 18 V pobieranym z dwóch baterii 9 V, instalowanych po wysunięciu przedniej ścianki niczym szuflady zagłębionej lekko w bryle obudowy poniżej napisu Tone Hammer. Preamp może być również zasilany z miksera napięciem fantomowym, a także opcjonalnym zasilaczem, którego gniazdo, podobnie jak pozostałe przyłącza, znajduje się na tylnej ściance. Moduł posiada jedno wejście instrumentalne, wyjście niesymetryczne do wzmacniacza i wyście symetryczne XLR do transmisji na koncertach lub do nagrań. Dwa niewielkie przełączniki to wybór ujęcia sygnału wyjściowego przed albo po korekcji, oraz odcięcie masy w przypadku wystąpienia zjawiska pętli masowej w systemie.
Obsługa Tone Hammera jest wręcz dziecinnie prosta, preamp brzmi świetnie już w neutralnym ustawieniu poprawiając czytelność i selektywność dźwięku. Trudno w jakikolwiek sposób kwestionować możliwości jego korekcji - pasma są bardzo dobrze dobrane pasma, filtry efektywne, parametryczny środek nadzwyczaj użyteczny. Niektórzy użytkownicy twierdzą, że po jednej próbie grania z tym urządzeniem, na zawsze chce się go włączyć do systemu basowego - pod taką opinią bez wątpienia można się podpisać. Jednak aby uczynić to dwiema rękami preamp powinien być jeszcze wyposażony w wyjście słuchawkowe - wtedy sprawdziłby się jako mobilny wzmacniacz do ćwiczeń. Układ Adaptive Gain Shaping to bardzo dobrze brzmiący przester, charkotliwy i dość gruboziarnisty (jeśli można to tak określić), ale ciepły. Intensywność zniekształcenia i charakter jego brzmienia zależy przede wszystkim od ustawienia czułości i korekcji środka. Przy małej czułości działa jako delikatny overdrive wpływający jedynie na szczyty sygnału. Rozkręcając GAIN zwiększa się również kompresja a na pierwszy plan wychodzi środek pasma. Jego wadą jest brak odrębnej regulacji głośności - po włączeniu oprócz zmiany charakteru brzmienia następuje skok głośności, co jednak może być przydatne w przypadku solówki na koncercie.
Tone Hammer to znakomitej jakości narzędzie mogące spełniać kilka funkcji wśród których oprócz takich zastosowań jak preamp i DI-box jest także przester i booster. Oprócz profesjonalnych muzyków w pełni świadomych jego funkcjonalności, można go polecić średnio zaawansowanym adeptom basu, którzy dysponując niezbyt wysokiej klasy instrumentem szukają możliwości poprawy swojego brzmienia tak podczas grania w zespole, jak w przygotowywanych w domu nagraniach.
www.audiostacja.pl
www.aguilaramp.com
Wyjścia: 1/4" TS, XLR (- 14 dBu
symetryczne)
Regulacje: GAIN, TREBLE, BASS, MID
FREQ, MID LEVEL, MASTER
Przełączniki: Pre/Post DI, odcięcie
masy, ENGAGE (on/off), AGS
Zasilanie: 18 V - 2 baterie 9 V, phantom,
opcjonalny zasilacz
Wymiary: 140 × 111 × 60 mm
Masa: 1090 g