BOSS AD-2 Acoustic Preamp

Rodzaj sprzętu: Wzmacniacz

Pozostałe testy marki BOSS
Testy
2017-04-26
BOSS - AD-2 Acoustic Preamp

AD-2 to mały i prosty w obsłudze preamp uzupełniający serię urządzeń dla gitarzystów akustycznych (AD-3 Acoustic Instrument Processor, AD-8 Acoustic Guitar Processor, VE-8 Acoustic Singer)...

Procesor mieści się w klasycznej bossowskiej obudowie składającej się z dwóch odlewów metalowych tworzących korpus i maskownicę wyłącznika nożnego oraz komory baterii 9 V, oraz blaszanego spodu. Gniazdko zasilacza umieszczono w tylnej ściance, z prawej zamontowano gniazdo wejściowe jack, z lewej dwa wyjścia - jedno do wyprowadzenia sygnału do wzmacniacza gitarowego, drugie do transmisji do konsolety albo do nagrywania, ponieważ jest to wyjście liniowe w połączeniu z symetrycznym, jednak zamiast zazwyczaj stosowanego złącza XLR, w tym przypadku mamy gniazdo TRS 1/4 cala. Wystarczy zatem zaopatrzyć się w kabel TRS - XLR męski.

Efekt wyposażono w wyłącznik z buforem, dzięki czemu na odcinku efekt-wzmacniacz nawet przy użyciu długiego kabla nie występują straty jakości sygnału ani zawężenie pasma, co w przypadku gitary akustycznej jest szczególnie istotne. Oprócz wyłączenia efektu jest również możliwość wyciszenia sygnału - wystarczy przytrzymać przełącznik przez 2 sekundy, a o funkcji MUTE informuje miganie diodowej kontrolki.

Na górnym panelu umieszczono trzy potencjometry. AMBIENCE to regulacja natężenia pogłosu. NOTCH służy do kontroli filtra antysprzężeniowego - w skrajnej lewej pozycji jest on wyłączony, przekręcając gałkę w prawo ustawia się częstotliwości redukowane w wąskim paśmie. ACOUSTIC RESONANCE to symulacja naturalnego brzmienia pudła gitary.

BOSS AD-2 od pierwszego kontaktu robi bardzo dobre wrażenie - jest solidnie zbudowany w praktycznie niezniszczalnej, do tego efektownie wykończony w złotym kolorze. Gniazda i potencjometry są wyraźnie opisane, obsługa efektu nie stanowi żadnego problemu. Możliwość wyciszenia gitary jest szczególnie przydatna w przypadku używania gitary bez regulacji głośności lub w momencie zmiany instrumentu. Ustawienie prawidłowego brzmienia w warunkach próby akustycznej to kwestia dosłownie niecałej minuty - po uderzeniu w struny wystarczy znaleźć częstotliwość, która może powodować sprzężenia, po czym dodać nieco rezonansu i pogłosu - to wszystko.

Symulacja brzmienia pudła jest sprawą umowną, ponieważ nie odtworzy ona w stu procentach dźwięku gitary akustycznej rejestrowanej mikrofonem, trzeba jednak przyznać, że brzmienie wydaje się bardziej naturalne. Rezonans w rozsądnej ilości dodaje brzmieniu specyficznego kolorytu i czytelności, przekręcając gałkę w okolice maksimum ulega pewnemu zmatowieniu, szczególnie przy graniu kostką. Z kolei pogłos jest bardzo dobrze dobrany do specyfiki gitary akustycznej - nawet w ustawieniu maksymalnym nie zamazuje brzmienia, a jedynie dodaje przestrzeni i lekkości.

BOSS AD-2 to przedwzmacniacz, którym wyjątkowo szybko i skutecznie można rozwiązać problem sprzężenia na scenie, wzbogacić brzmienie przetwornika piezo dobrym pogłosem i naprawdę przyzwoitą jak na tę klasę cenową symulacją rezonansu pudła. Można go polecić muzykom lubiącym proste i skuteczne rozwiązania.

pl.boss.info

 

Wejście: TS 1/4"
Wyjścia: TS 1/4", symetryczne
TRS 1/4"
Regulacje: AMBIENCE, NOTCH,
ACOUSTIC RESONANCE
Zasilanie: 9 V - 55 mA
Wymiary: 73 × 129 × 59 mm
Masa: 450 g


Wynik testu
Funkcjonalność:
5
Wykonanie:
5
Brzmienie:
5
Jakość / Cena:
5
Dystrybutor