Pod względem wyglądu zewnętrznego nie ma dwóch identycznych efektów tego modelu, ponieważ obudowa każdego egzemplarza jest inaczej przecierana ukazując podkład pod lakierem, a miejscami nawet gołą stal.
Po wielu latach produkcji stompboxów wymagających odkręcenia spodu obudowy do wymiany baterii 9 V, Dunlop wprowadził także w przedstawionym efekcie plastikową komorę baterii z uchylną klapką umieszczoną w dolnej ściance. Wyłącznik działa w układzie true bypass w pełni eliminującym efekt z toru sygnału w momencie wyłączenia.
Regulacje wydają się oczywiste, jednak ich działanie może zaskoczyć. Volume - głośność czystego sygnału gitary, gdy przełącznik Sub Into Fuzz jest wyłączony; głośność fuzza gdy Sub Into Fuzz jest włączony. Tone to regulacja barwy głównego fuzza, czyli fuzza dolnej oktawy. Sub Octave - głośność dolnej oktawy bez przesteru generowanej przez efekt. Octave Up - głośność fuzza górnej oktawy działająca niezależnie od potencjometru Volume po załączeniu przełączników On i Up. Zatem tryb Octave Up można włączyć tylko przy załączonym głównym efekcie.
Wciśnięcie przycisku Sub Into Fuzz włącza główny fuzz, co jest nieco mylące, ponieważ przy skręconej w lewo gałce Sub Into Fuzz brzmi to jak zwykły fuzz dźwięku gitary, a nie jej dolnej oktawy. Przełącznikiem nożnym Up włącza się fuzz oktawy górnej. Wewnątrz obudowy ukryte są dwa dodatkowe potencjometry oktawy górnej: Gain - intensywność fuzza i Tone - filtr barwy zaokrąglający brzmienie i wzmacniający dół pasma przy skręceniu w lewo i rozjaśniający, wyostrzający i akcentujący wyższy środek i podcinający dół przy skręceniu w prawo. Włączenie sygnalizuje mocna niebieska dioda, pomarańczowa kontrolka fuzza i czerwona górnej oktawy są nieco mniej jaskrawe, szczególnie gdy patrzy się na nie pod kątem około 30 stopni.
W zależności od ustawienia można wyróżnić następujące graniczne tryby pracy: sam fuzz, sam oktawer, fuzz+fuzz w górnej oktawie, oktawer+ fuzz w górnej oktawie, fuzz+dolna oktawa, dolna oktawa+fuzz+fuzz górnej oktawy, a oprócz nich różnorodne kombinacje pośrednie. Szczególnie dobrze wypada połączenie fuzza z dolną oktawą - growl jest mocno osadzony i czytelny, a fuzz przyjemnie charkotliwy bez suchego bzyczenia w górze pasma. Zastosowanie efektu z gitarą basową nie jest najlepszym pomysłem - oktawer, który świetnie brzmi z gitarą elektryczną, w przypadku basu niestety traci czytelność.
Efekt wymaga chwili cierpliwości, by poznać zasady jego obsługi i możliwości. O ile opis regulatorów jest w miarę jasny, to ich działanie i wzajemne oddziaływanie nie jest już tak oczywiste, jak w przypadku przycisku Sub Into Fuzz, który jest po prostu włącznikiem fuzza, działającym niezależnie od gałki Sub Octave. Druga rzecz to duże napisy Octave i Fuzz nad przełącznikami nożnymi, które też mogą mylić, bo chodzi o włącznik efektu (oktawer, fuzz) po lewej i fuzz oktawy górnej po prawej. Po opanowaniu tych reguł i skupieniu się na grze efekt odwdzięcza się szerokimi możliwościami kreowania oryginalnego brzmienia, jakby na przekór sygnaturze, nawiązującego do lat 70. Bardzo niski poziom zakłóceń i znakomita jakość dźwięku potwierdzają przynależność efektu do klasy profesjonalnej.
Efekt nie jest super-uniwersalny, ale do specyficznych zastosowań trudno byłoby znaleźć ciekawszą alternatywę - urządzenie nie tylko dla fanów Slasha, ale też poszukiwaczy i eksperymentatorów.
www.musicdealer.pl
Impedancja wyjściowa: 100 Ohm
Regulacje: Volume, Tone, Fuzz, Sub
Octave, Octave Up
Zasilanie: 9 V (bateria lub zasilacz)
- 17 mA
Wymiary: 128 × 92 × 58 mm
Waga: ~0,7 kg