W tym miesiącu przetestujemy pięć efektów podłogowych firmy Behringer. Będą to dwa przestery typu overdrive, chorus, tremolo, a także konstrukcja, której zadaniem jest modelowanie brzmienia gitary akustycznej.
TO100 TUBE OVERDRIVE
TO100 TUBE OVERDRIVE jest efektem oferującym niezbyt głębokie przesterowanie typu overdrive, z charakterystycznym dla wzmacniaczy lampowych ciepłym brzmieniem. Na jasnofioletowej obudowie urządzenia umieszczono następujące regulatory: DRIVE (poziom przesterowania), TONE (barwa dźwięku) oraz LEVEL (poziom sygnału wyjściowego).
Tube Overdrive to efekt konstrukcją i brzmieniem przypominający klasyków tego gatunku, takich jak choćby Tube Screamer firmy Ibanez. Oferuje miękkie i raczej łagodne przesterowanie idealne do klasycznego rocka, bluesa i elektrycznego jazzu. Tego typu kostki gitarzyści używają najczęściej jako "dopalacz" już wysterowanego, lampowego wzmacniacza i w takiej konfiguracji spisuje się on najlepiej, zwłaszcza w partiach solowych. Przekazuje w pełni środkowe pasmo zachowując naturalne brzmienie i niuanse artykulacyjne. Podczas testu mieliśmy okazję porównać go z oryginalnym TS9 i okazało się, że przy identycznych ustawieniach gałek brzmienie było bardzo zbliżone, z niewielką różnicą dynamiki na niekorzyść TO100 TUBE OVERDRIVE.
Myślę, że ta propozycja powinna zainteresować muzyków, którzy szukają dobrze brzmiącego przesteru za niewielkie pieniądze. Zwłaszcza posiadacze klasycznych, jednokanałowych wzmacniaczy lampowych bez kanału przesterowanego z pewnością docenią ten efekt.
Rafał Rogulski
BO100 (GAIN, TONE, LEVEL), UC100 (LEVEL, TONE, RATE, DEPTH),
UT100 (RATE, WAVE, DEPTH), AM100 (LEVEL, ENHANCE, RES, MODE);
zasilanie: bateria 9V lub zasilacz Behringer
PSU-SB DC (nie wchodzący w skład zestawu);
wymiary: 54×70×123mm (W×S×D)