Eventide MicroPitch Delay
Historia algorytmu MicroPitch jest ważna w historii Eventide, i jak to często bywa, była inspirowana przez muzyków..
Eventide opisuje funkcję MicroPitch jako „poszerzenie stereo”, które sprawia, że gitara zabrzmi znacznie mocniej i szerzej. Nieco niestabilny wewnętrzny zegar harmonizera H910 powodował charakterystyczne odstrojenie, które wykorzystali tacy producenci jak Tony Visconti czy muzycy jak Eddie Van Halen – używając tej lekkiej dysfunkcji zastosowali dwa H910 razem, uzyskując unikalny, miękki efekt zbliżony do chorusa, poszerzający brzmienie gitar w panoramie stereo. Gotowy efekt pojawił jako MicroPitch w kolejnej, poprawionej już wersji H949, i szybko stał się popularnym narzędziem studyjnym, rozbudowanym w znakomitym, rackowym multiefekcie H3000, znajdując zastosowanie zarówno przy gitarach, wokalu, klawiszach czy nawet werblu.
Eventide MicroPitch Delay to nawiązujący do tej historii high-endowy stompbox oferujący klasowe linie opóźniające w stereo, które dzięki niezależnemu odstrajaniu odbić znacznie zwiększają możliwości urządzenia nie tylko o unikalne poszerzenie sceny, ale pozwalają wydobyć MicroPitch całą gamę inspirujących efektów, od wzmocnienia barwy instrumentu, przez efekty typu chorus, phaser czy leslie, po kreowanie ambientowych przestrzeni. Wszystko podane w kompaktowej formie sprawdzającej się zarówno przy studyjnej pracy, jak i idealnie przystosowanej do profesjonalnego pedalboardu.
Więcej informacji: www.eventideaudio.com