Marki Death by Audio i Amptweaker w ofercie W-Music Distribution
Oferta dystrybucyjna firmy W-Music Distribution poszerzyła się o nowe marki butikowych producentów efektów - Death by Audio oraz Amptweaker.
Death by Audio
W roku 2002 Oliver Ackermann, gitarzysta nowojorskiej formacji A Place to Bury Strangers, założył niewielką pracownię Death By Audio. Skąd wzięła się nazwa firmy? Tak samo nazywał się magazyn w budynku przemysłowym w dzielnicy Williamsburg w północnej części Brooklynu, gdzie znajdowało się również studio nagrań, wytwórnia muzyczna oraz przestrzeń koncertowa dla niezależnych artystów. Właśnie tam Oliver Ackermann zaczął budować i rozwijać swoją markę. Od 2017 roku Death By Audio ma siedzibę w Ridgewood w nowojorskim hrabstwie Queens, gdzie jej produkty są ręcznie tworzone i udoskonalane. Znakomite grafiki na obudowach świadczą jak wiele serca Oliver Ackermann i jego zespół wkładają w produkcję swoich efektów, które znalazły się na wyposażeniu takich zespołów jak Nine Inch Nails czy U2.
Efekty Death by Audio, dopasowane do każdego stylu muzycznego to sprzęt typu Overdrive, Distortion, Fuzz, Modulation, Reverb, Delay i wiele innych. Część efektów z aktualnej kolekcji liczącej 16 sztuk, trudno jednak przypisać do pojedynczej kategorii, np. Echo Dream 2 to efekt echa połączony z fuzzem i modulacją. Takie rozwiązania są dla Olivera Ackermanna codziennością.
Amptweaker
Efekty Amptweaker są bardzo charakterystyczne wizualnie – posiadają mały uchwyt lub listwę, a ich obudowy przypominają kształtem pulpity. Autorskie układy, przeróżne warianty modyfikacji brzmienia za pomocą przełączników dip, najwyższa jakość użytych komponentów i najmniejszych detali czynią efekty Amptweaker jednymi z najbardziej poszukiwanych, butikowych kostek w USA. James i Phyllis Brown wraz z zespołem konstruują je w Cumming w Georgii.
Wszystko zaczęło się w roku 1986, gdy James Brown jako pierwszy udoskonalał docenione na całym świecie wzmacniacze marki Peavey (przez 18 lat), a następnie Kustom. Jego specjalnością jest dopracowywanie wzmacniaczy, zwłaszcza pod kątem niuansów brzmienia. Doświadczenie Jamesa skłoniło go do zaangażowania w modyfikację efektów i w roku 2011 założył firmę Amptweaker. Obecnie oferta obejmuje 32 efekty, głównie do gitary elektrycznej. Kilka modeli powstało z myślą o gitarzystach basowych. James Brown współpracował m.in. z takimi muzykami jak Adrian Vandenberg (Whitesnake), Eddie Van Halen, Joe Satriani czy Avenged Sevenfold.
Amptweaker specjalizuje się w efektach typu overdrive, distortion, fuzz, booster, czy kompresorach. Jednym z nietuzinkowych modeli marki jest SwirlPool – to tremolo/vibe o dwóch prędkościach, które można ze sobą zsynchronizować.
W-Music Distribution został wyłącznym dystrybutorem marek Death by Audio oraz Amptweaker na terenie Niemiec, Austrii, Szwajcarii, Beneluxu, Polski, Czech, Słowacji, Danii, Litwy, Łotwy i Estonii.