W tym miesiącu przetestujemy pięć efektów podłogowych firmy Behringer. Będą to dwa przestery typu overdrive, chorus, tremolo, a także konstrukcja, której zadaniem jest modelowanie brzmienia gitary akustycznej.
UT100 ULTRA TREMOLO
Ultra Tremolo to efekt modulacyjny pozwalający na uzyskanie typowego, klasycznego tremola, znanego ze wzmacniaczy typu vintage z lat 60. Na górnym panelu znajdziemy regulatory: RATE (częstotliwość modulacji), WAVE (kształt przebiegu sinusoidy) i DEPTH (głębokość modulacji). UT100 generuje klasyczny efekt tremolo, w uproszczeniu polegający na rytmicznym ściszaniu i podgłaśnianiu sygnału. Przy maksymalnym ustawieniu gałki DEPTH powoduje wręcz jego całkowite wyciszanie.
Potencjometr RATE posiada niezwykle duży zakres regulacji, dzięki czemu umożliwia precyzyjne dopasowanie efektu do tempa utworu. Pokrętło WAVE wprowadza niewielkie, prawie niesłyszalne zmiany w krańcowych ustawieniach. Podobnie jak w przypadku UC100, również tutaj efekt charakteryzuje niski poziom szumów własnych, co dobrze świadczy o użytych do jego budowy podzespołach.
Podsumowując muszę stwierdzić, że Ultra Tremolo to dobrze brzmiący efekt tremolo w przystępnej cenie. Myślę, że znajdzie wielu zwolenników nie tylko wśród gitarzystów, gdyż można go z powodzeniem stosować do basu oraz instrumentów klawiszowych.
Rafał Rogulski
BO100 (GAIN, TONE, LEVEL), UC100 (LEVEL, TONE, RATE, DEPTH),
UT100 (RATE, WAVE, DEPTH), AM100 (LEVEL, ENHANCE, RES, MODE);
zasilanie: bateria 9V lub zasilacz Behringer
PSU-SB DC (nie wchodzący w skład zestawu);
wymiary: 54×70×123mm (W×S×D)