Gibson ujawnia nowego Les Paula Studio '60s
Zupełnie nowy Les Paul to klasyczny model skierowany do muzyków ceniących sobie studyjną jakość brzmienia i perfekcyjne wykonanie. I chociaż historia modelu Studio sięga początku lat osiemdziesiątych, dzięki zmodyfikowanym parametrom konstruktorom udało się oddać charakter gitary z lat 60-tych.
Gibson zaprezentował właśnie nową odsłonę jednej ze swoich najciekawszych gitar. Les Paul Studio to model doceniany przede wszystkim przez profesjonalnych muzyków i do nich kierowany. Wystarczy wspomnieć Paula H. Landersa z Rammstein czy Scotta Kelly z Neurosis używających tego typu gitar.
Les Paula Studio '60s to ukłon w stronę fanów brzmienia typu vintage. Wyposażono go w jedne z najlepszych przystawek Gibsona, przy gryfie 496R i przy mostku 500T, pełny, czteroczęściowy mahoniowy gryf o profilu Slim Taper, pozbawioną bindingu hebanową podstrunnicę oraz klasyczną główkę odchyloną o 17 stopni, w celu uzyskania najlepszego sustainu. Wszystkie te cechy charakteryzują klasyczne modele LP z 60-tych lat.
Układ elektroniczny uzupełniają dwa pokrętła tonu i dwa potencjometry push-pull volume, które pozwalają na rozłączanie cewek w humbuckerach.
Gitarę zdobią dodatkowo oryginalne markery PLEK-cut Corian i legendarny mostek Tune-o-matic (który jak cały osprzęt jest w kolorze czarnym).
Cena tego modelu to w polskiej walucie około 7-8 tyś złotych. W standardzie otrzymujemy, oprócz zawodowego wiosła, profesjonalny hardcase, podręcznik użytkowania oraz limitowaną gwarancję z obsługą serwisu 24godz na dobę przez 7 dni w tygodniu.
Specyfikacja:
- mahoniowy korpus z klonowym topem
- profil gryfu SlimTaper
- rozłączane, ceramiczne przystawki 496R neck i 500T bridge
- 2 x potencjometry głośności (push-pull), 2 x potencjometry tonu
- czarny osprzęt: mostek Tune-o-matic i klucze Grover Black (ratio 14:1)
- wykończenie: alpine white
Gibson Les Paula Studio '60s to na pewno instrument wart wydania na niego pokaźnej sumy pieniędzy. Nie należy się też oszukiwać - nie jest on skierowany do amatorów, a profesjonalnych muzyków, dla których gitara to nie tylko hobby, ale przede wszystkim narzędzie pracy.
(krn)