BLACKSTAR Unity 250

Rodzaj sprzętu: Wzmacniacz

Pozostałe testy marki BLACKSTAR
Testy
2018-11-02
BLACKSTAR - Unity 250

Firma Blackstar Amplification jest znana przede wszystkim ze sprzętu przeznaczonego dla gitarzystów, a w szczególności dla miłośników cięższych brzmień. W ofercie tego brytyjskiego producenta można jednak znaleźć także kilka interesujących wzmacniaczy basowych, które są oferowane w serii Unity: U30, U60, U120, U250, U500 i U250ACT. W tym miesiącu prezentujemy wersję U250, czyli Unity 250.

BUDOWA

Unity 250 to jeden z mocniejszych wzmacniaczy z serii, która kończy się na urządzeniu 500-watowym (U500). U250 dysponuje mocą 250 W i charakteryzuje się niewielkimi wymiarami, a także niezbyt dużą wagą (biorąc pod uwagę moc). Obudowa z czarnego tolexu kryje 15-calowy głośnik Eminence Opus, który został ukryty za panelem ochronnym z symbolem czarnej gwiazdy stanowiącym znak rozpoznawczy serii Unity. Narożniki urządzenia zabezpieczono metalowymi okuciami, natomiast na ściance górnej dodano solidny uchwyt służący do przenoszenia wzmacniacza. Panel sterujący ukryto we wnęce zlokalizowanej na tylnej części ścianki górnej. Znajdziemy na nim następujące regulatory: GAIN, DRIVE, LOW, MID wraz z regulatorem FREQUENCY służącym do wyboru częstotliwości środka, jak również HIGH, RESPONSE, COMPRESSOR i MASTER. Gałka GAIN służy do kontroli stopnia wejściowego przedwzmacniacza, natomiast DRIVE daje możliwość dołączenia do sygnału dźwięku przesterowanego. W skrajnie lewej pozycji gałki układ przesteru jest deaktywowany.

Na panelu znajdziemy także przełącznik VOICE SELECT służący do wyboru jednego z trybów pracy przedwzmacniacza: Classic (dający dźwięk w stylu vintage), Modern (z dużym headroomem i bardziej współczesnym ustawieniem korektora) oraz Flat (tryb niekoloryzujący dźwięku, przydatny podczas pracy w studiu). Kolejny przełącznik to DRIVE SELECT, który działa tylko wtedy, gdy rozkręcimy gałkę DRIVE. Umożliwia on wybór jednego z typów przesterowania: Overdrive (otwarty, nasycony sound z dużą zawartości harmonicznych), Dist (mocniejsze brzmienie typu distortion o agresywnym charakterze) oraz Fuzz (czyli klasyczny fuzz). To nie wszystko, bowiem dzięki przełącznikowi EFFECT SELECT możemy aktywować pokładowe efekty: Chorus i Octave. Każdy z nich posiada dedykowane miniaturowe pokrętła umieszczone z tyłu obudowy.

Gałka RESPONSE pozwala dostosować charakterystykę pracy sekcji mocy do osobistych preferencji basisty poprzez wybór jednego z trybów: Linear (mocny, pozwalający na grę zróżnicowaną dynamicznie), 6L6 (z charakterystyczną dla lamp 6L6 kompresją) oraz 6550 (nawiązujący do brzmienia wzmacniaczy 6550). Kolejna gałka to COMPRESSOR, który służy do kontroli wbudowanego kompresora.

Na panelu tylnym znajdziemy szereg gniazd, wśród których uwagę zwraca wyjście XLR uzupełnione przyciskiem GROUND LIFT służącym do redukcji problemów związanych z pętlami mas. Ponadto mamy tu wejście MP3/LINE IN do podłączenia dodatkowego źródła sygnału, np. z odtwarzacza MP3, wyjście słuchawkowe HEADPHONES, parę gniazd pętli efektów (SEND, RETURN) oraz złącze USB do podłączenia komputera. Urządzenie zgłasza się na komputerze jako interfejs audio, dzięki czemu można bezpośrednio nagrać sygnał ze wzmacniacza bez konieczności użycia osobnego interfejsu. W komplecie otrzymujemy przełącznik nożny z dwoma przyciskami (FS-13), którego obudowę wykonano z plastiku, przez co kontroler ten jest bardzo lekki i sprawia wrażenie niezbyt solidnego.

WRAŻENIA

Blackstar Unity 250 daje rasowe brzmienie o naturalnym charakterze. Sygnał daje się z łatwością przesterować uzyskując zadziorne, ostre tony, które z pewnością docenią basiści poszukujący nowych środków wyrazu. Szczególnie muzycy z kręgu indie rocka lub metalu nie powinni być zawiedzeni. Pomimo wyraźnie rockowo- -metalowego zacięcia nie będzie tu też problemów z uzyskaniem soczystych, klasycznych i miękkich barw o uniwersalnym charakterze. Niski poziom szumów oraz obecność szeregu gniazd wejściowych i wyjściowych pozwolą na komfortową pracę zarówno na scenie, jak i w studiu. Możliwości korektora są bardzo duże, a wiarygodnie działający układ ukryty za gałką RESPONSE pozwala uzyskać szerokie spektrum brzmień.

Całości dopełniają dodatkowe efekty, kilka trybów pracy sekcji mocy oraz sprawnie działający kompresor. Bardzo ciekawie prezentuje się możliwość wyprowadzenia sygnału do komputera poprzez USB i użycie wzmacniacza w roli interfejsu audio. Oczywiście mamy tu także wyjście typu D.I. z symulacją kolumny głośnikowej, wyjście XLR oraz gniazdo słuchawkowe. Wszystko to sprawia, że Unity 250 poradzi sobie w każdej sytuacji i z łatwością dostosuje się do aktualnych warunków – czy to na scenie, czy w studiu.

www.sound-service.eu

 

tryby pracy: Classic, Modern, Flat
moc: 250 W
głośnik: 1x 15” Eminence Opus
regulatory: GAIN, DRIVE, LOW, MID, MID FREQUENCY, HIGH, RESPONSE, COMPRESSOR, MASTER
przyłącza: INPUT, AUX IN, PHONES, XLR DIRECT OUT, EFFECTS LOOP (SEND, RETURN), EXT SPK
rozmiary: 485 x 572 x 361 mm (SxWxG)
waga: 19,2 kg
wyposażenie: przełącznik nożny FS-13
Wynik testu
Funkcjonalność:
5.5
Wykonanie:
5.5
Brzmienie:
5.5
Jakość / Cena:
5.5
Cena
2 600.00 zł
Dystrybutor
Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie MagazynGitarzysta
Magazyn Gitarzysta
sierpień 2018
Kup teraz