Eventide UltraTap Delay
Eventide wprowadził do oferty kolejny stompbox UltraTap Delay, dołączający do zaprezentowanych wcześniej podłogowych efektów Blackhole i MicroPitch w ramach rodziny dot9, oferujący w kompaktowej formie rozbudowane rytmiczne linie opóźniające, unikalne pogłosy, przestrzenne pady z narastaniem głośności oraz ekspresyjne efekty modulacyjne.
UltraTap jest wynikiem czterdziestu lat rozwoju firmy, który rozpoczął się w 1981 roku od algorytmów Eventide Digiplex i Multitap Delay legendarnego procesora efektów SP2016, który ewoluował w UltraTap H3000 i osiągnął kulminację w zaawansowanym algorytmie UltraTap dla procesora H9, dostępnym też jako wtyczka. Nowy pedał UltraTap bazuje na tym efekcie, oferując możliwość dodania dowolnej liczby wirtualnych głowic taśmowych wraz z opcją ekspresyjnej kontroli ich pozycji oraz poziomu wyjściowego, pozwalając tworzyć nowe i niespotykane dotąd efekty.
Panel frontowy udostępnia 6 potencjometrów z opcją wciśnięcia, podwajającą ilość dostępnych parametrów i funkcji. Urządzenie pozwala na uzyskanie niezwykle szerokiej palety przestrzennych barw, z możliwością m.in. ustalenia 64 odbić o zróżnicowanej odległości oraz płynnego przejścia w unikalnie brzmiące chorusy i pogłosy. Wbudowany LFO z różnymi kształtami obwiedni daje jeszcze większe możliwości dostosowywania opóźnień. Bezpośrednio z pedału za pomocą przełączników nożnych Active i Tap mamy dostęp do pięciu presetów, łącznie do 127 przechowywanych w pamięci i dostępnych przez MIDI lub aplikację Eventide Device Manager (EDM).
Na tylnym panelu wielofunkcyjne gniazdo Exp pozwala na podłączenie pedału ekspresji, zewnętrznego pojedynczego przełącznika Aux lub potrójnego przełącznika Aux w celu łatwej zmiany presetu, a także obsługi MIDI kablem TRS. Dostępnych jest też kilka opcji bypassu - buforowany, true bypass Relay, DSP + FX lub Kill Dry. Gniazdo USB na tylnym panelu zapewnia połączenie z komputerem do użytku z EDM, aktualizacjami oprogramowania i sterowaniem MIDI przez USB. Przełącznik Guitar / Line Level umożliwia dopasowanie poziomu do gitar, syntezatorów, pętli FX lub interfejsów DAW. Całość dopełniają wejścia i wyjścia mono / stereo.